Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

közéleti-tudományos-politikai-művészeti-fantázia platform +18

Idegbaj.blog.hu +18

Idegbaj.blog.hu +18

Akkor sem törtök meg, bazdmeg!

2024. október 11. - Diorella Queen

  Valahogy minduntalan ez a fenti mondat jut eszembe mostanában, ami a Kiút c filmben hangzott el a néger seriff szájából, a szörnyek felé. Arról most ne essék szó, hogy aztán mit kapott ezért a szörnyektől.

   Végre behívtak egy zálogházba, meetingre. Szimpatikus főnökasszony, kedélyes csevegés. Bár nagy részt csak ő beszélt és nem nagyon érdeklődött, ki s mi vagyok. Mint kiderült, négy különböző helyszínen kellett volna helyettesíteni és egyik sem a szomszéd utcában lett volna. De rugalmas lévén, természetesen nem volt ez sem probléma számomra. Főleg, mivel egy elég magas bérrel kecsegtetett az állás, 400-600 ezer nettó. No ennek az összegnek az alsó határát lőttem be, mint bérigény. De mint kiderült a helyszínen, még ebből is lefaragott úgy 30 ezret . Ekkor nyeltem ugyan egyet magamban, mert 370 nettó, már nem sokkal több, mint az Auchan csemegepultban dolgozók bére, és itt a zálogban is lett volna hétvége is a munkanapok között, illetve ha jól emlékszem, az egyik helyszínen valami 13 órás munkaidő. De én iszonyú rugalmas vagyok. Olyan vagyok mint papucs végén a pamutbojt. Ha kell akasztott ember is leszek a cél érdekélben ! Hja ! És a tévedésért teljes mértékben felel a dolgozó a fizetésével! De így is vállaltam volna, mert bízom a saját tudásomban.

Hiszen ez a legkedvesebb szakmám az 5 különböző képesítés közül és ebben nincs és nincs szerencsém elhelyezkedni, illetve ha valami csoda folytán még is sikerül, akkor pedig megkapaszkodni.

Itt ugyan nem lettek volna olyan munkatársak, akik kifúrnak, akik alád tesznek, akik meglopnak december 23. az utolsó munkanapon az ünnepek előtt. Nem lettek volna idegbeteg és rosszindulatú nők, akikkel együtt kellett volna dolgozni napi 8 órában. Mert hogy itt minden üzletben egyedül van a dolgozó. Legyen az bármilyen veszélyes környék, mert a négy helyszínből kettő a fővárosnak nem az a része, ahol a közbiztonság és a lakosság összetétele alapján, bárki szívesen lakna. De én nem félek, én bátor vagyok a cél érdekében, és a majdnemfőnökasszony is megnyugtatott, hogy a bejárati ajtó halál biztonságos, mert csak akkor nyílik a belső ajtó, ha a külső már becsukódott. Arról ugyan nem esett szó, meddig jutok a pánik gomb megnyomásával, ha történetesen egy fegyverrel lőnek rám. De a történet ilyetén változásával és továbbgondolásával, már csak kettő nappal a sikertelen felvételt követően jutottam el. És megvigasztaltam magam azzal, hogy az égiek védtek meg ettől a szar munkaadótól és hogy golyót kapjak a fejembe. Elnézve a gazdasági helyzetet és az emberek nyomorát, ezek a zálogházak, igen csak nagy eséllyel ki vannak téve ennek.

Azt mondta még lekáderez, felhívja a volt főnökömet. Legbelül reménykedtem, hogy a volt főnököm, aki életem legnagyobb csalódása volt, csak nem fog semmi szart mondani rólam. De mondott.

Azt mondta, hogy BIZONYTALAN  vagyok! Értitek ? Bizonytalan!

Én, aki egész életemben fuxokkal foglalkoztam. Én, aki a legkedvesebb szakmámból adódóan, igazán tudja , hogy lehet hamisítani az ékszert. Majd pont én leszek bizonytalan és nyilván kiesik a rettegéstől a kezemből az 50 grammos, ólmos szurokkal kitömött roma lánc. Majd pont az ötvös-aranyműves és ékszerbecsüs végzettséggel rendelkező lesz a bizonytalan. És ilyenkor az ember végiggondolja, mit és hol baszott el ?

Én kedveltem az előző zálogházi főnit. Egy intelligens és tanult fiatalember volt. Hiába volt roma származású, nekem sosem volt bajom a romákkal. Nem volt túl nagy forgalmú zálogház, ezért próbáltam segíteni neki ahol csak tudtam az eladással, és ötletekkel. Ő tanított meg igazán zálogozni. Elém borított egy kupac aranyat és azt mondta, válogassam szét, 14 és 18 karátost. Savazhattam és reszelgethettem kedvemre. Így kellene megtanítani már az iskolában is a dolgokat, de miután elvégeztem az ötvösképzőt, és felvetettem a tanárnak, hogy én még mindig nem tudom ám , hogy melyik az arany és melyik a szarany, akkor csak az volt rá a válasza, hogy a becsüs az egy másik szakma. Köszi bazzeg igazán,, mert kurva nagy pénzeket elkérnek a semmire és a végén az ember úgy sem ott fogja megtanulni. Szóval ez az ex főni, akiben akkorát csalódtam, ezt mondta, hogy bizonytalan vagyok.

És akkor most és itt megjegyzem már is, nem bizonytalanság az alaposság! Bár lehet hogy neki annak látszott.

Én leszek a legutolsó akit átvernek a hamis szarokkal ! De ha ezt mondanám bármelyiknek, akkor az lenne, hogy túl nagy az arcom! Ezért aztán ha van sapka az is baj, ha nincs sapka az is baj! Ha én lennék egy zálogház főnöke, a jelentkező elé öntenék egy kupac ékszert, vegyítve egy rakás különböző jó minőségű hamisítvánnyal, és azt mondanám : - No! Tessék bizonyítani a szaktudását kérem! Válogassa külön a 14 karátost a 18 karátost és a hamis szart! Miért nem lehet ezt így ?!?!

És már egyáltalán nem bánom, hogy végül nem vettek fel.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://idegbaj.blog.hu/api/trackback/id/tr5818706260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diorella Queen 2024.10.11. 16:17:28

Egyik ismerősömnek egy felvételin elsorolták, mennyi mindent kell csinálni majd. Amikor a végére értek a felsorolásnak, csak annyit kérdezett :

-Vért ne adjak?!

Neytiri1 2024.10.11. 18:22:33

Nem lehet, hogy saját emberét akarta berakni, miután megtudta ezt a munkát? És hogy máshogy, ha nem téged kigolyóz és ennyire egyszerűen? Lehet, hogy aztán még üzletelnek is, köszönhetően neked, hogy megtaláltad ezt a munkát. :))

s 2024.10.11. 23:28:34

@Diorella Queen: "ilyenkor az ember végiggondolja, mit és hol baszott el"
"Főleg, mivel egy elég magas bérrel kecsegtetett az állás, 400-600 ezer nettó. No ennek az összegnek az alsó határát lőttem be, mint bérigény."

Ilyenkor az ember a tartomány 70% -ára lő. Legalábbis én. Tehát a helyes válasz 540 ezer nettó lett volna. Abból 30 ezret lealkudva még mindig maradna 510 ezer.
Szerintem olcsó voltál. Ha már ajánlat, akkor élni kell vele.

God Harald 2024.10.12. 00:42:50

Visszaemlékszem, hogy fiatal koromban mennyire görcsösen próbáltam olyan állásokat elnyerni, amik szarok is voltak és közöm sem volt hozzájuk. Már a mostani munkahelyemen voltam, amikor felhívott egy faszi, akinél voltam állásinterjún korábban három körben. Csak elfelejtett visszajelezni. Szóval felhívott és elkezdte a korábbi infantilis stílusában játszani az agyát. Hogy bő fél év után még mindig keresik az ideális jelöltet. Kinevettem és mondtam neki, hogy nincs időm bohóckodni.:) Azért az nem rossz, amikor az ember úgy beszélget állás ügyben, hogy az nem feltétlenül kell.

Diorella Queen 2024.10.12. 06:47:09

@s: Tudom hogy olcsó lettem volna és már nem is sajnálom egyáltalán.
Sokan szeretnének bejutni zálogházakba, de ritkán van lehetőség és csak kevés fizet jól. Ott pedig nincs bejelentve rendesen senki. Nem tudom hogy fedi le a nyitvatartást napi 2 órás bejelentéssel, no mindegy is...

Ma született bálvány 2024.10.12. 10:33:55

@Diorella Queen: Így is van! Baszd meg róka a fűnyíródat!

gigabursch 2024.10.12. 18:22:15

@Diorella Queen:
De, vaginálisan...
Az ilyenek csak azt érdemlik. Vagy azt se...

Ma született bálvány 2024.10.12. 19:06:39

" És megvigasztaltam magam azzal, hogy az égiek védtek meg ettől a szar munkaadótól és hogy golyót kapjak a fejembe. Elnézve a gazdasági helyzetet és az emberek nyomorát, ezek a zálogházak, igen csak nagy eséllyel ki vannak téve ennek."

Jajistenem.. te nem is igazán akartad ezt az állást, vagy igen, de kb nulla volt az esélyed és most a gyászmunkát látjuk..
Hamarabb csapnak le a cigusok a 4-6-oson mert csúnyán nézel, vagy mászik rád egy betintázott hajlékony az Őrsön az aluljáróban, mint hogy valaki nekiálljon pisztollyal durrogtatni a zálogfiókban.

10-15 évente ha történik ilyesmi... és soha egyetlen alkalommal sem sérült meg senki.

Neytiri1 2024.10.12. 20:00:14

@Diorella Queen: azt mondják, hogy az nem jó, ha nagyon leárazza magát a jelentkező. Mert az azt jelenti, hogy nem tiszteli a munkáját, illetve tudja, hogy nem lesz annyira jó, hogy többet kérjen. Persze mióta a jelentkezőknek maguknak kell bemondani, hogy mennyiért mennének, azóta a munkaadó kihátrált abból a helyzetből, hogy egy összeg leírásával kizárjon jó lehetőségeket, mert így többen jelentkeznek, és a nagyobb szórásban biztosabban található jó jelentkező, aki viszont természetesen fél attól, hogy túl sokat mond, és azért nem őt hívják.
Én szemétségnek tartom ezt a módszert. Írják le, hogy ez a munka és ennyit adunk (kezdésnek), mert a munkát keresők annyi helyre kénytelenek jelentkezni és a munkaadók szarnak visszaszólni (99%-ban), hogy nem téged kérünk, és ez kurva nagy stressz és rengeteg likra futás, amikor az összeg ismeretében már kiesnének sokan.

Ma született bálvány 2024.10.12. 20:20:46

@Neytiri1: "Én szemétségnek tartom ezt a módszert."

De miért? Ez üzlet/alku. Nem kényszer. HA szükséged van munkára, mész, alkudozol.. aztán bizonyítasz. (Ha kevesled, nyitva az ajtó, kibaszhatsz a munkaadóval :)

Idehaza nagyon-nagyon sokan elég rendesen el vannak tájolva, persze keményen felfelé. "Én ennyit érek, mert Németországban, Svájcban, Norvégiában ennyit keres egy ilyen szakember!" Pár éve volt egy Hill-es barátnőm. Mesélt csodákat.

s 2024.10.12. 21:29:35

@Neytiri1: Szerintem elég, ha azt tudod, te mennyiért végeznéd azt a munkát. Felkonferálod az összeget, aztán annyi. Senkit nem érdekel, hogy mennyit adnának.

s 2024.10.12. 21:35:20

@Ma született bálvány: Idehaza nagyon-nagyon sokan elég rendesen el vannak tájolva, persze keményen lefelé. Ha nem jössz ide melózni szarért-húgyért, akkor menj a gecibe. Ne is tagadd, ez a munkáltatói hozzáállás. Majd kigyógyulnak belőle, amikor a jómunkásembert németből, meg spanyolból kell valahogy visszahozni.

s 2024.10.12. 21:49:01

@gigabursch: Biztos ismered a történetet. Ékszerbolt nem tudja eladni a cuccokat, pedig már jön az új szállítmány. Mindent megpróbálnak, reklám, árleszállítás, stb . . . Nem megy. Felveszik az ifjú managert, hogy csináljon valamit. Elmondja, hogy árat kellene emelni. Kiröhögik, de minden mindegy alapon 1.7 szeres áremelés lesz. Jönnek a vevők, hamarosan minden elfogy. Ugyanis az emberek nem akarnak olcsó dolgokat. Jobban becsülik azt, amiért többet kell fizetni. A munkaadó is csak ember. Ami nem olcsó, amit nehéz megszerezni, az kell. Mert másnak is az kell, és akkor már jobb, ha inkább nála van.

Diorella Queen 2024.10.12. 22:04:07

@s: Ok. Átjavítom az önéletrajzom nettó 600 -ra.

Diorella Queen 2024.10.12. 22:06:56

@Ma született bálvány: Bekaphatod hülye gyerek!
Akartam, de már nem akarnám. Nem egy észlény ez a munkaadó.
Ha holnap után felhívna ,hogy hát menjek még is, már akkor sem mennék.

