Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

közéleti-tudományos-politikai-művészeti-fantázia platform

Idegbaj.blog.hu

Idegbaj.blog.hu

Málenkij robot

2021. november 17. - Diorella Queen

Minap olvasom a hírekben hogy, Amerikában egyre több munkavállaló nem akar dolgozni. Pontosítva a hírt, inkább  arról lehet szó hogy, egyre több ember nem kíván belehalni a túl magas elvárásokba és abba, hogy az ő bőrén spórolják ki még másik három munkáját. 

Hmmm.... A kapitalizmus még is elindult talán a megrohadás felé ? Még a végén bejön a nagy jóslat ! A nyugat döglődik! Már több száz éve döglődik. De valahogy sosem akar kimúlni végérvényesen.

Rá pár napra jön a szállító, aki az ebédet hozza az intézménybe. Azt mondja, egyre többen mondanak fel a konyhán. Hmmm...Vajon miért? Nem is értem, azaz dehogynem ! Nagyon is értem, miért !

Lehet egy munkahelyen jó a bér, lehet jó a csapat, lehet kiváló a főnök, ha a szerencsétlen kis rabszolga egyszerűen fizikailag képtelen több ember munkáját ellátni. Illetve keservesen, ugyan megcsinálják, de nem lesz benne köszönet. Méghozzá azért, mert máshogy nem lehet megcsinálni, csak ha összecsapja az egészet a fészkes jó fenébe. Az ilyen összecsapom munkák okai, többnyire beláthatatlanok. Bármilyen munkakörről legyen szó !

Munkaerőhiány van. Üzemanyaghiány van. Pénzhiány van. Szabadidőhiány van. Alapvetően egy rakás dologból hiány van a világban és az emberek életében. A jó munkásemberek esetében  a három legsúlyosabb probléma a pénzhiány, a szabadidő hiánya és az energia hiánya. Már nem bírják megcsinálni, több ember munkáját.  Túl sok ez, de hiába panaszkodnak az emberek. Süket fülekre találnak. Aztán amikor már nem bírják tovább, akkor ki és lelépnek a munkahelyről. A munkaadó pedig nem érti, tényleg nem érti, illetve nem is akarja megérteni az okokat. Abban a hitben van, hogy pénzzel megoldható a probléma. Ideig- óráig valóban elmaszatolható, de csak nagyon rövid ideig. Aztán megint probléma a munkaerő hiánya mindenütt. Mert az emberek kilépnek a munkahelyekről, kipihenik magukat és keresnek másikat. Másik ugyan olyan strapás munkát, ahol szintén két- három ember munkáját kell elvégezni. Aztán kezdődik minden elölről. A mókuskerék nem áll le, a robotból nincs kiszállás, csak ha meghaltál.

Kicsi robot, kicsi halál.

Szinte egész életemben két munkahelyem volt. De volt három is, amikor másnak egy sem, mert épp válság volt a nagyvilágban. Éjjel egykor keltem, kettőkor mentem az éjszakai járattal az első másodállásomba, majd a délelőtti főállásomba, aztán rögtön onnan a harmadik állásba. Heti kilencven órára voltam bejelentve. A túl sok munka árát, mostanában fizetem meg. Nem vagyok tehát egy lusta ember. A koromnál fogva viszont már képtelen vagyok alkalmazkodni a hülye barom munkahelyek, túlzott elvárásaihoz.

Sosem tudtam munkát összecsapni. Így viszont belerokkanni abba, ha még több ember helyett is dolgozni kell. Mások, máshogy próbálnak védekezni a túl nagy terhelés ellen. Beveszik a lassító tablettájukat és képesek elképesztően lassan csinálni mindent. Csak hogy így meg valaki másnak kell helyettük is dolgozni.

A legjobban azt utálom, amikor egyesek azzal érvelnek, hogy XY meg tudta csinálni. Az energiáink nem egyformák, mint ahogy az sem mellékes, az illető harminc évvel fiatalabb, vagy idősebb. Vannak beteg és vannak betegebb dolgozók. Ezeket az apró, de nem mellékes dolgokat, mindig kihagyják a melldöngető, bezzeg  sztahanovisták.

Én igazán megértem az amerikai munkavállalókat, akik nem kívánnak beledögleni a kapitalizmus kapzsiságába. Továbbá nem hagyják, hogy hülyének nézzék őket.

De azt sosem fogom megérteni, hogy a fluktuáció miért kifizetődő a munkaadóknak, amikor már ezerszer bebizonyították, hogy egy költséges jelenség. Jelenleg a munkahelyeken olyan elvárások vannak, amiket csak és kizárólag nagyrészt robotok lennének képesek elvégezni. Folyamatosan és megállás nélkül 8- 12 órákat nem lehet dolgozni. Azaz lehet, csak akkor az ember valószínűleg, igen hamar bele fog halni.

Ha valaki olvasta a II. VH és elmúlt rendszerek borzalmait, akkor az jól ismeri a gulágon és egyéb munkatáborokban lévők panaszait. De a jelenlegi helyzet és a gulág között, valójában annyi csak a különbség, hogy mamanpság éhen nem fog halni a rabszolga.

Csak a munkába döglik bele.