God Harald 2024.10.12. 23:17:57

@s: jó hegesztőt már most sem találsz az országban. Nem kerítéshegesztőre gondolok, hanem akinek van minősítése Cr-Ni erősen ötvözött csillapított acélokra, vagy tud “vörösvarratos” hegesztést. 3-4 embert találok az országban, de egy projektrevalót már nem. A mieink pl. Németországban dolgoznak (meg itt-ott), német szerződött cég meg hoz nekünk török és portugál hegesztőt.:))) A munkáltatók teljesen el vannak tájolva. Azt hiszik, hogy manapság gombokért lehet szakembert találni. Röhögtem amikor pár éve az étterem tulajok meg voltak illetődve, hogy mennyit kér egy zs kategóriás pincér. Mert a marhája ahhoz volt szokva, hogy a rabszolga eltartja magát borravalóból. Aztán délután ötkor majd meghalt a kimerültségtől, mert hordhatta ki az ételt saját maga.

s 2024.10.13. 03:29:52

@Diorella Queen: Jól csinálod. Nem is értem, miért vártál ezzel eddig.

s 2024.10.13. 03:45:44

@God Harald: Magyarországon azért nem fizetnek a dolgozóknak, mert gyenge a versenyképesség, sokba kerül előállítani bármit, ezért a munkabéren spórolnak. Ahol fejlettebb a gazdaság, a technológia, meg amúgy minden más is, ott nincsenek erre kényszerítve a munkaadók. A népek meg oda mennek dolgozni, ahol több pénzt kapnak. Hasonlít ez ahhoz, amikor a zebrák inkább a dúsabb, zöldebb legelőkre mennek, nem a kavicsos homokon próbálnak boldogulni. Azt akarom ezzel mondani, hogy ez egy viszonylag régi dolog, kár volna ezen valamennyire is csodálkozni.

Ma született bálvány 2024.10.13. 09:57:19

@s: "Ahol fejlettebb a gazdaság, a technológia, meg amúgy minden más is, ott nincsenek erre kényszerítve a munkaadók."

:) Te, meséld már el nekem, hogy amennyiben működik a logikád, akkor ott a mindenben fejlettebb nyugaton miért nincs érdemben magasabb megtakarítása, vagyona az átlag embereknek? Ott azért kap annyit a melós, mert ott annyiba fáj a munkaerő iciripicirit bővített újratermelése.

Ott annyira dúsak a legelők, hogy a zebrák gyakorlatilag a nagy nullát hagyják örökül a következő generációra. Mert az adósságuk kb egyensúlyban van a fellelltározható vagyonukkal.

A másik.. a hazai autóipari dolgozók miért is nem keresnek ugyanannyit .. vagy többet, mint az anyaországbéli társaik, amikor itt a termelési költségek amúgy szignifikánsan alacsonyabbak? Elárulom.. bár ezt közgázból az óvodában tanítják: mert a munka ellenértéke annak újratermeléséhez szükséges költségekkel korrelál. Ha majd nálunk is svájci megélhetési költségek lesznek, akkor itt is svájci bérekre lehet számítani. (Aztán lehet járni a szomszédos országokba vásárolni, miként teszik azt a svájci gazdag éttermi mosogatók és konyhalányok.)

Ma született bálvány 2024.10.13. 09:58:20

@Diorella Queen: Azzal kb azt éred el, hogy már hívni sem fognak :) Időt spórolsz meg, több jut túlórára!

Ma született bálvány 2024.10.13. 10:04:40

@God Harald: ". A mieink pl. Németországban dolgoznak (meg itt-ott), német szerződött cég meg hoz nekünk török és portugál hegesztőt.:)))"

Hát hogyne.. no, de hol vannak a német hegesztők? A németeknek csak törökre, meg portugálra futja?

Ma született bálvány 2024.10.13. 10:06:44

@Diorella Queen: Biztosra vettem! Csak azért mentél oda, hogy a posztodhoz legyen anyag, hogy jól felbaszd magad, és amúgy meg No pasaran!

Tényleg igaza volt annak, akit múltkor olvastam: Ja, a Dio blogja? Nem járok már oda, mert olyan mint a katasztrófaturizmus..

Diorella Queen 2024.10.13. 10:40:45

@Ma született bálvány: A katasztrófaturizmus manapság népszerű, úgy hogy szar üzletasszony vagy.

Diorella Queen 2024.10.13. 10:42:26

@Ma született bálvány: Felhívnám a figyelmedet a blog címére. Szerinted miért nem az a blog neve hogy Vidám vasárnap?

Ma született bálvány 2024.10.13. 14:37:56

@Diorella Queen: Csak nagyon nem mindegy, hogy te az attrakció vagy, vagy éppen a néző!

Diorella Queen 2024.10.13. 16:06:44

@Ma született bálvány: Én élvezem és egy kortárs blog.
Akinek pedig nem tetszik az, hogy mennyire szar a világ, az menjen a templomba és ne olvassa.

Ma született bálvány 2024.10.13. 17:52:33

@Diorella Queen: Mármint hogy mennyire szar a -TE- világod, ugye így értetted?

Amúgy neked attól jobb, ha azt hiszed, mindenki másnak is pont olyan szar, mint neked?

Diorella Queen 2024.10.13. 19:58:30

@Ma született bálvány: Az én világom szar, a többieké nem érdekel.

s 2024.10.13. 20:47:19

@Ma született bálvány: "akkor ott a mindenben fejlettebb nyugaton miért nincs érdemben magasabb megtakarítása, vagyona az átlag embereknek?"
Ez egy másik probléma. Mert az emberek amúgy mindenhol nagyrészt segg hülyék. Amennyi pénzt kapnak, azt gyakorlatilag maradék nélkül elbasszák. Ha kell, ha nem. Spórolni egyébként itt is lehetne. Mert ha meg lehet élni 100% -ból. akkor meg lehet élni 93% -ból is. Van erre egy jó mondás: Sok is elfogy, kevés is elég. Néhányan ismerik csak ezt, sajnos.

"ezt közgázból az óvodában tanítják: mert a munka ellenértéke annak újratermeléséhez szükséges költségekkel korrelál"
Régi könyvet olvasol, - mert öreg lehetsz - ezt még Marx gondolta így. Nem teljesen ez a helyzet. A munkaadó annyit fizet, hogy a konkurrenciának lehetőleg ne maradjon szabadon rendelkezésre álló munkaerő. Másrészt a nála dolgozó egy másik cég termékének a fogyasztója. Ha nincs pénze, a többieknek sem megy az üzlet, mert miden az eladásról szól. Tehát kell a fizetőképes kereslet, különben leáll a rendszer. Még tovább mondva, a felesleges pénzen a normálisabbja részvényt vásárol, nem éli fel teljesen. Ez pedig a cégek számára a tőkeemeléshez szükséges a részvénykibocsátások útján. Sok cég tulajdonosi szerkezetében a kisbefektetők vannak többségben.

"Ha majd nálunk is svájci megélhetési költségek lesznek, akkor itt is svájci bérekre lehet számítani."
Ettől nem kell tartani. Nem lesznek, éppen azért, mert lófaszt fizetnek a dolgozóknak, ezért a termékek nem lesznek eladhatóak magasabb áron. A kurvanagy márton is elmehet az anyja picsájába az egymillió forintos átlagbérrel. Húzza ki a kezét a biliből, és nézzen szembe a tényekkel. Lófasz lesz itt, nem milliós bér.

s 2024.10.13. 20:50:41

@Ma született bálvány: "Azzal kb azt éred el, hogy már hívni sem fognak"
Némelyik hívásért nem kár. Azokért például biztos nem, akik csak lófaszt fizetnének. Jobb, ha kiesnek a köcsögök, velük amúgy is kár volna foglalkozni.

s 2024.10.13. 20:52:01

@Ma született bálvány: "hol vannak a német hegesztők?"
Szerintem Dániában. Nem biztos, de benne van a pakliban.

s 2024.10.13. 20:56:07

@Diorella Queen: @Ma született bálvány: Egy blogot elsősorban a szerzője ír, ezt ne felejtsük el. Másrészt a kommentelők is írják, ha éppen arra tévednek. Ez viszont semmiképpen nem kötelező.

Lorrh 2024.10.13. 21:27:45

@s: miért nem lehetne milliós bér, ha majd 10ezer lesz egy kiló kenyér és ötezer egy liter benzin? A pénz elinflálása nem nagy tudomány, még ez a kretén társaság is meg tudja csinálni orbán vezetésével.

Ma született bálvány 2024.10.14. 08:14:03

@s: Először megmagyarázod, hogy az emberek zöme hülye.. amúgy ebben egyetértek.. aztán megmagyaráznád, hogy a munkaadók az okos emberekre alapozva építik ki a bérezési stratégiájukat :)))

Hát hogyne! Egy globalizált piacon, ahol elérhető a világ túlfelének munkaerje is. Hát hogyne! Csak közben a profitját is felefelé kell tornázza így marad az, hogy a béreket baszkurálja és nem fog annyit fizetni, hogy a dolgozó Gulfstream-et vegyen, pedig a cég repülőgépipari beszállító :) Annyit fizet, amennyiért még talál számára megfelelő embert.. akkor is, ha az adott esetben egy távoli országból érkező, kevésbé nagyigényű ember is.

"Ettől nem kell tartani. Nem lesznek, éppen azért, mert lófaszt fizetnek a dolgozóknak, ezért a termékek nem lesznek eladhatóak magasabb áron"

Az emberek nem csak termékeket vásárolnak, hanem szolgáltatásokat is. Ugyanazon szolgáltatást országonként egészen eltérő áron. Ezért néha az amúgy állítólag szuperül kereső expat haza-haza jár spórolni. Persze nem minden oldható meg okosban, így előfordul, hogy a gyereket 1300 CHF-ért tudja elhelyezni (bölcsiben meg a duplájáért..)
Na, de nem is ez a lényeg.. Biztos új könyvet olvasol, de keresd már ki a választ, hogy egy német autógyártó miért fizeti fele-harmada áron azokat a dolgozóit, amelyek idehaza ugyanazt a színvonaló munkát végzik, talán kissé hatékonyabban is, mint odahaza? Miért zárja be odahaza a gyárát és miért választja a Kelet-EU gyárakat? Nem aggódik, hogy a dolgozói nem fognak elegendő Pözsót venni?

"Szerintem Dániában. Nem biztos, de benne van a pakliban."

Ejnye... tehát a német munkaadó is sóher ? Vagy inkább arról van szó, hogy ő is megkeresi azt, aki a legkisebb összegért eladja a munkáját, nem pedig arra törekszik, hogy az összes hegesztőt luxusfizetéssel magához csábítsa és kiüsse a dán cégeket?
De a hegesztő nem is érdekes, mert hegeszteni nagyon-nagyon sok ember meg tud tanulni.. de Németországban orvosból is kevés van. Elöregszik az orvostársadalom, az orvosok elszivárognak a jobban fizető országok irányába.

Ma született bálvány 2024.10.14. 08:16:10

@s: Igazad van! Írjon 3 milliót, aztán akkor nem zaklatják!

s 2024.10.14. 10:54:22

@Lorrh: Az igaz, de kurvanagy márton nem így gondolta. Mai áron. Ha infláció, akkor az átlagbér tízmillió. De nem úgy gondolta.

s 2024.10.14. 11:35:25

@Ma született bálvány: "aztán megmagyaráznád, hogy a munkaadók az okos emberekre alapozva építik ki a bérezési stratégiájukat"
Nem egészen értetted, amit olvastál. Alapvetően valóban kétféle ember van: okos és mohó. Egy közös azonban van bennük. Mindkettőnek pénz kell. Nem is kevés. Az okos befekteti, a mohó elszórja mindenféle szarra, amit viszont a cégek adnak. Tehát végül mindkettejük pénze a cégeknél köt ki ismét, vagy részvények ellenértékeként, vagy pedig elfogyasztott termékek és szolgáltatások ellenértékeként. Ha ennyire nem fogod fel a rendszer lényegét, akkor nem lehetsz túl nagy játékos.
Gondold végig, mi kell az élethez. Étel, ital, lakhely, ruha, energia. Ha az emberek csak ezeket vásárolnák, a cégek 85 %-a bezárhatná a boltot. De nem ez történik, és azért nem, mert az emberek mindenféle kutyaszart megvesznek, sőt, még az ezeket gyártó cégek részvényeit is megvásárolják. Ez csak úgy lehetséges, hogy jóval a szükségleteik felett fizetik őket. Annyira azért nem, hogy elvigyék a cég hasznát, de annyira igen, hogy fenntartsák a rendszert. Fogyasszanak és hitelezzenek. A népek pedig mást sem tesznek, fogyasztanak és hiteleznek, ki-ki habitusa szerint.

"Hát hogyne! Egy globalizált piacon, ahol elérhető a világ túlfelének munkaerje is."
Nem tudom mennyire vagy értesülve róla, de az USA -ban éppen most jött el a megbánás ideje. Pedig a múlt század hatvanas éveiben a közgazdászok mennyire kurva jó ötletnek tartották kivinni a gyártást a mezítlábas filippinókhoz. Aztán megszünt az amerikai munkahelyek zöme éppen emiatt, az amcsik elszegényedtek, a fizetőképes kereslet már nem állt rendelkezésre, az üzlet tönkrement. Jó ötletnek tűnt a profit maximalizálása, de a képlet ennél bonyolultabb. Mostanra már rájöttek ők is.

"Ezért néha az amúgy állítólag szuperül kereső expat haza-haza jár spórolni."
"egy német autógyártó miért fizeti fele-harmada áron azokat a dolgozóit, amelyek idehaza ugyanazt a színvonaló munkát végzik, talán kissé hatékonyabban is, mint odahaza?"
Mert mindenki olcsón akar vásárolni.