A bejegyzés trackback címe:

https://idegbaj.blog.hu/api/trackback/id/tr5216757220

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.11.17. 23:42:44

Egyszerre van munkaerőhiány és munkaerő-pazarlás. Egyre több ember dolgozik ún. "lószar" munkát, ami vagy egyszerűen gépesíthető lenne vagy törvény írja elő a meglétét, esetleg "biodíszlet". Akik meg a termelésben dolgoznak kénytelenek egyre többet dolgozni, hogy eltartsák az egyre nagyobbra növő diplomás, semmirekellő vízfejet.

Diorella Queen 2021.11.18. 07:10:06

@Balogh Zsolt: Ez is benne van , de jelenleg egy bérét követelnek olyan munkát, amit egy ember megcsinálni képtelen, illetve csak nagyon nagy erőfeszítés árán képes.

Diorella Queen 2021.11.18. 07:17:17

@Balogh Zsolt: A szociális otthonokban már egyre jobban azt látom, hogy az a kevés dolgozó, akik még ilyen helyen dolgoznak, nem tudják ellátni a munkát. 20 rokkant demensre és fekvő lakóra,minimum két nővér kellene, de csak egy van. És az az egy látja el a konyhai feladatokat is, mert konyhás sincs.

Örömhernyó 2021.11.18. 07:30:18

@Balogh Zsolt: Elég sokat olvastam, hallottam erről a jelenségről az utóbbi időben, eredeti amerikai forrasokból.
Mindenki hüledezik a médiában (túlfizetett megmondóemberek), hogy az amerikai melósnak elege lett abból, hogy nem csak bére, de munkakörülményei is erodálódtak a kínai, indiai, mexikói munkásokkal való versenyben és nem hajlandó tovább olyan feltételekkel dolgozni.

Amerikában dolgoztam magam is, ismerem a minimálbéres melósok életét, se betegszabadság, se nyugdíj, se egészségbiztosítás nem jár sok embernek. Amerikában melósnak lenni nagyon nagy szopás. Amerikában gyorsétteremben egy kasszás mondjuk hazavisz 800-1000 dollárt havonta (ennyit már Magyarországon is könnyen összeszed egy kicsit szorgalmasabb melós), nincs nyugdíjbiztosítása, egészségbiztosítása valami minimális, addig tart, amíg dolgozik, ha betegség miatt kiesik a munkából, akkor vége a dalnak, fizetett betegszabadság nincs. Máról holnapra élnek emberek tízmilliói.
Ha az amerikai gazdaság csak úgy képes versenyképes maradni, hogy a saját polgárait szarba se veszi, a munkásai jövőjét éli fel (nincs általános egészségbiztosítás és nyugdíj), akkor annak nincs jövője.

Lassan a kínai munkások jobb feltételekkel dolgozhatnak, ha a bérük nem is éri el az amerikai minimálbért.

Azok a megmondóemberek, akik egy éve még a feltétel nélküli alapjövedelem mellett kardoskodtak, most 180°-os fordulatot vettek és közteleznék a munkásokat, hogy dolgozzanak, minden segély megvonnának tőlük.
Olyan munkák végzését várnák tőlük, amiket ők maguk (a megmondóemberek) sose végeznének, olyan munkahelyeken, amiket bármikor bezárhatnak egy újabb járványügyi korlátozással (éttermek, szállodák), ahol semmi jövőkép nincs.

Az amerikai munkás álmodni se mer olyan munkajogi védelemről, mint a nyugat-európaiak.
Az amerikai tőkések percek alatt dobják a munkást az utcára (és viszik a termelést Guatemalába vagy Kínába), semmiféle ellátást nem kapnak, miért is legyenek akkor lojálisak a munkáltatójukhoz? Az amerikai munkásnak a harmadik világ melósaival kellene versenyezni (bérekben és munkafeltételekben) az ottani nagytőkések, kapitalisták szerint. De amerikai árakon kellene lakást bérelnie, amerikai szintű egyetemi tandíjra gyűjteni a gyermekének, magán egészségbiztosítást fizetni.

Az amerikai tőkések eddig is pillanatok alatt kiszerveztek minden iparágat a harmadik világba, amint kimutatták, hogy ezzel 2 centet tudtak spórolni óránként. A tőkés könnyen fordít hátat a munkásnak, most a munkás fordít hátat a tőkésnek.

Amint beüt egy válság, az amerikai kormány a tőkéseknek dob mentőövet, a válságban ludas nagy bankoknak, pénzügyi manipulátoroknak főképp. A nagytőke tehát nem kockáztat igazán, hisz úgyis kihúzzák a szarból, ha beüt a válság. Honnan jön a bail-out? Az adófizetők pénzéből. A nagyvállalatok meg jellemzően nem nagyon fizetnek adót.

Közben aki arról beszél, hogy a nyugat-európaihoz hasonló ellátásokat kellene adni az amerikai munkásnak (olyan luxus dolgokra gondolok, mint fizetett betegszabadság, nyugdíjbiztosítás, egészségbiztosítás...), azt csípőből lekommunistázzák.
Itt mutatkozik meg Amerika igazi arca, hogy a nagy csillagos-sávos patriotizmus mögött nincs nemzet, csak nagytőkések, nagyvállalatok és kiszolgáltatott munkások.