"Miért zárja be odahaza a gyárát és miért választja a Kelet-EU gyárakat? Nem aggódik, hogy a dolgozói nem fognak elegendő Pözsót venni?"
Nem aggódik. Azért nem, mert egy fasz. Ha ránézne az amerikaiakra, akik beszopták ugyanezt a bucifaszt, akkor biztos nem csinálná. Van, aki a más kárán tanul, és van, aki a sajátjáén sem.

"tehát a német munkaadó is sóher ?"
Mindenki az, ez nem is kérdés. A lényeg, hogy annál többet nem szabad spórolni, mint ami később már kárt okoz. Ezt a legtöbben el szokták baszni. Csak keveseknek adatott annyi ész, hogy megtalálják a kényes egyensúlyt.

"Németországban orvosból is kevés van. Elöregszik az orvostársadalom, az orvosok elszivárognak a jobban fizető országok irányába."
Remek példa arra, amikor igazán el vannak baszva a dolgok. Ennyire nem kellene fillérbaszónak lenni (a német társadalomnak), mert akkor doki nélkül maradnak. Tehát spórolni kell, de nem minden áron.

Ahogy a mondás is szól: Kerül amibe kerül, csak olcsó legyen.

Dænerys Targaryen 2024.10.14. 18:33:13

@s: majd ha kisajnálkoztuk magunkat a német orvoshiányon (sic!) akkor rátérhetünk arra, hogy nálunk mindjárt felmond a háziorvosok jó nagy része a szemét ügyeleti rendszer miatt, amit megint erőből tol a döbrögi uraság, aki semmiféle konszenzust és tárgyalást nem ismer csak az izzadtságszagú focimezében az erőpolitizálást. Hatvanévesen már vén hülye szegény.

s 2024.10.14. 18:39:00

@Dænerys Targaryen: Teljesen igazad van, avval a kiegészítéssel természetesen, hogy nem hatvan éves korára hülyült meg. Hülye volt ez már kérlek alássan régebben is, azonban az ő hülyeségét messze túlszárnyalja a választók hülyesége, akik folyamatosan hatalomban tartják. Nehéz volna erre bármit is mondani, ezért inkább meg sem próbálom.

Dænerys Targaryen 2024.10.14. 19:10:18

@s: BE kell látni hogy amit csinál azt nagyon jó marketinggel, propagandával és karizmával csinálja. Jól ragadta meg a korszellemet és tudta tematizálni a politikát. Rengeteg embert zsebrevágott ezzel, hogy a félelmeket felkorbácsolta és az ellenfeleit meg szétkaraktergyilkolta és kinevelt egy háztáji ellenzéket amihez képest ő tényleg nyerő alternatíva tudott lenni. De mindkét térfélen ő volt. Ez volt a zseniális húzása.
Sajnos orbán egy végtelen gonosz és kártékony hazaárulást csinál évek óta és ezt nagyon hatékonyan csinálja., Ez a nyomorék házi trollunk is mennyire beszop mindent tőle.

s 2024.10.14. 19:27:09

@Dænerys Targaryen: Nem szeretem, amikor orbán zsenialitásáról beszélnek. Itt egy súlyos tévesztés történik. Nem orbán zseniális, hanem a szavazók ostobák. Az eredmény persze ugyanaz, de az ok különbözőbb már nem is lehetne. A korszellem megragadása, a politika tematizálása, a propaganda eszközei csak rövid távon működnek. A valós tényeket sosem lehet teljesen figyelmen kívül hagyni. Bárki, aki eddig ezt az utat járta, csak ideiglenesen volt sikeres, hosszú távon azonban már nem. Nem sorolom az általad is bizonyára kellőképpen ismert hasonló vezetőket, mert sok volt belőlük. Errefelé a szocializmus időszaka a legtovább életben maradt ilyen jellegű próbálkozás, de az tény, hogy élete vége felé már Lenin is belátta, hogy az általa vizionált ideális rendszer, a kommunizmus működésképtelen lesz. Erről kevés szót ejtettek annak idején az iskolában, pedig nem ártott volna evvel is tisztában lenni. Csakhát akkoriban az ilyesmit nem volt szabad nagydobra verni.

Dænerys Targaryen 2024.10.14. 19:42:52

@s: Ebben nem értünk egyet. Akárhogy is utáűljuk, mégis egy karizmatikus vezető aki óriási ambicióval esett neki az akkor ellenfelei leszalámizásának, és kihalt mellőle a miép, az szdsz, az mdf, a jobbikot kicsinálta, a szocdemeket, és ő az egyetlen túlélő meg a nevelt fia a gyurcsány. Ilyen évtizedes politikai ámokfutást még nem csinált magyar politikus a tudomásom szerint. Felőlem ne nevezd zseniálisnak, de ebben a politikai hatalmi játszmában mégis ő a nyerő. Egész idáig.
Sosem örökké kell uralkodni, hanem a jelen pillanatban. Teljesen hamis ez a kép, hogy örökké kell és lehet uralkodni. Meg azt se feledd el, hogy be vannak biztosítva a helyeik, ha más nem hát svájci trezorokban meg spanyol nyaralókba befektetve.

s 2024.10.14. 19:54:29

@Dænerys Targaryen: "Akárhogy is utáűljuk, mégis egy karizmatikus vezető aki óriási ambicióval esett neki az akkor ellenfelei leszalámizásának"
Én ezeket nem tartom érdemnek. Egyetlen szót fogok csak mondani, és szerintem mindent érteni fogsz. hitler. Ugyanez állt rá is. Nagyon sok híve volt. Leszalámizta valamennyi ellenfelét, és karizmatikus vezető is volt. Ezek nem érdemek. Elszámította magát, és egy egész földrészt változtatott romhalmazzá, mert hibásan gondolkozott a világról. Az imént felsoroltak csak akkor tekinthetők érdemnek, ha egyúttal a szándék is jó, amivel párosulnak. Az erőtlensége folytán orbán ekkora kárt nem lesz képes okozni, de annyit azért igen, hogy Magyarországot tönkretegye. Az utolsó pillanatban vagyunk, hogy leváltsuk.

Dænerys Targaryen 2024.10.14. 21:15:20

@s: túl vagyunk már a pillanatokon. Már meggyalázta ezt a népet ötvenhat bemocskolásával és a putyin csicskasággal. Vége. Elment a hajó.
Ezt jó lenne megérteni hogy taplónak vagyunk nézve a kulturkörökben.
Nem, ez nem woke meg konzervativ ellentét szintje, hanem ez az árulás egy dimenziója.
Már a nyugati konzervativok is kivetették maguk közül ezt a bandát.

s 2024.10.14. 21:42:47

@Dænerys Targaryen: "Már a nyugati konzervativok is kivetették maguk közül ezt a bandát."
Egyetlen szerencsénk, hogy valamennyire megkülönböztethető orbán és bandája a magyar néptől. Azért csak valamennyire, mert elég sokan szavaznak rájuk, de a megfigyelők teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy a választási rendszer, a média, az igazságszolgáltatás hagy némi kívánnivalót maga után. Tehát egy korrekt rendszerben nemhogy 2/3 nem lenne, de talán sima többség sem. A magyar társadalom orbán túsza lett, viszont orbánnal már az EU töke is kezd tele lenni (Ukrajna, NATO, vétók mindenhol, stb . . .). Valami lesz. Valamit érlel az idő, hogy mit, előbb-utóbb kiderül.

Ma született bálvány 2024.10.15. 06:45:33

@Dænerys Targaryen: Óóóóó ... óóó..óóó!!

Van itt minden kérem, szartól a repülőig!
Putyincsicska, bodyshaming, kultúrkörök és világok pusztítója Orbán :)))

(az "S" aktív , odaadó közreműködésével elkövetett nyilvános felláció meg hab a tortán)

Mesélj kérlek a nyugati kultúrkörökről, melyek gazdagsága és ereje a sötét múltban gyökerezik, a gyarmattartáson hízott mérvadóra és népirtással megalapozott kontinens foglalásban, később rablóháborúkra és demokrácia-exportra optimalizált társadalomban csúcsosodott ki.

Három blog kevés lenne minden disznóságot felsorolni, ha sorra szeretnénk venni , hogyan is jutott a civilizáció csúcsára a nyugat és aztán meg szeretnénk mutatni, miként válhat ugyanezen civilizáció eltörlőjévé a zsidó mohósággal meghajtott, általad felsőbbrendűnek bemutatott "kultúra".

"esett neki az akkor ellenfelei leszalámizásának, és kihalt mellőle a miép, az szdsz, az mdf, a jobbikot kicsinálta, a szocdemeket, és ő az egyetlen túlélő meg a nevelt fia a gyurcsány. Ilyen évtizedes politikai ámokfutást még nem csinált magyar politikus a tudomásom szerint."

Ez valami vicc???? Ő szalámizott le mindenkit? lehet, hogy a tengert is ketté tudja választani?
A felsorolt politikai formációk önnön életképtelenségük miatt múltak ki és tűntek el. Nem kis szerepe volt ebben annak, hogy kaptak esélyt, de azt csak arra tudták használni, hogy vastagon beigazolják azt, amit a gondolkodni képes emberek már előre sejtettek. Volt, amelyik szándékát tekintve talán még jóindulattal is megvádolható volt, de a képességek hiányoztatk, de voltak, akiknél sem a képesség, sem a szándék nem volt jelen ahhoz, hogy előre, felfelé haladjuk. Na, de ha már az szdsz-t említetted, ne maradjon szem szárazon a búcsúztatásukon: kár értük, jó ügynökök voltak. Vállt vállnak vetve dolgoztak kiváló képességeiket bevetve azon, hogy a bőgatyás magyarságot végleg felszámolják, kisemmizzék és tetejébe a szégyenpadra ültessék..
Nos.. hála az égnek, soha nem voltak elegendően, mindig parazitaként tevékenykedtek, míg végül a gazdatesttel együtt mentek a szemétdombra. Orbánt biztosan sokmindennel lehet vádolni, de az, hogy ezeket kiszorította a perifériára, az inkább olyan tett, amiért köszönet illeti.
A baj az, hogy az, hogy helyükön vákum keletkezett, amit újra meg újra politikai kalandor percemberkék próbálnak kitölteni, a romokon építkezve... nyugati projektmenedzserek óvó -segítő asszisztenciája és finanszírozása mellett.

Tudom, a kánon szerint Orbán térdeplős putyincsicska... de megkérdeném tőled.. látom szakértő vagy.. szerinted a nyugat előtt térdelni más életminőség, magasabb fokú élvezet? Neked bejött? Az előtt a Nyugat előtt, amelyik konkrétan a szövetségeseire támad és azokat igyekszik eltörölni???? Hát nooormális vagy te, Maaargit?

Ezekhez kellene nekünk lojálisnak lenni? Ők lennének az igazodási pont?
(felőlem igazodhatsz, nyitva az ajtó, nem állsz őrizet alatt, vár a világ! Csak siess, mert lassan az áhított világod felfalja gyermekeit, s közben önmagát is)

Ma született bálvány 2024.10.15. 08:34:45

@s: " Tehát egy korrekt rendszerben nemhogy 2/3 nem lenne, de talán sima többség sem. "

:))))) megszólalt a szakértő. Igazságos rendszer az lenne, ha a választáson 3 060 706 ember szavazatát háttérbe tudná szorítani 2 279 818 összellenzékivel szemben... bár a cca. 330 ezer bőgatyás nácit is ki kellene valahogy piszkálni a képletből...

A libernyák matematika kemény dió! De pár szóban összefoglalható: Igazságos az, ha MINDIG MI győzünk!

Amíg képtelenek vagytok szembenézni önmagatokkal, meg a valósággal, addig jobb, ha az árnyékkormányban gyakoroljátok a szakmát.

Lorrh 2024.10.15. 08:39:18

@Ma született bálvány: Deneris azt üzeni hogy nem olvassa végig az orbánnyalonc trollkodásodat. menj a mandinerre, az a te világod.
Vagy onnan jöttél és pártfeladatként kell bomlasztanod?
deákdani? Te vagy az? a sokatlátott? :-))))P

Ma született bálvány 2024.10.15. 08:44:22

@Dænerys Targaryen: "Sajnos orbán egy végtelen gonosz és kártékony hazaárulást csinál évek óta és ezt nagyon hatékonyan csinálja., Ez a nyomorék házi trollunk is mennyire beszop mindent tőle."

:))) Csacsi öreg medvém.. itt egyedül ti szoptok.. de gyanítom, hogy már élvezitek is!

HA Orbán hazaáruló, akkor pontosan miként definiálnád a már bevallottan Magyarország ellen politizáló EP képviselőiteket?
Azért meg talán már mégse Orbán legyen a hibás, hogy ti az elmúlt több évtized során is csak ilyen szaremberek mögé vagytok kénytelen felsorakozni. Mit tegyünk? Importáljunk valahonnan politikai elitet nektek? Az ukránoknak is nagyon bejött.. a kifinomult nyugatot elvhűen szolgáló és amúgy is genetikusan népvezérnek determinált zsidó szisztematikusan kiirtja csórikat :)

Ha másra nem, hát arra tökéletesen alkalmas az ukrajnai usa-orosz háború, hogy lemeztelenítse az általad párás szemmel és méla áhítattal magasztalt nyugat igazi jellemét. Azokét, akikhez magadat nyilván büszkén sorolod.

Ma született bálvány 2024.10.15. 08:46:20

@Lorrh: Nem is várom tőletek, hogy előbújjatok a kis fingszagú buborékotokból.. ott benn jó meleg van, kinn a való világ zord és kegyetlen.

Ma született bálvány 2024.10.15. 08:53:39

@s: "Aztán megszünt az amerikai munkahelyek zöme éppen emiatt, az amcsik elszegényedtek, a fizetőképes kereslet már nem állt rendelkezésre, az üzlet tönkrement. Jó ötletnek tűnt a profit maximalizálása, de a képlet ennél bonyolultabb. Mostanra már rájöttek ők is."

Olyan jót nevettem rajtad... Az egész nyugati világ elbaszott gazdaságpolitika mentén trappol a szakadékba, de amúgy persze Orbán a hülye, hogy próbál ebből kiseggelni de nem képes csodát tenni és egyszerre kánaánt varázsolni ideheza és közben hűen szolgálni a nyugatot és hagyni, hogy az minket is maga alá nyomjon fuldoklása közben.

Te érted is amit írsz, vagy ilyen belső ellentmondásokon és logikai bukfenceken nem szoktál fennakadni?

" Ha ennyire nem fogod fel a rendszer lényegét, akkor nem lehetsz túl nagy játékos."

Te csak ne aggódj érettem.. egyelőre nem én vagyok az, aki nem érzi magát jól a jelen helyzetben;)

Lorrh 2024.10.15. 08:54:11

@Ma született bálvány: tényleg ahhoz mit szólsz hogya fideszmédiád azzal foglalkozik főműsoridőben hogy magyarpéter vakarja a tökét.?
Ennél ocsmányabb perverzedd rogánantalt még sosem láttam. Ez a nagy agytröszt? pöcsvakarás? sokatlátott deakdani? sok pöcsöt látott?
Kiváncsian várom kiérlelt véleményedet.

Lorrh 2024.10.15. 08:56:35

@Ma született bálvány: szelektiv memóriád van! Amikor gyurcsány kormányzott akkor orbán eu parlamenti felszólalásában arra biztatott hogy NE adjanak pénzt nekünk. Akkor ki is a hazaáruló? Ez nyilvános tény kérdése ám cicafüle!
Kínos ám!
Ezt hogy magyarázod ki???

Ma született bálvány 2024.10.15. 08:58:42

@Lorrh: Muszáj a szinteden vegetálókhoz is szólni.. és arról nem Atóni tehet, hogy nektek megint olyan Messiás jutott akinek nem volt gyerekszobája.

Ma született bálvány 2024.10.15. 09:06:31

@Lorrh: Amikor már nyilvánvaló volt, hogy az MSZP-Szdsz koalíciós kormány vezetője, Gyurcsány "puccsista" Ferenc bevallotta, hogy képtelenek voltak élni a rájuk ruházott hatalommal és hazudtak reggeltől estig.

(és aztán még kifosztották az országot, eladtak mindent, ami mozdítható volt, majd tudva, hogy el lesznek zavarva, gyorsan felvettek egy valag hitelt..ja, közben az ellenük tüntetőkre fegyvert fogtak (de ezt elfogadom, hogy rögzült libbsibolsi reflex volt csupábn)

Tehát Orbán csak annyit kért: az EU ne adjon még több pénzt az országunkat eláruló szaremberekből álló kormány kezébe.

Dænerys Targaryen 2024.10.15. 09:25:00

@Ma született bálvány: na pont ezt csinálja orbán, kifosztja az országot és az ellenzék csak annyit kér hogy ennek a hazaáruló orosz zsoldos csürhének ne adjon pénzt.
fifti-fifti
Kábultan érzékelem hogy fikarcnyi önreflexiós, se analógiás képességed nincs.
Sima fizetett megélhetési troll.

Ma született bálvány 2024.10.15. 09:35:48

@Dænerys Targaryen: A számok nem hazudnak.. "orosz zsoldos csürhe".. meg az édes jó anyátok, az. Nem az oroszok azok, akik egy kontines országait minden erővel elvágni igyekeznek a gazdaság alapját adó olcsó energiától és nyersanyagforrásaitól elvágni igyekeznek minden eszközt bevetve, hanem azok, akik közben a szövetségeseinknek hazudják magukat. Teszik mindezt egyszerűen azért, mert így látják biztosítva a saját érdekeik érvényesülését egy olyan gazdasági háborúban, aminek lehetőségét lényegében ők maguk teremtették meg.

Indiferens, hogy te miként látod (képzeled) az orosz-magyar gazdasági kapcsolatokat, az USA nem csak minket lehetetlenít el évtizedes távlatban, hanem Németországot és sorra a többi nyugati vetélytársát is. Nagyon elborult vagy aljas embernek kell lenni ahhoz, hogy ezt ne lásd/eltagadd. Ahhoz meg önteltnek, hogy ezek után máson kérd számon az analógiás és önreflexiós képességeket.

Dænerys Targaryen 2024.10.15. 09:53:12

@Ma született bálvány: ebben van igazság hogy az usa kavarja a szálakat és nyugateurópa meg bután viselkedik.
De no problem: ki kell lépni orbánnak az eu-ból és szeretettel vár minket oroszország anyácska ölelő karjaiba. Lesz sok szép csilivili olcsó kőolaj meg földgáz és nagyferő sem fog megfagyni.
win-win.

Ma született bálvány 2024.10.15. 10:22:19

@Dænerys Targaryen: Miért is ez a beszűkült látásmód? Vagy ide, vagy oda kell tartozzunk? Azt a luxust nem engedhetjük meg magunknak. Az USA sem engedi meg. És, tudod, ha az USA-nak nem büdös az orosz urán, ha nem büdös az amcsi zűrhajósok orosz taxizása, ha az EU-nak nem büdös a Roszatom közreműködése az EU fúziós programjában, akkor maradjunk meg mi is pártatlannak.. Boltoljunk akivel csak tudunk.

(a megfagyásos témával meg ne fárassz.. pont a németek voltak azok, akik azon paráztak anno, mi csak kiröhögtük őket)

Dænerys Targaryen 2024.10.15. 10:28:51

@Ma született bálvány: ja hogy baszni is jó lenne meg szűznek is maradni. Értelek.
Már Ady is megírta hogy kompország.
Nem is jött be ez a terv, főleg ennyire tökkelütött poilitikusnak mint orbán, aki csak belpolitikában tudja megvezetni ezt a népet. Nemzetközi szintéren csúfos kudarcai vannak. Még az orosz "barátai" is kikürtölték a világnak hogy be van szarva putyinnal való tárgyaláson. Jancsibohócot csináltak belőle. Jó kis barát aki megalázza a doktor miszter elnö kúrat.

Ma született bálvány 2024.10.15. 10:29:10

@Dænerys Targaryen: "ebben van igazság hogy az usa kavarja a szálakat és nyugateurópa meg bután viselkedik."

Még valami.. az EU nem bután viselkedik, hanem brüsszeli technokrata-helytartó kommandó lenyomja a teljes EU közösség torkán azt, amivel az USA megbízta őket. Hogy ők ehhez szalutálnak.. az az ő dolguk. De az EU gazdasági közösségként fogant, most már meg ott tartunk, hogy konkrétan népességcserét próbálnak végrehajtani. Mi meg nem, ezért jön a zsarolás. Ez róluk, vagy rólunk állít ki bizonyítványt?
Lehet, hogy Orbán lop.. lehet, hogy a Fidesz is.. de erre az az EU válasza, hogy akkor mi is lopunk a magyaroktól!? Ne viccőjjünk már.

Ma született bálvány 2024.10.15. 10:33:27

@Dænerys Targaryen: "ja hogy baszni is jó lenne meg szűznek is maradni. Értelek."

Csak úgy véled, hogy értesz, de a kommentjeid nem erről tanúskodnak...

Az USA háborúzik az oroszokkal, eltilt mindenkit, akit tud az oroszokkal való kereskedéstől.. de ők továbbra is kereskednek velük, de ami még viccesebb: iszonyat profitot húznak abból, hogy a kereskedelemből kigolyózott oroszok termékeivel vagy annak helyettesítőjével látják el az EU-t..

(Mondjuk a norvégok is nagyot szakítottak a gáz üzletetn.. de ők legalább nem öldösnek oroszokat)

"Még az orosz "barátai" is kikürtölték a világnak hogy be van szarva putyinnal való tárgyaláson."

Ja, persze, meg tuggyuk, hogy Putyinnak dossziéja van Orbánról!!! Istenem.. gyermek...

Dænerys Targaryen 2024.10.15. 10:42:45

@Ma született bálvány: konkrétan arról a tévé felvételről beszélek amit kiraktak a óvilágnak hogy orbán ott feszeng a széken és igazgatja a nyakkendőjét kényszeresen.
Nem láttad?
belinkeljem?
Sztem aljas húzás volt az oroszoktól. De a te barátaid, biztos megérted őket.

ŰAmúgy a te világmagyarázatod elég kisiskolás és hűen követi a rogáni propaganda vonalát. Jó tanítvány vagy! mehet közpénzért.

Ma született bálvány 2024.10.15. 10:53:45

@Dænerys Targaryen: Kezdesz egyre egyszerűbbé válni...

Aztán amúgy, ha az én "világmagyarázatom" kisiskolás, akkor gondolom egyszerűen meg tudod cáfolni az állításaim! Nosza!

Egyébiránt majd arra is térj ki, hogy mennyire jó dolog az USA (a nyugat) feltétlen barátjának lenni, különös tekintettel az ukrajnai helyzetre!

God Harald 2024.10.15. 11:06:34

@Dænerys Targaryen: a vallásos hittel nincs értelme vitatkozni. Márpedig Vityánk vallási szektát épített a pártból.
A földhözragadt magyar világszemlélethez általában közelebb áll az orosz közélet és politikai berendezkedés, mint az emberközpontúbb nyugat-európai!:)

Ma született bálvány 2024.10.15. 11:14:37

@God Harald: "mint az emberközpontúbb nyugat-európai!:)"

Látom, azért a végére te is elröhögted magad! (én már az első mondatodnál vad hahotában törtem ki, ...bócsikah..)

Ha majd legközelebb a fényességes nyugatra visz a jó sorsod, csak a poén kedvéért térj már le a turistáknak kijelölt ösvényről!

Addig egy kis tónipropaganda:
www.youtube.com/watch?v=p5AeGKSDVdE
A zemberközpontú (vad)nyugat!

Dænerys Targaryen 2024.10.15. 11:22:59

@God Harald: kisbáránykánk meg egyszer csak csinál valami hibát aztán furamód kiesik egy emeleti ablakból. Neki az a világ tetszik úgyis.

Ma született bálvány 2024.10.15. 11:33:08

@Dænerys Targaryen: Ne légy már ennyire dedós... baszki..

A Boeing körüli fura halálesetek nem töltenek el félelemmel?

"A férfi vallomást tett a cég ellen indított részvényesi perben, emellett a Szövetségi Légiközlekedési Hatóságnál is panaszt nyújtott be. Állítása szerint súlyos minőségi hiányosságok vannak a Spirit AeroSystems gyártóüzemében.

A 45 éves férfi teljesen egészséges volt, majd kedden egy gyors lefolyású rejtélyes fertőzésben meghalt.

Dean édesanyja a közösségi médiában írt arról, hogy fia egy MRSA-fertőzés miatt tüdőgyulladást és agyvérzést kapott. A tragédia csaknem két hónappal azután történt, hogy a Boeing egy másik szivárogtatóját, John Barnettet is holtan találták. A 62 éves férfi szintén pereskedett a Boeing ellen. Állítása szerint szigorú megtorlást kapott, miután feltárta a Boeing 787 Dreamliner biztonsági problémáit. A dél-karolinai hatóságok szerint a férfi a tárgyalás után hirtelen öngyilkos lett. "

... amúgy az is köztudott, hogy sem a CIA, sem a Moszad nem cicózik, nincsenek erkölcsi skrupulusaik, ha éppen el kell tenni valakit-bárkit az útból. maximum arról nem cikkezik hosszasan a nyugati média.

God Harald 2024.10.15. 12:18:12

@Dænerys Targaryen: egy szó mint száz, a keleti nyitás egyfajta ablaknyitás egy ismeretlen dimenzióra.

Ma született bálvány 2024.10.15. 13:11:32

@God Harald: Ja, ami Agyagosszerkénytől keletebbre van, az terra incognita számodra. (igazából ami nyugatra esik, az is, láthatóan.)

Nos... A Kelet köszöni szépen, fejlődik, növekszik, gyarapodik... javait és népességét tekintve egyaránt.

s 2024.10.15. 13:49:07

@Ma született bálvány: "a már bevallottan Magyarország ellen politizáló EP képviselőiteket?"
Összetévesztetted orbánt Magyarországgal. A kettő nem ugyanaz.

s 2024.10.15. 13:52:54

@Ma született bálvány: "Te érted is amit írsz, vagy ilyen belső ellentmondásokon és logikai bukfenceken nem szoktál fennakadni?"
Igen, de te nem érted, amit olvasol. Az, hogy a nyugat rendszere nem tökéletes, az nem azt jelenti, hogy orbán rendszere viszont jó. Még csak nem is jobb, mint a nyugati. Egyszerűen kibaszott szar. Tehát inkább ne ő legyen.

s 2024.10.15. 13:55:16

@Lorrh: Az a hazaárulása orbánnak lófasz volt a mostani, kormányon elkövetetthez képest.

s 2024.10.15. 14:10:29

@Ma született bálvány: Ahhoz pedig igazi seggnek kell lenni, hogy ne lássad, itt az energia másodlagos. Nem erről szól a történet.