Lorrh 2021.11.18. 07:51:14

@Balogh Zsolt: ""Akik meg a termelésben dolgoznak kénytelenek egyre többet dolgozni, hogy eltartsák az egyre nagyobbra növő diplomás, semmirekellő vízfejet. "

Kádárista demagógia kimaxolva.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.18. 07:52:46

@Balogh Zsolt: A bullshit melók tkp. már az alapjövedelem egyfajta megvalósulásai.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.18. 07:55:55

@Lorrh: Tudtommal az átkosban jellemző volt az ún. kapun belüli munkanélküliség.

Diorella Queen 2021.11.18. 07:56:31

Én dolgoztam kasszásként, egy Spar multinál. Tudom milyen 5 órán keresztül kasszázni, megállás nélkül. Nem értem, miért engedik ezt még a XXI. században, az űrkorszakban, hogy ilyen emberkínzó munkahelyek legyenek?

Diorella Queen 2021.11.18. 07:58:14

@Lorrh: Sok diplomás vízfej is kénytelen kétkezi dögmelót végezni. A diploma nem garancia arra,hogy onnantól kezdve majd csak tujafaként kapjon fizetést bárhol.

Diorella Queen 2021.11.18. 08:01:54

Én személy szerint már baszok a nyugdíjra, az eügyellátásra és minden egyébre. Nem kívánok részt venni, a megdöglesztős munkahelyek világában! Inkább elmegyek piacra és árulok valami szart. Befejeztem!

Diorella Queen 2021.11.18. 08:05:36

@Veszéjben a lyogállamiság !: Tudtommal az átkosban jellemző volt az ún. kapun belüli munkanélküliség.

Ez a jelenség manapság is létező. XY ratyija, mutyija címen fut manapság is.

okleveles naiv 2021.11.18. 08:10:09

@Örömhernyó: mert a német kormány talán nem a bankjait és a nagytőkéseit mentette?
Sőt, azt sem látom, hogy a magyar kormány a melóst mentené.
A jelenség nem amerika-specifikus.

midnight coder 2021.11.18. 08:41:46

@Diorella Queen: "Nem értem, miért engedik ezt még a XXI. században, az űrkorszakban, hogy ilyen emberkínzó munkahelyek legyenek?"

Mert a Spar egy rakás szar. Amúgy nem csak a dolgozók, de a vevõk szempontjából is, mert az egy dolog hogy a kasszánál szív az eladó, a másik hogy vevõként meg a sor elejére születni kell, mert a folyamat is kb. 3x lassabban halad mint mondjuk a Lidl-ben, ahol a kasszás általában leginkább annyit csinál hogy áthúzza a cuccot a vonalkódolvasón és megvárja amíg a vevõ fizet a kártyájával.

Ami amúgy jó hír, hogy most már vannak automata kasszák ahol már nincs kasszás néni csak vagy 10 automatára egy ember aki segít ha a vevõ elakad valahol.

midnight coder 2021.11.18. 08:51:12

Amúgy az egészben az a vicces, hogy a gépesítés miatt már alig van fizikai meló - ráadásul igazából a legtöbbet viszonylag kis ráfordítással tovább lehetne gépesíteni. Emlékszem, anno a Kádár-korszakban ha valahol árkot ástak, az árokásó gép fel sem merült. Villanyszerelõ elektromos csavarhúzóval? Egy fenét. Ha csavart kellett húzni, akkor tekerted. Ha naponta 200-at akkor annyiszor. 35 éve még egy Commodore 64 is egy autó ára volt. Ma egy hasonló teljesítményû vezérlõ áramkör kb. kabátgomb kategória. A kamera-képdigitalizáló-számítógép kombó akkor egy ház ára lett volna. Ma ott van a mobilodban, de ha vezérlést akarsz csinálni akkor is pár tízezer forint. De pár százezerért robotkart is szállítanak a kicsi kínaiak. Plusz, van net rogyásig. Simán lehetne egy rakás melóhelyet távmunkává alakítani úgy, hogy te otthonról vezéreled a robotkart ha épp az adott dolog személyes felügyeletet igényel. Ez igazából szerintem ma már inkább gazdaságszervezési kérdés.

midnight coder 2021.11.18. 08:54:15

Amúgy ez az amcsik szempontjából - és nyugat-európa szempontjából is - tényleg szívás. Ma már egyre kevésbé indokolható, hogy a nyugat-európai melós vagy az amcsi melós többet kapjon ugyanazért a melóért mint a kínai. És bár a kicsi kínaiak ettõl jobban élnek - de a nyugati melós viszont sokkal rosszabbul fog. Amúgy egyébként a nyugati tõkés is - neki sem annyira jó, hogy a világ gazdasági súlypontja szép lassan Ázsiába kerül.

Diorella Queen 2021.11.18. 08:59:29

@midnight coder: Simán lehetne egy rakás melóhelyet távmunkává alakítani úgy, hogy te otthonról vezéreled a robotkart ha épp az adott dolog személyes felügyeletet igényel.

Bitcoint lehet bányászni otthonról.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:00:23

@midnight coder: Van egy rakás munka,mit nem lehet megoldani robotokkal ,sem távmunkával. Ezekről szól a poszt.

midnight coder 2021.11.18. 09:02:23

@Örömhernyó: "Az amerikai tőkések eddig is pillanatok alatt kiszerveztek minden iparágat a harmadik világba, amint kimutatták, hogy ezzel 2 centet tudtak spórolni óránként."