Ma született bálvány 2024.10.16. 09:25:21

@s: Ha te mondod.. Gondolom te őrzöd a hazaárulás etalonját, amihez tudsz hasonlítani!

"Ahhoz pedig igazi seggnek kell lenni, hogy ne lássad, itt az energia másodlagos. Nem erről szól a történet."

Ha te mondod.. igaz, hogy éppen csak alapjaiban rengette meg Európa gazdaságát, de téged a zavaros elveid foglalkoztatnak csupán.

"Összetévesztetted orbánt Magyarországgal. A kettő nem ugyanaz."
Ja, ők Orbánt akarják megbüntetni (koholt vádakra alapulóan, nyugati érdekeket előtérbe helyezve) de az országon csattan az orstor.

Nem kell a mese, egészen egyszerűen így akarnak kikényszeríteni egy kormányváltást.. ENNYI. Mennél rosszabb az országnak, annál inkább nő az esély hogy a kormány megbukik. Na, de ha az bekövetkezik, utána jön csak a heddelhadd! Mert azt csak a magadfajták hiszik/hazudják, hogy onnantól mi leszünk Svájc.
Ha itt valaki hazát árul, akkor az az, aki így igyekszik hatalomra kerülni.

Dænerys Targaryen 2024.10.16. 09:52:52

@Ma született bálvány: hiába vergődsz cica, lefőtt a kávé, nektek reszeltek, eltakarodtok a csútirémmel együtt a történelem süllyesztőjébe. Egy rövid átkozódó bekezdés lesztek csak a jövő történelemkönyvében, az ország gyász fejezetében. Minden diktátor megbukik. Ti is.

s 2024.10.16. 12:29:46

@Ma született bálvány: "Ha te mondod.. igaz, hogy éppen csak alapjaiban rengette meg Európa gazdaságát, de téged a zavaros elveid foglalkoztatnak csupán."

Te barom, képtelen vagy felfogni, hogy itt kb. arról van szó, mintha a 2. VH. -ban a réz felszökő ára miatt leállították volna a szövetségesek a hitler elleni háborút? Segítek: hitler = putyin, réz = olaj. Hülye vagy, és az is maradsz, mert nem látod a nagyobb összefüggéseket.

Ma született bálvány 2024.10.16. 12:32:26

@Dænerys Targaryen: Hát hogyne!!! Ha ti mondjátok... 14 éve.. Olyan eccerű lélek vagy, hogy még én is le tudnálak rajzolni.. pont-pont, vesszőcske..

Ma született bálvány 2024.10.16. 12:35:52

@s: Uhhh... te, meg az összefüggéseid! Putyin egyenlő Hitler! Ma már ne menj a napra!

Azt hittem (bár így utólag belegondolva nem is tudom miért..) hogy kicsit több eszed van ennél. De persze akkor meg nem lennél ellenzéki. Szóval belátom, ez az én hibám!

Értelmetlen katyvasz amit előadsz. A szövetségesek egymást szívatták a WW II. alatt?

Akkor amúgy az USA (meg mindenki más..) Hitlertől vesz mindent, amit eddig is, csak most az USA nagyot kaszál pluszban ezen? Jól kibaszik ám Putlerrel!

"Nagyobb összefüggések" az ám!

s 2024.10.16. 12:42:53

@Ma született bálvány: "Ja, ők Orbánt akarják megbüntetni (koholt vádakra alapulóan, nyugati érdekeket előtérbe helyezve) de az országon csattan az orstor."

Azért akarják orbánt büntetni, mert akadályozza az orosz terjeszkedés megállítását. Egész Európa nem akar putyin cár hatalmi övezetéhez tartozni. Azt is észrevehetted volna, hogy nagyjából leszarták orbánt, ameddig nem élesedett ennyire a helyzet, amiben ő Európa (és a NATO) számára kedvezőtlen poziciót vett fel. Az országot pedig azért büntetik, mert végül is az itteni szavazók tartják hatalomban. Engemet például nem büntetnek. Az elképzelhető, hogy orbán csicskáit igen, mert nem jut már nekik ellopható pénz, de akkor legfeljebb kihátrálnak orbán mögül. Az tény, hogy pénz nélkül a hatalma összeomlik, mert Magyarországnak - az ő vezetése következtében - semmiféle (gazdasági, politikai, morális) ereje nincsen.

Ma született bálvány 2024.10.16. 12:59:12

@s: Csak apró közbevetés.. a németek sem akadályozták a "Nagy Orosz Terjeszkedést" sőt, egyre több gázt vettek tőlük sok-sok egyéb más nyersanyag mellett.. (most is vesznek, csak kénytelen kelletlen beiktatnak közvetítőket.
Mindig az orosz terjeszkedéssel fenyegetőztök, ezzel szemben az USA befolyása növekszik évről évre :))) Nem érzed, mennyire nevetségesek vagytok?
Nem az oroszok kényszerítik rá Európát, hogy óriási károkozás mellett is fogadjanak be idegen kultúrából érkező protohumán tömegeket, nem az oroszok terjesztenek elmebeteg ideológiákat, nem az oroszok állomásoztatnak a fél világban a saját támaszpontjaikon ezer és ezer katonát, nem az oroszok készítenek elő és folytatnak le puccsokat, hatalomátvételeket szerte a világban ésatöbbi, ésatöbbi. Nem! Az USA ír elő a "szövetségeseinek" mindent, az USA tiltja meg a kereskedést az oroszokkal, miközben ők rendületlenül boltolnak Hitlerékkel! Erről mesélj már, mielőtt megint elkezded fújni az összefüggéstelen, feltételezésekre (képzelgésekre) épített elméletedet.

Az USA-nak semmi köze ahhoz, hogy nálunk ki van kormányon. Azt hiszem, ezt nem kell magyarázni..

Az orbáncsicskás hablatyoddal meg talán behúzhatsz két nagyfröccsöt a Háromlépcsősben, de annál komolyabb helyeken csak kiröhögtetetd magad.

Lorrh 2024.10.16. 13:13:28

@Ma született bálvány: oroszok gyilkolnak embereket, gyerekeket, nőket ukrajnában.
Szelektiv fidesz propagandád ezt titkolja előled. Ne hagyd magad átverni.

s 2024.10.16. 13:20:58

@Ma született bálvány: "A szövetségesek egymást szívatták a WW II. alatt?"
Nem sokat tudsz erről, de volt rá példa. Hanyagolták.

"Akkor amúgy az USA (meg mindenki más..) Hitlertől vesz mindent, amit eddig is, csak most az USA nagyot kaszál pluszban ezen?"
A 2. VH. közben az USA megpróbálta Ford németországi gyárait bezáratni, mert a németeknek termelt. Ez viszont nem mindig tetszett, az amerikai cégeknek, akiknek az USA viszont ki volt szolgáltatva a hadianyag ellátás miatt. Kompromisszumok voltak, de kemény tiltások is. Megoldották, ahogy a példa is mutatja.

Egyébként hitler sem nagyban kezdte. Először kisebb dobásai voltak csak (Rajna-vidék megszerzése, Ausztria, Szudétavidék). Bolond, aki nem látja a Krím elfoglalása, Ukrajna megtámadása után a párhuzamot. Az okosabbja felfogja ezt, de te nyilván nem tartozol közéjük. Mindegy. Európa (és az USA) meg akarja akadályozni az orosz terjeszkedést. És mivel a NATO költségeinek nagy részét Amerika állja, de a terület, amit az oroszok esetleg elfoglalnának európai, ezért sok, és nagyobb békákat is kénytelenek vagyunk lenyelni, mint az energia ára. Fogd fel úgy, hogy ez az a pénz, amit Európa nem költ el a saját védelmére, hanem amerikai adóforintokból kell fedezni. Egyébként ennyit szerintem simán megér.

s 2024.10.16. 13:28:36

@Ma született bálvány: "Az orbáncsicskás hablatyoddal"
Megérintett? Köztük lehetsz? Fogy a suska? Én leszarom orbán bukását. Nem fogom gyászolni, de sok magadfajta kénytelen lesz a túlárazott, mindig megnyert pályázatok után valami másba kezdeni. Esetleg egy üres kóláspohár mellett szájharmónikázni a Klauzál téren.

God Harald 2024.10.16. 13:33:50

@Lorrh: hát éppen gyilkolnak az orkok Szíriában is…

Ma született bálvány 2024.10.16. 13:57:36

@Lorrh: Figyuzz.. te olyan rémesen buta és tájékozotlan vagy, hogy az már tényleg szánalmas. Az orosz beavatkozás előzményeiig menj már vissza, te tulok. Az ukránok kezdték lőni a civil lakosságot nehéztüzérséggel, ők rendeztek pogromokat főleg az orosz kisebbség (8 millió ember..) ellen. Nem fogom most külön a kedvedért leírni az ukrajnai konfliktus teljes kronológiáját, de abban már nagyjából minden gondolkodni képes ember megegyezik, hogy egy kimunkált és precízen levezényelt USA provokáció eredménye.

Ahogyan az is, hogy nem engedik a békekötést az oroszokkal, inkább lemészároltatnak minden férfit (az oroszok nagyon lábujjhegyen háborúznak, a civil áldozatok száma elenyésző, összevetésben az amerikaiak háborúival, ahol milliós veszteségek is előfordultak. Az oroszok rettentő mészárlasairól szóló ukrán híradásokról mára bebizonyosodott, hogy valójában az ő munkájuk volt és jobbára orosz kisebbséget érintett (Bucsa)

Ma született bálvány 2024.10.16. 14:00:51

@God Harald: Na, tőled is többet vártam, de hát miért is.. "orkok".. primitív, sutyerák, amolyan balos tempó a dehumanizálás, de hát te pont ilyen vagy.. szóval klappol minden.

Az oroszok szíriai jelenléte messze komplexebb téma, mint te azt itt megpróbálod egy mondatban elintézni. Szíriában nagyon jelentős amerikai kártételről és gyilkolászásról is lehet beszélni.. az külön vicc, hogy egy önjáróvá lett CIA projekt hozománya a konfliktus iniciátora.

Szóval inkább tájékozódj, mielőtt ostoba mód orkozni kezdesz (még akkor is, ha pár hasonszőrű félnótás meg is tapsol adott helyen..)

Ma született bálvány 2024.10.16. 14:04:40

@s: Annyirra el van kend tévedve.. De jól szórakozom azon, hogy csak vagdalkozol ám rendre kikerülsz minden konkrétumot. Az USA úúúúgy megvédi Európát, hogy közben összeomlik a gazdaságunk, de legalább kibaszik Putlerrel, mert ...ja, de nem is baszik ki vele!

Addig állj fél lábon, amíg én elszegényedem! Ostoba fajankó...

God Harald 2024.10.16. 14:47:46

@Lorrh: a fidesz propaganda titkolja előle, de az ostoba barma kárpótolja magát finom orosz propagandával. Azt hibátlanul felmondja, szóról szóra.

Lorrh 2024.10.16. 14:53:21

@God Harald: nehéz pártfeladatot kapott hogy itt egyedül kell helytállnia. deákdaninak meg pöcsöket kell nézegetnie addig, neki se könnyű a dolga.

God Harald 2024.10.16. 15:05:09

@Lorrh: Feró meg egy mezítlábas Kossuthért segget nyal reggeltől reggelig.

Ma született bálvány 2024.10.17. 10:56:35

@God Harald: @Lorrh: No, ha a ti elméteket kéne archiválni, ahhoz egy TTL flip-flop is elég lenne.

Lorrh 2024.10.17. 14:56:56

@Ma született bálvány: TTL ? micsoda boomer vagy! Nálunk már elektroncsövekből építenek NAND kapukat.

God Harald 2024.10.17. 16:14:45

@Lorrh: én speciel soha nem hordok flip-flop papucsot. Tavaly építettem egy csillagkaput tengeri csillagokból…

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.20. 18:15:28

@God Harald: nekünk meg volt egy elméletünk, hogy a köldökszöszök egy csillagkapun át áramolnak be a mi univerzumunkba. Írtunk is egy dalt erről a jazzfunk zenekarunkkal, ez volt a koncertjeiken rendszeresen a zárószámunk, iszonyatosan nagy tombolások mentek alatta :)

s 2024.10.21. 12:52:48

@Lorrh: A kurvanagymárton azért ebbe beleőszült kicsit.

index.hu/gazdasag/2024/10/21/foglalkoztatas-berek-nagy-marton-kormany-czomba-sandor-minimalber-garantalt-berminimum/

Nem baj, márton. Nem fogja ezt senki látni, mert nemsokára meg is kopaszodsz, ha folytatod a hülyeséget tovább. Olyan leszel, mit egy kibaszott billiárdgolyó, de majd adnak rád egy szép fekete parókát. Baszni ettől még csak anyád fog akarni veled, mert egy kövér, ostoba fasz vagy. Egyébként meg mehetsz a büdös picsába, fidesz csicska.

s 2024.10.21. 13:10:50

@Ma született sárkány: Helló wombika. Visszamásztál? Megtisztelő, hogy az első hozzászólásodat nekem címezted, de szerintem nem te vagy az. Nyolc perc túl rövid idő lenne reagálni az egy hétnél régebbi bejegyzésre írt válaszra. Az a gyanúm, hogy Lorrh nagymester szórakoztatja magát unalmában.