Igazából nem nagyon van választása, legalábbis piaci versenyben. Onnantól kezdve, hogy A cég megteheti hogy kiviszi a termelést olcsóbb helyre, ha B cég nem teszi meg, akkor A cég olcsóbban tudja adni a terméket mint B - te pedig, mint fogyasztó nem azt nézed, hogy a zoknit A vagy B cég hol állította elõ - mivel szép hosszú ellátási láncokról beszélünk, ez nem is egyértelmû - hanem azt, hogy a zokni 100 forint vagy 80. És a 80-ast fogod megvenni, miközben ennek az az ára, hogy a kicsi zoknit nem amcsi hanem kínai melós fogja gyártani. Ezért aztán B cég is ki fogja vinni a gyártást - sõt, jó eséllyel még A elõtt, mert tudja hogy aki idõt nyer, életet nyer.

Persze a dologban nyilván benne van az is, hogy a részvényesek - aki akár te is lehetsz ha veszel részvényt - profitot akarnak. És ha egy folyamatban két centet lehet faragni a költségeken akkor faragni fognak. Ilyen szempontból kb. mindegy hogy egy cég cigit gyárt vagy gyógyszert. És ez egyébként az átlagpolgárnak nem is feltétlenül annyira szar - lásd a létezõ szocializmust, ahol óríási nyomort hozott az emberekre az, hogy mindenki szart arra hogy a létezõ erõforrások hatékonyan legyenek felhasználva.

midnight coder 2021.11.18. 09:04:44

@Diorella Queen: A mai technológiával akár vakbélmûtétet is lehetne csinálni otthonról. Vagy erõgépet vezérelni - ami amúgy zajlik is, ma már a GPS vezérlésû traktor sem sci-fi kategória.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 09:05:09

@Diorella Queen: Egy auschwitzi kényszermunkás szemszögéből nézve ez nem egy emberkínzó munkakör.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 09:11:55

@Diorella Queen: A pechesek. Többségüket a kapcsiháló benyomja valami fizetett naplopásra.(Nyilván nem a valódi szaktudást szerző diplomásokra gondolok.)

midnight coder 2021.11.18. 09:17:55

@a nemzet fogatlan provokátora: Fizetett naplopást ma már leginkább csak az államigazgatásban találsz, ott is leginkább a felsõbb szinteken. Az alsóbbakon ott is dologznak mint a güzüegér. Persze ott is többnyire feleslegesen - a folyamatok egyszerûsítésével és automatizálásával ott is jóval kevesebb meló lenne.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 09:22:07

@midnight coder: Nem erről szól a Bullshit melók c. könyv?

Diorella Queen 2021.11.18. 09:25:59

@a nemzet fogatlan provokátora: Mindig ezzel a "valódi szaktudást szerző diplomás" szar szöveggel jöttök! Baszki! Amikor az iskolát végezte anno 50 évvel ezelőtt, akkor az még valódi szaktudás volt. Ki a picsa tehet róla, hogy időközben a valószínűleg nehezen megszerzett diplomája valakinek, már nem piacképes? Lehet, hogy holnapután a tied nem lesz már aktuális, sem piacképes, és rád fogják azt mondani, hogy valódi szaktudás nélküli diplomás vagy!

Diorella Queen 2021.11.18. 09:27:36

Továbbá mindenki valódi szaktudás nélküli diplomás holnaptól, aki nem tud robotokat programozni!

nemecsekerno_007 2021.11.18. 09:28:26

@Diorella Queen: Meg kell nézni, hogy a 20 rokkant demenst kinek az adójából, TB-jéből látják el.
Egyből megkapod a választ.
Ha ezt a 20 embert 5-6 aktív befizetéseiből finanszírozzuk, akkor egyből érthetővé válik.
Ja és ne gyere azzal, hogy a demens mennyi adót fizetett be élete során. Abból az akkori demenseket látták el.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:31:29

@nemecsekerno_007: A nyugdíja mindnek rámegy a saját ellátására. Vannak helyek, ahol ez is kevés és a rokonságnak kell kipótolni.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:32:33

@nemecsekerno_007: Elég nagy különbségek vannak szocotthonok közt, ami a fizetnivalót illeti. A legutóbbi pl egy magán otthon, ott 220 ezer / hó amit fizettek a hozzátartozó gondozásáért, de az önkormányzati szarok, sokkal olcsóbbak.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.18. 09:34:03

@Diorella Queen: Vagy a polgármesteri hivatalból, mint Geigermüllerék..

nemecsekerno_007 2021.11.18. 09:38:08

@Diorella Queen: Látom nem sikerült megértened :))))
Akinek nincs itthon senkije, aki járulékot fizet, neki kinek a járulékából fizetünk nyugdíjat és EÜ ellátást?

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 09:38:09

@Diorella Queen: 50 éve nem volt mesterségesen felduzzasztva a felsőoktatás, és nem voltak büfé szakok.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:41:33

Válaszút elé érkeztem. mivel képtelen vagyok ezeket az elvárásokat megugrani, amik a fizikai munkahelyeken vannak többnyire, kénytelen leszek más tehetségemet elővenni a farzsebből és abból pénzt csinálni.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:43:08

@nemecsekerno_007: neki kinek a járulékából fizetünk nyugdíjat és EÜ ellátást?

Ez maradjon Matolcsy problémája. Nehogy már ezen is én kattogjak. Majd nyomtatnak még több forintot azt szevasz.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:44:11

@a nemzet fogatlan provokátora: Oké, de akkor most aki nem képes robotokat programozni a diplomájával, az mind büfé szak kategória lett. Igaz?

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 09:49:17

@Diorella Queen: Nem. a büfészak a módszerváltás után felduzzasztott felsőoktatás terméke.

Diorella Queen 2021.11.18. 09:55:15

@a nemzet fogatlan provokátora: Nem értek egyet!
Ha másra nem, de arra jó egy diploma, hogy kinyílik a szeme az embernek és felismeri / felfogja, továbbá megpróbálja kivédeni azokat a problémákat, amibe a nem diplomás tömeg beleragadt és ami végül a gyors halálukat fogja okozni.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 10:00:24

@Diorella Queen: Ha a társadalom nagy részéből (ál)értelmiségit csinálunk, ki fog dolgozni a termelésben, ki fogja megjavítani a vízvezetékedet a villanyodat.?Esetleg egy kamu bölcsész kontár, aki így próbálja megkeresni a betevőre valót, mivel nem volt kapcsihálója, aki benyomja valahova fizetett láblógatónak?
Nem lenne jobb, ha többen akarnának például vízvezeték szerelőnek, villanyszerelőnek tanulni?

Diorella Queen 2021.11.18. 10:02:44

@a nemzet fogatlan provokátora: Nem lenne jobb, ha többen akarnának például vízvezeték szerelőnek, villanyszerelőnek tanulni?

Nem!
Mert robotizálva lesz minden hamarosan!

Diorella Queen 2021.11.18. 10:06:07

@a nemzet fogatlan provokátora: Mondj egyetlen példát. Nem fogsz tudni! Még a ribancok is robotok lesznek.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 10:07:43

@Diorella Queen:

Soha nem lesz olyan robot, aki kiépítse egy épülő ingatlanban a villany és vízvezeték rendszert, illetve javítsa ezeket.

pizo 2021.11.18. 10:09:39

@Diorella Queen: Autógyártásban pl. a kábelkötegek behúzását nem tudják robotizálni. Erre a feladatra még nem képesek a robotok. Ugyanez van a gyártósor végén lévő visszajavításoknál is. Egy ajtóbeállítást a robot nem képes megcsinálni.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:15:46

@a nemzet fogatlan provokátora: @pizo: Akkor, amikor komplett lakóparkok épülnek nyomtatással, minden ehhez kapcsolódó problémát meg fognak tudni oldani hamarosan.
Minket ugyan már nem fog annyira érinteni ez a probléma, csak a gyerekeinket.

pizo 2021.11.18. 10:22:11

@Diorella Queen: Azért még odébb van a komplett lakőpark nyomtatással történő felépítése. És magát az épületvázat lehet nyomtatni, de a gépészetet ember fogja beszerelni még igen sokáig.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:23:32

@pizo: Láttál te már 3D nyomtatót ?

Diorella Queen 2021.11.18. 10:25:48

@pizo: Tudod te egyáltalán, hogyan működik? Megtervezem cinema4D- ben az egész tetves lakóparkot, csövestől villanyvezetékestől mindenestől és 3-4-5 nyomtatóra szerelt darus gyurmacsináló maszlaggép megcsinálja holnaputánra az egészet!

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.11.18. 10:26:25

@Medgar: Sok férfi magának vágja a haját miközben a nők már azért is máshoz mennek, hogy le legyen vágva a lábujjkörmük. Pedikür, manikűr, kutyafodrász, hr-es...

De írok egy személyes példát is, ami a közelmúltban bosszantott fel: igénybe vettem az adóvisszatérítést. Ha a könyvelő az adót tisztességesen számolja, akkor nem kell egy másik embert felkérni arra, hogy a visszatérítést kiszámolja. Máris két ember foglalkozik egy problémával. A visszatérítés elakadt, mert egy bevételt beírtak 2019-hez és 2020-hoz is, miközben adót csak az egyik évből vontak. Egy harmadik ember kellett, aki ezt a hibát kijavította, majd az igazolást megírta. Az igazolást elküldtem, azon azonban nem a 2019-es befizetés szerepelt, hanem a2020-as 2019-es dátummal. A következő hónapban kell egy 5. ember, aki javítja ezt a hibát, hogy pontos legyen a jövedelem, ami alapján tudni fogjuk, mennyi pénzt kerestem 2019-ben, ami alapján kiszámolható, mennyi adót fizettem be.