Lorrh 2024.10.21. 13:47:32

@s: ebben is lehet igazság :-)

Diorella Queen 2024.10.23. 10:16:09

@s: Minden béremelési kísérlet a kormány részéről, semmi másra nem jó, mint hogy jól mutat az Istenadta nép szemében. De abban a pillanatban ahogy minimálbért emelnek, a kereskedelem és az összes többi szektor reagál rá egy bazi nagy áremeléssel. Tulajdonképpen ilyenkor szokták behozni az infláció okozta lemaradást, meg minden egyéb hiányt a boltok. Továbbá generál egy jókora inflációt mindez. Valaki magyarázza már el legyen szíves és kedves, mire jó akkor a béremelés, ha az árak pár napon belül utána kúsznak ?!?!

Diorella Queen 2024.10.23. 10:17:52

Az egyetlen ami a kormány zsebében marad, az nem más,mint a megemelkedett járulék különbözet, amit persze elvisz az azonnali inflációs hatás. Valójában semmi nem marad nekik sem, az embereknek sem. Akkor mire jó ez az egész ?

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.23. 11:51:49

@Diorella Queen: Elinflálódik a jelzáloghitelem, amit lakásvásárlásra vettem fel :)

s 2024.10.23. 14:16:18

@Diorella Queen: "mire jó akkor a béremelés"
Pedig ha jól emlékszem pont te vitattad, hogy a megemelt bér inflációt gerjeszt. Ezek szerint kitanultad ezt a részt, és beláttad, hogy valóban így van.
Bért nem emelünk! Ennyi. Ezt csak egy kibaszott jogászkormáy nem érti. Alacsony a bér? Akkor hozzunk egy jogszabályt, hogy legyen magasabb, és akkor minden okés. Persze, ha ilyen egyszerű volna, akkor a világ összes bajának a megoldására elég lenne egy jogász kommandó. Baj van? Akkor hozzunk rendeletet, hogy ne legyen baj, és ennek hatására nem lesz baj. A voluntarista kormányásba - amit orbán is csinál - néhányan már beledöglöttek, és nem kizárólag azok, akik művelték, hanem azok is, akiket így próbáltak meg kormányozni.

A bérnek magától kell emelkedni. Mindenféle telibebaszott rendelet nélkül. Csak úgy simán, magától. Az ugyanis egy alkufolyamat eredménye. Az a bér stabil (stabilan magas), amelyiknél a munkaadó belátja, hogy nincsen más választása, minthogy kifizeti, mert egyébként nem lesz embere. Ettől mi alsó hangon ötven évnyire vagyunk. Ide az oktatáson, az egészségügy rendbetételén keresztül vezet az út, mert bért követelni csak okos és egészséges munkavállaló tud. Egyébként fizetni is csak ilyennek érdemes. Most a füle több, mint foga hat osztályos Géza úr sokadjára felsepri az elgazosodott, használaton kívüli gyártelep udvarát. Erre mennyi pénzt kellene fizetni, de úgy mégis? Barátom, lófasz lesz itt, nem béremelés. Mert a hülyemagyar kkv. beledöglik, ha többet akarnak kisajtolni belőle, a multi meg leszarja, mert annál amúgy sem minimálbér megy, hanem adnak rendes fizetést. Már ha bejut oda egyáltalán bárki még, és bent is marad.

s 2024.10.23. 14:18:01

@Egon, az egér: Gondolom forintban. De arra már ezt eleve rászámolták, azért volt magasabb.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.23. 17:39:48

@s: Ez utóbbi kommentedet viszont nem igazán értem. Odáig persze igen, hogy persze, hogy forintban. Ha nem b.nak ki velem, akkor 10 évig fix kamattal. Nem tudom, hogy kik és mit számoltak rá, ha úgy érted, hogy a bank kalkulált, hogy jól jár, ha 10 éves átlagban 6 és 7% közötti kamattal ad nekem hitelt (6.7% a THM-em vagy ilyesmi, lusta vagyok utánanézni), akkor lehet, hogy igazad van. Én abban bízom, hogy relatíve magas lesz az infláció a következő pár évben, és akkor jól járok. Ha alacsony lesz az infláció, akkor kevésbé járok jól, de nyilván nem az utolsó filléreim kockáztatom, hogy legyen magas az infláció vagy megy lecsóba a tervem. Ha nem lesz magas az infláció a következő pár évben, akkor sincs semmi baj, csak nem járok olyan jól, mint ha magas lenne az infláció.

Diorella Queen 2024.10.23. 17:49:02

@Egon, az egér: Én arra kalkuláltam ,hogy nincs az a matematikus zseni bankár, aki képes előre látni 20 évre a történéseket és hogy mennyit romlik a forint.
Mondjuk ez a része tényleg bejött.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.23. 17:56:39

@Diorella Queen: Miért kellene 20 évre előre kalkulálni? És nem kell ám mindig mindent eltalálni, elég, ha elég sokszor elég jól eltalálod, legalábbis nem tévedsz nagyot. Ja, és kockáztathatsz nagyobbat meg kisebbet is. Én pl. világ életemben ultrakonzervatív voltam a befektetéseimmel, és nem tudok panaszkodni az elmúlt 20 évről :) Voltak ismerőseim, akik nagyobbat kockáztattak, és bejött nekik, na és? Nem irigykedem rájuk. Nekem nincsenek idegeim a kockázathoz, kockázatkerülő vagyok. Jobb nekem a stresszmentes kicsi biztos, mint a stresszes nagyobb nyerés.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.23. 18:28:00

@Diorella Queen: volt egy matematikus-bűvész ismerősöm, egyszer egy kocsmában szórakoztatott kártyatrükkökkel. Azt mondta, hogy most olyan trükköket mutatott nekünk, amiben van véletlen, de 1 valószínűséggel (azaz teljes bizonyossággal) bekövetkezik a sok lehetőség közül valami, és akkor az lesz a 'trükk'.

A nagy halak is így csinálják: majdnem minden eshetőséget megnéznek, aztán ha így alakul, akkor itt kaszálnak, ha úgy alakul, akkor ott kaszálnak. Minél konzervatívabb egy befektető, annál nagyobb a valószínűsége annak, hogy valamennyit biztos kaszál, a kockáztatók tudnak nagyot is bukni, meg nagyot is nyerni. Jóskapista a bulvárból csak ezekről hall, mert ennek van hírértéke, a konzervatív játékos szürke kisember, unalmas, nem hírekbe való. Mondhatnám, hogy szürke kisegér :)

De még a konzervatívok is tudnak bukni.
Én is szoptam 2008-9 környékén a CHF alapú jelzáloghitelemmel, de akkor elmentem Angliába dolgozni. Aztán szívtam azon is, hogy az angol font gyengült a svájci frankkal szemben, de a jó kapcsolati hálómnak köszönhetően egy egész jó csúcson váltottam át a fontomat és törleszeltettem be a hitelem. Legendáriumom része, hogy a füles meg van itt őrizve a szakitshabirsz.blog.hu-n egy kommentben :) Szóval ha így nézzük, szoptam, buktam, ha úgy nézzük, akkor kemény melóval 3 év alatt megszabadultam a 20 évre felvett hitelemtől. Ott voltam konzervatív akkor, hogy nem mentem bele a bankok mocskos trükkjébe, hogy olcsóbb a hitel, ha aláírom, hogy nem törleszthetek elő. Mivel biztonsági játékos voltam, inkább magasabb kezdő THM-ű, de rugalmasan előtötlrleszthető hitelt vettem fel.

Láttam előre, hogy a 150 forintos svájci Frank 300-ra megy fel 1-2 éven belül? Dehogy! De belekalkulaltám azt, hogy ez is egy lehetőség, és belekalkuláltam azt, hogy ha ez lesz, akkor megyek külföldre dolgozni.

Szóval így. Senki sem lát 20 évre előre, de tervezni attól még lehet. Ne gondold azt, hogy bárki _pontosan_ tudja, hogy mit hoz a jövő. Csak tud a bizonytalansággal számolni.

És persze van, amivel nem tudunk mit kezdeni. Ha az ukrán-orosz háborúban elkezdenek egymásra piszkos bombákat meg taktikai arombombákat dobálni, és lakhatatlanná válik egész Kelet Európa a nukleáris szennyezés miatt, akkor b.hatom az aktuális tervem. De ilyen extrém kataklizmákon kívül minden végig van kalkulálva.

s 2024.10.23. 19:36:52

@Egon, az egér: "Ha nem b.nak ki velem, akkor 10 évig fix kamattal."
Ki fognak baszni veled. Nincs olyan szerződés ma Magyarországon, amit ne változtatnának meg, ha a szükség (az "ő" szükségük) úgy hozza. 10 év kurva hosszú idő. Ezalatt bármi megeshet, és hát lássuk be, meg is fog esni. Én hitelezem ezt a telibebaszott kormányt, nem ilyen hosszú időre, de azért nem múlik el nap úgy, hogy ne rezegjen a segglyukam, mikor fogják ellopni a pénzem. Nem az összeset, de azért elég sokat.

s 2024.10.23. 19:43:26

@Diorella Queen: "nincs az a matematikus zseni bankár, aki képes előre látni 20 évre a történéseket"
Így van. Ezért olyan üzletet ajánlanak neked, hogy tuti rábasszál. Ilyenkor nem az jár jól, akinek hitele van, hanem az, akinek tőkéje. Már ha éppen el nem lopják. Bár akkor jön a nem éppen szokványos, a legkevésbé sem pénzügyinek tekithető megoldás. Szétbaszod a korcs fejüket egy csákánnyal, és rájuk gyújtod az épületet. Ennek réme sok pénzügyi nagymenőt visszatart egy ideig. Igaz -e tarsolycsabika. Egy kibaszott fillért nem adnék a szaros életedért, mert meg fogsz dögleni, te szarfaszú idióta.

s 2024.10.23. 19:50:23

@Egon, az egér: "1 valószínűséggel (azaz teljes bizonyossággal)"
Az 1 valószínűség nem teljes bizonyosság. Fordítva igaz. A teljes bizonyosság 1 valószínűségű.

Diorella Queen 2024.10.23. 19:56:46

@Egon, az egér: A nyári hőkupolákat is belekalkuláltad? Mert ha a felmelegedés erősödik ( márpedig tudjukhogy fog ) akkor megint csak lakhatatlan lesz kelet Európa. És akkor a panelok ára is bezuhan . Aztán ha belvárosi antik lakásod van, és rendszeresen kiadod külföldieknek euróért, akkor meg benne van a pakliban,hogy hoznak egy helyi kis törvényt,hogy ez tegnaptól tilos . Ez egy egészen új szösszenet a sorban, mármint hogy akár egy kerületi önkormányzat is hazavághatja az ingatlan befektetéseket valami hülyeséggel.
2008-2010 nekem iszonyat volt triplán, pedig nem vettem fel devizahitelt. 2008 elején felvettem némi forint hitelt ( 2 milliót) és forintban húsz évre. Azzal kalkuláltam, amit fentebb írtam. Ebből indítottam be egy frekventált helyen lévő használt ruha üzletet. Az első hónapokban hasított. Aztán jött az,hogy világválság, a devizahitelesek törlesztője elszállt mint a bolhafing a levegőben. Egy lyukas zoknira sem futotta senkinek. Még az év végén nyert a fidesz, valahogy ősszel. Na az még jobban oda baszott az összes kiskereskedőnek, akkor már a soron lévő összes üzlet ( kivéve a kocsma ) ,mind bezárt. Bele értve még a zálogot is, a pizzériát és mindent. Ez volt 2008 . Következő évben sm cége is lenullázódott, úsztunk az adósságban, a havi rezsiszámlát sem tudtuk fizetni. A kis lakásom, amit év elején adtam év végén már fent volt hirdetésben. Iszonyatos nagy szerencsével vettem egy kis lakást itt a kerületben, haszonélvezővel együtt. Egy 90 éves bácsi volt a tulaj, aki be akart költözni a szocotthonba ,de nem akart lemondani a haszonélvezeti jogáról. Emiatt a lakást nagyon olcsón adták, nem is merem leírni, mennyire olcsón. Meg azt sem,hogy most mennyit ér valójában. Már ha nem lesz felmelegedés, mert akkor egész kelet Eu összes ingatlana mehet a lecsóba, ami az értékét illeti. Na szóval az üzletem befuccsolt, mert orbánék első dolga az volt, hogy a csórókat még csóróbbá tették. Megvontak minden létező kedvezményt, segély az emberektől, megszüntették a rokkantakat ,megszüntették az idős hozzátartozó családtag gondozásáért kapott pénzt, és úgy alapvetően mindent. + a bankválság, + az elszállt hitelek + a fél ország tömegesen menekült szerte a világba. Hullámvasút az életem, de már kezdek hozzá szokni, elmentem dolgozni mindenféle hülye szar és nehéz munkára. Lelkileg romokban voltam, szétköltöztünk sm-l én a kislakásomba ,ő az anyjához. A lakását eladta. Egzisztenciálisan és magánéletileg romhalmaz. Ha csak eszembe jutottak az emlékek karácsonykor pl vagy ha arra volt utam ahol laktunk, a szívem újra és újra ketté hasadt. De szó szerint. És nem tudom hogy a francba éltem már túl, valahogy túléltem. Azóta is a túlélésre játszom. A válságokon lehet nyerni persze, olcsók a lakások, drága az arany. Csak arról ne beszéljünk, hány és hány család ment tönkre akkor, és sehol nem írnak arról sem, hányan lettek öngyilkosok. Utálok a múltra még gondolni is, 2008 egy borzalom és rémálom volt, pedig akkor ejtettem meg életem egyik legjobb befektetését. A lakást.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:05:51

@s: Én úgy vettem fel hitelt, hogy az egy ígéretes befektetés volt, amibe a bank pénzért raktam. Biztosabb volt, mint a halál. Persze halál biztos üzlet nincs. Ha nincs a 2008-as válság + a fidesz, akkor nekem mostanra semmi bajom nem lenne és élnék boldogan,mint Marci Hevesen. És valószínű, hogy azóta már több üzletem is lenne. De nem vált volna valóra a gyerekkori álmom, hogy ötvös legyek. Szóval van ebben jó is és rossz is. Ilyen az élet. Egy bazi nagy hullámvasút. Egyik hónapban még milliomos vagy,másik hónapban már lófasz vagy. Lehet hogy csak nekem jutott ez, nem tudom. De én ezt már egészen lazán kezelem magamban. Legalább is próbálom lazán felfogni és nem beleőrülni.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:09:33

@s: Azt gondolom hitelt csak akkor szabad felvenni, ha pár hónapon belül teljes egészében vissza is tudod fizetni valamiből. És az a valami több hasznot hoz, mint maga a hitel.

s 2024.10.23. 20:20:14

@Diorella Queen: "Egyik hónapban még milliomos vagy,másik hónapban már lófasz vagy."
Velem ilyesmi nem történik. Tudod, van az a mondás, hogy ha két hétig székrekedésed van, két hétig pedig hasmenésed, akkor statisztikai értelemben az emésztéseddel semmi gond. Azért az ember fenntartásokkal kezeli az efféle megközelítéseket, és nem teljesen alaptalanul.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:23:14

@s: Már megszoktam.
Nem az első volt és nem is az utolsó.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:26:09

@s: És ezt írnám be az önéletrajzba?
Hmm?
Ügyvezető igazgató?
Aztán meg adminisztrátor?
Aztán üzletvezető saját üzletben?
Aztán takarító?

Az a valaki, aki a TB-nél adminisztrálja a dolgaimat, már szerintem csak néz, mint Rozi a moziban, ha meglátja a nevemet.

s 2024.10.23. 20:27:31

@Diorella Queen: Nincs ilyen valami. Ha lenne, akkor hitel sem kellene. Kicsit olyan ez, mintha hitelt vennék fel arra, hogy a Klauzál téren, egy rozsdás olajoshordó tetején itt a piros - hol a pirost tudjak játszani a mosolygós, szimpatikus, roma fiatalemberekkel. Ha megkérdezik, hogy mikor akarom visszafizetni, csak azt kell mondanom, hogy mindjárt, bazdmeg, csak várjál, ameddig nyerek. Szerintem nem adnának, és nem is tennék rosszul.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:27:42

:))
Én már csak röhögök magamban ezen az egészen. Szar életút volt eddig, küzdöttem,mint disznó a vágás alatt, de valahogy stabilan és véglegesen sosem jön össze a dolog.
Lehet ritkán van világválság?:)

Diorella Queen 2024.10.23. 20:29:19

@s: Nincs ilyen valami.

Már hogy ne lenne.
Sok ilyen van. De úgy gondolom csak akkor érdemes hitelt felvenni, ha fél, max egy éven belül, vissza lehet fizetni a banknak és még bőven marad is haszon.

s 2024.10.23. 20:31:15

@Diorella Queen: Szeretsz izgalmasan élni. Nem az a kérdés, hogy ki voltál egykor, és nem is az, hogy ki vagy ma. Csak egy a fontos, az, hogy te minek gondolod magad. Mert igazából az vagy.

s 2024.10.23. 20:39:47

@Diorella Queen: Vettem egy autónak látszó tárgyat valamikor 2003 végén (újat). A kereskedő tukmálta a svájci frank alapú hitelt. A forint nyilván nem játszott, mert az eleve szar volt a magasra tett kamat miatt. Mondtam, hogy nekem nem kell. Van másik féle? Persze volt, euro alapú. Azt kértem. Pedig az egész gép árát ki tudtam volna csengetni mellényzsebből. Csak akkor nem maradt volna kiflire és sörre, ha minden megbaszódik. Szerintem nem csináltam rosszul, még úgy sem, hogy 6 éves lejáratú volt a törlesztés, tehát belelógott a mindenki mehet a picsába időszakba is.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:40:24

@s: Tételezzük fel, hogy nincs egy vasad sem. Neked nyilván nehéz ezt elképzelni. De most próbáld meg.
És mondjuk a jövő héttől az OTP részvények 3 ezerbe kerülnek, mert annyit esett egy nap alatt a 19 ezerről. És tudod jól, hogy úg yis vissza fog mászni ha nem is annyira amennyi volt, de vissza mászik és nyerhetnél rajta. Már ha lenne pénzed ugye. De nincs. Válság van. A kínai vegyesboltja eladó lett szarérhúgyért, ahova addig minden nap jártál vásárolni. Láttad hogy ment neki , sőt dübörgött.Eladó lenne egymillió Ft-ért és neked nincs pénzed megvenni. Mit csinálsz, semmit? Agyfaszt kaphatsz ez igaz. Tételezzük fel hogy kurva nagy válság van. Vannak előszelei ennek azért. Mindenki egyszerre akar eladni mindent. Két fontos dolgot általában a lakást és az aranykészletét. Bazi olcsón adják,és te tudod hogy fel fog menni az ára mindkettőnek úgy is. De nincs pénzed venni egyiket sem. Mit teszel? Semmit sem teszel pénz nélkül. Ha azt látnád,hogy Bp határában építési telkeket árulnak és tudod jól ( mert már zengik a csövön ) hogy az M 104-es autópálya ott fog elmenni a telkek előtt, de neked nincs pénzed megvenni szaréhúgyért sem. Mit csinálsz? Ha látsz egy nagyon olcsó lakást ami még tetszik is és ha neked tetszik, akkor általában másnak is tetszik, és nem tudod megvenni, pedig egyértelműen jó befektetés, de nincs rá pénzed.
Szóval vannak esetek, ha nem is túl sok és nem is túl sokszor.
A legszarabb az a rész, ha a párod a férjed a feleséged nem lát benne bizniszt, te meg kurvára látod a dologban a NAGY lehetőséget. Emlékeim szerint volt ilyen is az életemben ,de már nem is tudom mi volt az. Lehet legbelül nem is akarok emlékezni . Van az a helyzet, amikor lepippantod saját magad, hidd el.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:49:55

@s: Mit írnék az önéletrajzba, de komolyan?
Eladtam már mindent, , amit más még soha. Használt villanyszámlát, cigányokkal teli faluban lévő építési telket, kint ültek az út szélén a romák és nem roma vette meg. Eladtam már olyan üzletet ahol az önkormányzat azzal fenyegetett állandóan ,hogy 2X2 sávos utat épít és bontani fogja.Eladtam egy lakást egy olyan tömbházban, ahol tele volt az egész lépcsőház droghuszárokkal, minden postaláda be volt öklözve, amikor a barátnőm meglátogatott,majdnem sírva fakadt hogy hova költöztem. Én lehajolok a pénzért.Az utca szó szerint tele van pénzzel. Nagyon sok cuccot adtam már el amit az utcáról szedtem össze. Ennél jobb bizniszt, hogy ingyen van az árukészlet sehol nem látsz. Hja a Cseritiben. Ingyen behozzák a cuccokat, mert adománybolt. Napi 80-100 ezret kiárul belőle. Nem rossz üzleti modell, az egyik legjobb véleményem szerint. :D:D
Jó ez a kereskedelem, a véremben lehet a dolog, de csak akkor éri meg, ha az ember saját magának csinálja a hasznot és nem a buzifasz munkaadójának.

s 2024.10.23. 20:52:00

@Diorella Queen: Amiket említettél, azok olyan kísértések, amiknek jobb ellenállni. Hidd el. Vannak vágyak, és vannak lehetőségek. De ezek nem annyira jó barátok, hogy mindenhova kézenfogva együtt menjenek. Fel kell ismerni, ha a vágy csak egyedül jön.

"Tételezzük fel, hogy nincs egy vasad sem."
O.K. Én ebben a helyzetben nem hitel után nézek. A hitel adósság. Nem kell adósság, amikor nincsen pénzem, elég baj az már magában is. Először is valami jövedelmet keresek, hogy életben maradjak. Bármilyen szerény állás megteszi, csak fizessen pontosan és eleget, hogy elmehessek a boltba kaját venni, és kifizessem a számláimat. Realista vagyok, ha nincs bevételem, akkor végem van.

Diorella Queen 2024.10.23. 20:54:04

Egyet biztosan tudok állítani.
Kitűnő emberismeretem van. Az első mondat után fel tudom mérni a másik embert. Szeretek lyukat beszélni a vásárlók hasába. Ezért jelentkeztem is ingatlanosnak a minap. Ha nem hívnak fel, akkor bemegyek és leostobázok mindenkit,hogy ennyire szar üzleti érzékük van. :D:D:D

Diorella Queen 2024.10.23. 20:55:39

@s: Nekem sem kell hitel hidd el.A bank kenje a hajára én szeretek nyugodtan aludni.
Ezért nem megyek semmire, mert amúgy meg nincs mit befektetni. A lehetőségek pedig random és váratlan jönnek. Ha jönnek. Venni valamit,amit el lehet adni többért, sokkal sokkal nehezebb,mint eladni valamit.

s 2024.10.23. 21:00:11

@Diorella Queen: Nem értjük egymást, mert mások vagyunk. Te olyasmit árulnál drágán, amit másoktól szerzel olcsón. Kérdés, ez kinek kellhet?
Én olyasmivel üzletelek, amit egykor drágán szereztem. Annak még most is megkérhetem az árát. Meg is teszem. Nem mondok sokat, de ahhoz éppen eleget, hogy kényelmesen éljek. Kifizetik, mert kell nekik, és nem nyomom parkettáig a gázt. Tehát simán úgy érzik, hogy jól jártak, és ebben azért van is igazság.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:01:22

@s: Mindenki azt hiszi, hogy a dohánybolt és a lottózó milyen klassz üzleti lehetőségek.
Még ha lenne pénzem, akkor sem nyitnék egyiket sem.
Adományboltot nyitnék, adok-veszek üzletet nyitnék,vagy mobil lángosexpresszt.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:06:23

@s: Én értelek ,bármennyire is furcsa ez neked. Már csak azért is,mert az óvatos , vagy túl óvatos hozzáállást a dolgokhoz, látom sm-n. Ő ugyan ez,mint te.
Lett volna egy nagyon jó lakás pár éve, a 11-22 határán. Lepukkant volt belül, de jó helyen volt. Könyörögtem neki, hogy vegye meg. 50 nm 19 milla volt,már akkor is nagyon olcsón adták volna, anyagilag elúszott emberek.Nem merte megvenni. Azóta ér vagy 60 milliót. Az ő pénze pedig ér vagy...,,I,,

s 2024.10.23. 21:08:46

@Diorella Queen: "19 milla volt"
Volt rá pénzetek?

Diorella Queen 2024.10.23. 21:10:24

@s: Vannak vágyak, és vannak lehetőségek

Nyilván nem volt a vágyaim közt a cigány faluban lakni,sem építkezni. De azt azért fel tudtam mérni, hogy a 200 nm építési telek többet fog érni 500 ezernél,ha elviszik a falu mellett az M6-s autópályát. 5 hónap alatt eladtam majdnem háromszoros áron. Szóval ez egy lehetőség volt, amivel akkor éppen, élni tudtam.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:12:56

@s: Én olyasmivel üzletelek, amit egykor drágán szereztem. Annak még most is megkérhetem az árát.

Már ne is haragudj, de nem vagy elég zsidó. :)))
A kereskedelem lényege az, hogy olcsón veszünk valamit, amit kicsit később, drágán el tudunk adni.

s 2024.10.23. 21:19:43

@Diorella Queen: Kérdés, ha belerakja a pénzét egy ingatlanba, akkor mihez kezd akkor, ha likvid tőkére lesz szüksége. Gyorsan, mert az gyorsan szokott kelleni. Én ingatlanba csak olyan lóvét tennék, amire kb. ötven évig nem lesz szükségem. Olvastam egy cikket mostanában a neten, hogy milyen kurva jól jár az, akinek kis lakása van. Elolvastam. Azt írták, hogy felment a kis lakások ára, azért jártak jól állítólag azok, akiknek ilyenje van. Nos, azt nem írták, hogy ahhoz el is kellene adni. A drágává vált lakást. Bárkinek. Mert azzal mi a szart kezdjen az ember, hogy most egy kétszer drágább ingatlanban lakik, mint pár évvel azelőtt.

s 2024.10.23. 21:26:03

@Diorella Queen: "Már ne is haragudj, de nem vagy elég zsidó. :)))"
Van bennem pedig pár vonóval. Cigány is, csak hogy teljesen romba döntsem minden illúziódat. Továbbá szlovák, mert anélkül mit sem ér az élet. Ez persze régebbi ügy, akkor még Magyarország is nagyobb volt, és annyira nem számítottak ezek a dolgok, mint manapság. Dédszüleim így intézték, mit tehetek én erről?