Mindez azért, mert a sor elején álló diplomás két évhez is beírta ugyanazt a bevételt. Közben meg a bérszámfejtést egy Excel táblázat is képes lenne kiszámolni.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:28:34

@Balogh Zsolt: Ki kell ábrándítsalak. Nem az.
Itt van a küszöbön a dolog, hidd el nekem.

pizo 2021.11.18. 10:29:29

@Diorella Queen: Láttam. De olyanról nem tudok, ami egyszerre képes falat, bele ablakot, ajtót, villanyvezetéket, vízvezetéket, UTP-kábelt, a falra pedig villanykapcsolót, konnektort nyomtatni.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:30:16

@Balogh Zsolt: A 3D pont azért jobb mint az ember, mert olyan dolgokat is képes megcsinálni, amit az ember soha nem lenne képes. Ráadásul sokkal pontosabb, tökéletesebb munkát végez.
Persze csak addig, amíg be len basszák a kis baltát. Mert akkor nyilván bedöglik. :)

Almandin 2021.11.18. 10:31:05

@Diorella Queen: És ki mondja meg, hogy mi a baja a villamos hálózatnak, milyen probléma van a vezetékrendszerben? Ha valakinél elmegy az áram, vagy szivárog a vízvezeték, azt robot nem tudja majd megállapítani, hogy mi a baj. Mindent nem lehet robotizálni.
Amúgy a posztodban sok igazság van. Manapság gyakori a két véglet, hogy vagy agyondolgoztatnak valakit, vagy nincs semmilyen munkája. Első esetben tönkremegy az egészsége néhány év alatt, a második esetben általában elszegényedik, de a munkanélküliség is okozhat egészségi gondokat (főleg pszichés vonalon).

pizo 2021.11.18. 10:31:29

@Diorella Queen: Linket kérek erre, hogy kompletten kinyomtatnak egy lakóparkot.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:35:10

@pizo: Google , beütöd hogy lakópark nyomtatás és ki fog dobni neked egy rakás videót.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:37:02

@pizo: Aztán nézzél meg egy Cinema4D programot is légyszíves. Amit abban látsz, azt mind meg tudja csinálni a nyomtató. Műanyagból, elsősorban, de ha darura kötik a számítógépet, akkor nyilván másból is. Kicsit ugyan hurkásak a házak és tárgyak oldalai, de használható a technológia.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:40:00

A nyomattó egyébként pont úgy működik, ahogy a program. Kivéve egy dolgot, asszem forgatni nem képes a tárgyat, nyomtatás közben. Továbbá még nem tökéletes, mert nem csinál tökéletesen sima felületet. Legalább is az nem, amit én láttam.

Almandin 2021.11.18. 10:42:27

@Balogh Zsolt: Rossz munkavégzésre mindenféle végzettséggel képesek emberek. Engem már kezelt félre orvos, de a kontár szerelőkről is tudnék mesélni. Ez inkább attól függ, kinek milyen a hozzáállása és a szakértelme. A diplomások nem léhűtők az esetek többségében. Egy gyárban se csak a munkás végez munkát, hanem valakinek irányítani is kell a termelést. Inkább azzal van súlyos probléma, hogy sok munkakörben kizsákmányolják a dolgozókat. Egy ember csak bizonyos óraszámban lenne dolgoztatható, mert különben nincs se saját élete, de egy idő után egészsége se. Örömhernyó feljebb jól leírta, hogy Amerikában is mi van. Ez a kapitalizmus a maga valóságában. Nem vagyok amúgy komcsi, ha valaki azt hinné. Valójában mindkét rendszer rossz, csak másképp.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 10:42:30

@Diorella Queen: Ezzel max. a kőművest válthatnád ki. Persze utópisztikus hülyeség ez egész.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:43:40

@Almandin: És ki mondja meg, hogy mi a baja a villamos hálózatnak, milyen probléma van a vezetékrendszerben? Ha valakinél elmegy az áram, vagy szivárog a vízvezeték, azt robot nem tudja majd megállapítani, hogy mi a baj. Mindent nem lehet robotizálni.

A különböző szivárgásokat, mint gáz, elektromos áram lopás,illetve csőtörés, jelenleg is műszerekkel állapítják meg. Oda áll a gázműves az ajtód elé, és a műszerével érzékeli a legkisebb gázszivárgást is. Be sem kell mennie a lakásodba.

pizo 2021.11.18. 10:45:11

@Diorella Queen: Láttam már háznyomtatós videót. Pont arról van szó, amit én is mondok. Szerkezetkészre tud nyomtatni, nyílászárót, gépészetet még az ember építi be. És igen, a fal még nagyon hurkás, kell rá valami bevonat és/vagy szigetelés.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:46:21

Szerintem mindenki szerezzen be, pár kaptár méhet. A mézet talán nem fogja tudni robot megcsinálni. :DDDDD ( Dió rommá röhögi magát )

pizo 2021.11.18. 10:48:32

@Diorella Queen: Fogalmad nincsen a hibakeresésről.

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 10:48:45

@pizo: Engem a kicsi tárgyak esetében érdekel, mint ékszerek. Egyenlőre az van, hogy ha megcsinálom 3D -ben , kinyomtatom műanyagból a prototípust, akkor ha aranyból kiöntetem, még mindig túl sokat kell rajta csiszolni, a sima felületért. Magyarul, túl sok az anyagveszteség.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:49:51

bár a műanyagot is simára csiszolhatom, de még mindig lesznek felületek, ahova pl nem fogok hozzáférni sehogy. És esetleg látszanak a hurkák.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:51:00

@pizo: Itt így nézte át a gázművek a háztömböt. Műszerekkel pedig bemérhető az áramlopás is, illetve a csőtörés is.

Diorella Queen 2021.11.18. 10:53:01

@pizo: Egyenlőre mázli, hogy a nyomtató nem képes a térben forgatni a tárgyakat tudomásom szerint. És a hurkásság, ami odabasz kicsit a technológiának. Így még nem lehet autókat nyomtatni 3D -vel.

Almandin 2021.11.18. 11:01:56

@Diorella Queen: Szakértelem is kell ahhoz, hogy megállapítsák, mi a hiba. Egy gázszivárgás nyilván egyszerűbb probléma, de vannak bonyolultabb problémák is. Ha bedöglik a gázkonvektor, vagy elmegy az áram, a szakembernek meg kell néznie, mi a helyzet. Egy villanyszerelőnek vagy gázszerelőnek komplex ismeretekkel kell rendelkeznie és úgy megoldania a problémát (éltem át olyat, hogy a szerelő elszaladt, mert nem jött rá, mi a hiba). Robotokkal csak a fizikai részét lehet a munkának megoldani. Mérnöki területen a tervezés egy része már számítógépes programokkal is megoldható, de pont a szerelői munkák egy részénél emberi figyelemre, szakértelemre és problémamegoldó képességre van szükség.

Andriska07 2021.11.18. 11:03:19

Maradjunk annyiban, hogy a szerkezetépítés gépesítettség szempontjából a házépítés legkönnyebben megoldható része. Aki épített/átalakított házat legalább egyszer életében saját kezűleg, az nagyon jól tudja, hogy az építkezés legnehezebb része csak ezután jön. Ahhoz nagyon sok idő kell, hogy 3D-s nyomtató/robot képes legyen biztosítószekrényeket elrendezni, gégecsöveket behúzni, hajlatokat ellenőrizni, kábeleket belehúzni, csatlakozásokat megoldani, konnektorokat, lámpatesteket szétszedni, bekötni a csatlakozókba, visszacsavarozni, felrögzíteni, lepróbálni, utánállítani. S ez csak a villanyszerelés annak is csupán egy apró része. Ugyanilyen mélységű feladatok vannak a gépészetben, IT-ban. 40 évvel ezelőtti házak műszaki tartalma (gépészet, villanyszerelés, IT vonatkozásában) a maiak mellett csak egy kerekítési hibának számítanak bonyolultságot tekintve, s pont ezek azok a munkák, amiket nem lehet megoldani 3D-s nyomtatóval. A gyárakban levő gépek mellé is kell felügyelet, otthonról nem lehet joystick-kal elakadásokat korrigáni, takarításokat, karbantartásokat elvégezni. A cikkben említett problémák előbb döntik válságba a világot, minthogy ezek a technológiák Mariska néni házán rekonstrukciós munkákat végezzenek Tarnamérán.

Diorella Queen 2021.11.18. 11:19:18

@Almandin: Egy robot sokkal komplexebb az embernél. Odamegy a konvektorhoz, megröntgenezi és megállapítja/ elhárítja a hibát. Ha tévedett, akkor max felrobban. Alábecsülöd a robotok képességeit úgy érzem. Vagy nem tudod elfogadni azt, hogy kiváltható a munkát és a szaktudásod egy robottal. Mondanám, hogy kezdjen el mindenki programozni tanulni, de ez is fölösleges, mert ezek egymást fogják programozni és javítani. Nagy vonalakban jól kikövetkeztethető hogy mi fog történni. Ugyan az , mint amikor az 1-2 ipari forradalom esetében. A melós lázadni fog, tönkre tette a gépeket, majd kitalálták számára a munkanélküli segélyt, ami az alapjövedelem egyik elődjének tekinthető.

Diorella Queen 2021.11.18. 11:22:33

@Andriska07: Alábecsülitek a technikát.

pizo 2021.11.18. 11:26:05

@Diorella Queen: Pedig bizony már nyomtatnak autóalkatrészeket 3D-ben. Sőt az űrkutatásban és a repülőgépiparban is gyakori.

www.origo.hu/gazdasag/20180319-3d-s-nyomtatoval-keszul-az-lsev-elektromos-auto.html

Zoli

Diorella Queen 2021.11.18. 11:26:29

Egyedül az arts and crafts -ra lesz igény a robottal készült dolgok mellett.
A robot által megkomponált tökéletesség egy idő után unalmas lesz. És a kézzel, ember által készített holmik felértékelődnek.

Kivlov 2021.11.18. 11:28:07

Sokmindenből hiány van.
Emberből meg vagy 3 milliárddal van több a Földön a kelleténél.
Hiába itt minden klímacsúcs meg a sok álszent, kamucselekvés éghajlati témában.

Diorella Queen 2021.11.18. 11:29:35

@pizo: Alkatrészeket már igen.
De ha most kicsiben gondolkodunk, akkor számodra melyik ér többet?
Egy ékszerész kétkezi munkájával elkészített nyaklánc, vagy egy robot által készített tömegcucc?
Vagy egy festő által elkészített festmény, vagy egy robot által elkészített festmény?
Ugyan ez vonatkozik mindenre. Kézműves sajt, kézműves kerámia, kézműves szőnyeg, kézműves pulóver. Minden drágább, mint a tömegcucc.