Diorella Queen 2024.10.23. 21:31:11

@s: :))
Igen! Sm is mindig ezzel a likvid dologgal jön. De ebben az esetben tényleg nem kellett volna túl sokat várni. Most mekkora az esélye annak, hogy pont ezalatt az idő alatt kell azonnal pénz valami nagyon fontos dologra? És közben ki is lehetett volna adni.
Az egyetlen rizikó az lett volna, hogy közben kiveri egy csöves sm teljes fogsorát egy szívlapáttal és meg kell várnia, hogy eladja a lakást többért, mint amennyiért vette.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:34:21

@s: Ezek után azért logikus, hogy csak és kizárólag olyan üzleti lehetőség érdekelne, amihez nem kell sem bank, sem társ, semmilyen formában.
És ebben az esetben, valóban nagyon leszűkül a lehetőségek tárháza.

s 2024.10.23. 21:36:05

@Diorella Queen: Ez a többért eladás is kockázatos ám. Ki a túró akarna drágán megvenni tőletek valamit? Aztán, ha sokan úgy okoskodnak, mint ti, akkor sok lesz a felkínált ingatlan, ami leviszi az árakat. Van rizikó bőven. Ha nem is buktával száll ki az ember, jó ha mérsékelt haszonnál marad, és akkor az adókat és illetékeket még nem is számoltam.

s 2024.10.23. 21:37:47

@Diorella Queen: Nekem ilyenem van. Ebből élek.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:43:01

@s: Ingatlannyugdíj.
Ausztriában vannak ilyen befektetési lehetőségek, minap találtam rá éppen.
Itt nálunk még nincs ilyen szerintem.

Diorella Queen 2024.10.23. 21:45:17

@s: Nekem is van ilyenem,csak én benne élek.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.24. 07:49:08

@s: most az a terv, hogy 4 éven belül vissza fizetem a 20 évre felvett hitelem, a fene se akar akár 10 évet várni. De amikor visszafizettem, akkor megbeszéljük, hogy kib.tt-e velem a bank, vagy, sem, jó? :)

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.24. 08:03:22

@Diorella Queen: most saját magamnak vettem kecót, amiben annyi a befektetés, hogy majd a gyerekeim öröklik. Kertes ház, és már ezerrel megy az ötletelés, hogy a nyári hőségekben mit lehet tenni. Mulcsolás, mélymulcsolás, zeolitos feljavítás, árnyékolás, csepegtetve öntözés, aszálytűrő fajtákkal kísérletezés, rövid termesztési idejű növények, stb. Portugál dobosunkkal beszéltem két napja a zenekari próbán, azt mondja, hogy az oregánó tuti, minden kajába egy csokor oregánót tesz :) idén először termesztették pak choit, teljesen bevált. Nem akarlak untatni hosszan vele.

Amikor néhai feleségem gyerekeinek vettünk kecókat, akkor is diverzifikáltunk. Az egyik lakás egy VI. kerületi, kicsit lenéztek a rokonok, amikor én egy angyalföldi kecót vettem. De ez volt a lényeg, hogy ne mindent egy lapra. Ha a diplomatanegyedi kecó nem muzsikál jól, mert ahogy írtad, korlátozzák az Airbnb-t, akkor majd a rákosdubaji lesz a nyerő. Még nem az a cél, hogy fuxosan csörögjünk a bucsuba', mint a svéd cserediákok, hanem az, hogy ha szerényen is, de jól járjunk.

Én is éltem úgy, hogy ki volt centizve a reggeli szalámi, ha egyáltalán volt, és nem annak örültem, hogy volt egy szelet pirítós, meg jutott egy kanál cukor a teába. Aztán amikor jobban ment, nem úszott el a pénz a kezeim közül.

Kereskedőket sokat láttam nagyot emelkedni és nagyot bukni, és mint konzervatív szellemiségű befektető, sose vonzott. A fix alap jövedelmem az értékteremtésen alapult. Attól, hogy veszel meg eladsz dolgokat, nem teremtődik érték.

Lorrh 2024.10.24. 09:25:35

@Egon, az egér: bocs de ez kicist nagyképűnek hangzik hogy belekalkuláltad a 150->300 forintos árfolyamot. m-i-n-d-e-n-t nem tudsz bekalkulálni.
Eltervezed hogy elmész külföldre de a fogadó ország lezárja a határokat zavargások miatt - ezt hogy kalkulálod be?
Irreális volt a dupla svájci frank árfolyamemelkedés. Az irrealitást nem lehet bekalkulálni.

Lorrh 2024.10.24. 09:31:04

@Egon, az egér: ha 4 év alatt visszafizeted a 20 éves hitelt akkor a te jövedelmi viszonyaid, érdekérvényesítő képességed fényévekkel van a bloggerina felett. Teljesen más kategória.
Okés hogy vagánykodni jársz ide és el is ismerem, hogy kurvamenőcsávó vagy :-)
örülünkvincent.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.24. 10:00:54

@Lorrh: félreolvastál/nem világosan fogalmaztam. Nem azt kalkuláltam bele, hogy 150-ről felmegy 300-ra, hanem azt, hogy az árfolyam feljebb _mehet_. _Valamennyit_. Aki nem kalkulál egy devizehitelnél a lehetséges árfolyamváltozással, az felelőtlen. Amivel én kalkuláltam, az az, hogy ha _durván_ megy fel az árfolyam, akkor van _lehetőségem_ külföldre menni dolgozni.
Azzal valóban nem számoltam, hogy mi lesz akkor, ha zavargások miatt lezárják a határt. Nem tudsz _mindenre_ gondolni, de ez nem jelenti azt, hogy akkor _felesleges_ tervezni. Minél több mindenre gondolsz, annál nagyobb biztonságban vagy.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.24. 10:18:32

@Lorrh: egyfelől a hitelemnek több, mint a felét ingatlan eladásokból tervezem visszafizetni. Ennek egy része a feleségem örökösödéséből valósult meg, azt már vissza is fizettük. Egy kisebb részben vállaltam azt a kockázatot, hogy tartottam meg valamennyi prémium állampapírt, amire jövő tavasszal még 17%-os kamatot kapok, a banknak még kevesebb, mint 7%-ot fizetek, a többi ingyen pénz. Itt ami kockázatot vállalok, az az, hogy jövő tavaszig nem lesz államcsőd, vagy ha lesz, akkor is valahogy engem kifizet az állam. Nem utolsósorban ez biztonsági tartalékként is funkcionált erre az évre, szerencsére nagyot fékezett az infláció idén, csomó mindent saját kezűleg tudtunk felújítani, nem szálltak el a költségek, nem jöttek elő rejtett problémák a felújítás során, nem kellett ehhez az arany tartalékhoz hozzányúlni.

Lesz további ingatlaneladásom, a megfelelő időben. Itt is kismértékű kockázatot vállalok, de nagyon picit. Inkább úgy mondanám, hogy ha a mini-Dubajtól megőrülnek az emberek, akkor szép hasznos lesz, ha mégsem, akkor is a pénzemnél vagyok.

Ezenfelül mindösszesen annyi hitelt vettem fel, hogy ha mindezek a fenti dolgok nem lennének, akkor is vissza tudnám jó eséllyel fizetni 8-10 év alatt fizetni, csak mivel kockázatkerülő vagyok, inkább 20 évre vettem fel, hogy ha romlik az anyagi helyzetem, akkor se okozzon gondot a havi törlesztő fizetése. Szóval ne úgy képzeld, hogy annyi hitelt vettem fel, amit egy átlag jóskapista felvenne, hogy még tudja vállani a törlesztőt, ha 20 évre veszi fel, aztán mégis visszafizettem 4 év alatt, szó sincs erről. Még nincs kőbe vésve ez a 4 év, ha valami gebasz lesz, akkor hosszabban fogok törleszteni. De ha valami gebasz lesz, akkor nagyobb eséllyel lesz magasabb az infláció, akkor inflálódik el a tőketartozásom, akkor meg úgy lesz jó.

Ha valamivel dicsekszem, az nem az anyagi lehetőségem, hanem a kockázatkerülésem. Amiből persze adódik, hogy nagy eséllyel hosszú távon javul az anyagi helyzetem, bocs, hogy élek...

Lorrh 2024.10.24. 11:29:40

@Egon, az egér: értelek.
De a kockázatkerüléshez is egy olyan mennyiségű tőke+lehetőség+életesély kell ami itt a bloggerinának nincs meg.
Meg sokunknak másoknak sincs lehetőségünkm, hogy csomó ingatlant pörgessünk. Az emberek nagy részének egyetlen ingatlanja van, amiben él és arra is hetele van.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.24. 13:11:23

@Lorrh: Ez valóban így van. A szükséges tőkémet akkor kuporgattam össze, amikor a fent már említett módon éltem, amikor reggelente annak örültem, hogy volt egy szelet pirítósom teával, és volt cukor (meg egy pici citromlé!) a teára, a pirítósra meg fokhagymakrém. Amúgy meg a mai napig megelégszem sokszor az ilyen egyszerű életvitellel.

Diorella Queen 2024.10.26. 16:21:06

@Lorrh: Azt figyeltem meg, hogy azoknak vannak lehetőségeik, akiknek viszont minden más dolog hiányzik. Mondjuk a 4 kerekük.
Itt errefelé nemrég kiégettek egy panellakást, majdnem leégett az egész háztömb. Állítólag pálinkával akartak tüzet oltani a tulajdonosok, szóval kokszra kiégett az egész. Két full dilis gyűjtögető, de van nekik több lakásuk is. Így miután ezt sikeresen használhatatlanná tették, simán csak átbútoroztak a másikba. A minap láttam a nőt, makk részeg volt. És hogy nincs ki a 4 kereke, az is hótbiztos.
Neki lenne lehetősége, de nincs hozzá sem esze sem akarata.Eddig jutott,hogy szét piálja az agyát.
Vagy vegyük pl wombatot.
Állítása szerint full jól él, bőségben és gazdagságban.
Még is minden idejét azzal tölti, hogy online trollkodik reggeltől estig.
Miért nem próbál meg az ilyen valamit alkotni az utókornak? Valami maradandót. Akár verset,a kár kötött pulóvereket. Bármit.

Diorella Queen 2024.10.26. 16:24:52

@Lorrh: Valljuk be, úgy elég nehéz az alkotás bármilyen formája, ha a mindennapi megélhetésért kell küzdeni. Ebben az esetben ugyan is mire folytatnám a festményemet, miután hazaértem a munkából és a kutyát is elrendeztem, már sem erőm nem marad, sem a fényviszonyok nem olyanok, és hamar le kell feküdni, mert korán kell kellni. Azon a kevés szabadnapon pedig nem győzöm behozni az egész heti takarítás elmaradását,mosást és minden egyebet. Ezért aztán a festés kissé lassan halad, pedig nagyon igyekeznék.

Diorella Queen 2024.10.26. 16:48:23

@Lorrh: Nem tudok olyan művészről, aki 8-10 órát dolgozott naponta valahol és mellette megfestette élete festményét.
Vincent Villem van Gogh is valami apanázst kapott a testvérétől. Salvador Dalí is gazdag szülők gyereke volt. Soha nem is csinált mást, csak festett.Munkácsy is nemesi család sarja volt, egy kastélyban nőtt fel a nagybátyjánál. Ugyan asztalosinasként kezdte pályafutását, de valószínűleg gyorsan átnyergelt a festészet irányába és nem járt úgy mint V. Gogh hogy életében csak egyetlen képet adott el. Picasso sem dolgozott életében semmit, rádásul neki az apja is már festőművész- tanár volt. Victor Vasarely sem volt soha pincér, vagy szoba festő mázoló, és nem a napi 8-10 óra munka mellett csinálta azt,amit csinált.
Nem tudok egyetlen művészről sem. Moholy- Nagy László sem buszsofőri állása mellett csinálta amit csinált. Ha dolgoztak is ezek a művészek ( ami ritka volt a történelemben ) akkor is csak nagyon könnyű munkákat végeztek, ami mellett maradt idejük és energiájuk arra, hogy alkossanak. Egy Spar csemegepultos vagy kasszás, vagy egy mozdonyvezető, egy bármilyen egyszerű melós nem fog tudni alkotni semmit, mert egyszerűen nem marad rá ideje és energiája. Márpedig ebből a mókuskerékből nagyon nehéz kitörni, szinte lehetetlenség. Vagy egyszerűen elfogadja az ember, hogy neki ezt dobta a gép és beletörődik és még ha van is érzéke a művészethez, akkor sem lesz soha rá lehetősége, hogy maradandót alkosson a világnak.
Kell ehhez egy nagy adag szerencse is, hogy lehetőség legyen. Aztán meg tehetség, és nem árt ha tudja a technikai részeket is. De tudunk dagi rúd és kötéltáncosokról is, tehát bármi megtörténhet ebben a világban.

God Harald 2024.10.26. 18:30:39

@Diorella Queen: hát igen, meló után az ember örül, hogy él! Hazaérek este, átöltözöm, elmegyek edzeni. Fél kilenc-fél tíz mire hazaérek. Nemhogy alkotó, művész munkát nem bírnék végezni, de még a gépemet sincs lelkierőm bekapcsolni, hogy még pár levelet megírjak!:)

Dænerys Targaryen 2024.10.27. 10:20:28

@Diorella Queen: Gauguin meg bróker volt, gazdag, és a művészetért lemondott mindenről és nyomorgott a végén. Rengeteg gyereket csinált akiket mind a feleségére hagyott.

Egon, az egér · https://egonazeger.blog.hu/ 2024.10.27. 14:00:53

@Dænerys Targaryen: azért a Tahitin héderelés egyszerre három csajjal nem lehetett annyira rossz :)
süti beállítások módosítása