Diorella Queen 2021.11.18. 11:32:52

@Kivlov: Hülyeség. Nem emberből van több, hanem hasznosítható földterületből. De ha gondolod, hasznosíthatnád a sivatag homokját, termővé tehetnéd a hatalmas földterületeket valahogy és akkor nem lenne gond az a 3 milliárd embertöbblet.
Nem értem, miért nem kezdenek még valami szart a sivatagokkal is. De előbb utóbb a homokot is valahogy termővé fogják tenni, és hasznosítva lesznek azok is.

Kivlov 2021.11.18. 11:37:31

@Diorella Queen:
? Szerinted emberből nincs több?
A homokot meg hasznosítsa, aki ott él, és idemászni akarjon. Vagy tanulja meg megemészteni, nekem 8.

pizo 2021.11.18. 11:43:10

@Diorella Queen: Fogalmad nincsen a mérnöki munkáról és a szerelésről.

Zoli

pizo 2021.11.18. 11:46:52

Robotizálásra egy jó példa az önvezető autó. Nagyon nyomják, de még min. 20 év mire lesz belőle valóban használható technológia. Közben pedig a 80-as IQ-jú rejtett erőforrás is képes (valamennyire, mindenesetre jobban mint az önvezető autó) autót vezetni...

Zoli

kunzoo 2021.11.18. 12:27:35

@Andriska07: @Diorella Queen: @Kivlov:
Nem látjátok a lényeget. Régen a helyszínen lévő anyagokból összedobták a házakat. Papírra könyveltek.
A fejlődés nem hoz igazi munkaerőigény csökkenést. Pl. Azokhoz a gépekhez, eljárásokhoz amik csökkentik a munkaerőt, alkalmazol munkaerőt azért hogy életben tartsd ezeket a szerkezeteket. pl. programozó, nyomtató szerelő, forgalmazó, tintagyáros stb. Fél India a szoftveren ekecsel. Szóval attól hogy az adott helyszínen kevesebb ember kell, a háttérben annál több.

Kivlov 2021.11.18. 12:43:53

@kunzoo:
De hozhat.
Csak azt úgyis kell akkor csinálni.

Diorella Queen 2021.11.18. 12:49:35

@Kivlov: A homokot meg hasznosítsa, aki ott él, és idemászni akarjon. Vagy tanulja meg megemészteni, nekem 8.

www.life.hu/eletmod/20191118-20-eve-csak-foldet-eszik-ez-a-ferfi-megis-teljesen-egeszseges.html

Diorella Queen 2021.11.18. 12:50:18

@Kivlov: Ha minden indiai földet és homokot enne, akkor megoldódna a sivatagosodás problémája.

kunzoo 2021.11.18. 12:57:02

@Kivlov:
Nem hoz. Legjobb példa rá a haditechnika.
Egy viking, vagy mongol sereg szinte minden tagja harcos volt.
Egy lovagi seregnek már csak a fele-harmada.
Egy török sereg negyede-harmada.
Egy páncélos hadosztály állományának már csak nagyon kis része kezeli a harcoló technikát. egy húszezer fős hadosztályban van kb. 350 tank. 5 fős személyzettel számolva az állomány kb 10 százaléka.

midnight coder 2021.11.18. 12:59:40

@Andriska07: "Ahhoz nagyon sok idő kell, hogy 3D-s nyomtató/robot képes legyen biztosítószekrényeket elrendezni, gégecsöveket behúzni, hajlatokat ellenőrizni, kábeleket belehúzni, csatlakozásokat megoldani, konnektorokat, lámpatesteket szétszedni, bekötni a csatlakozókba, visszacsavarozni, felrögzíteni, lepróbálni, utánállítani. "

Azért itt is sokat gyorsult a dolog azóta, hogy Pl. a csavarokat nem kézzel tekered ki/be hanem elektromos csavarhúzóval. Másrészt, ez kb. addig tart, amíg a robotoknál a gépi látás illetve az ezzel kapcsolatos intelligencia nem lesz elég fejlett. De elég nagy léptekkel fejlõdik ez is. De abban egyetértek, hogy a villany és vízvezetékszerelõ késõbb lesz kiváltva mint mondjuk a jogász vagy az orvos (nem a kutató, hanem a többi, kivéve talán a sebészt).
Kérdés az, hogy mennyi az igény ezekre. Anno emlékszem amikor a szocializmusban mindenki aki nem orvosnak akart menni, az autószerelõ akart lenni. És pár év alatt jóval több lett mint amennyi rossz autó - pedig ilyet a szoci autóipar elég rendesen produkált.

midnight coder 2021.11.18. 13:02:20

@kunzoo: "Fél India a szoftveren ekecsel"
Leginkább azért, mert európából és az amcsiktól odavitték a melót. Tudod: anno a derék ballib politikusok és az õket kiszolgáló közgizdák kitalálták, hogy nem baj hogy az ipar nyugatról kínába költözött, mert az igazi pénz a szolgáltatásban van. Aztán egy mozdulattal kivitték azt is Indiába.

kunzoo 2021.11.18. 13:04:45

@Kivlov:
Maga a technológia képes sörhasat növeszteni. Jó példa erre az autók biztonsága. Egyre több acélt építenek be az autókba a biztonság miatt. Emiatt a nehezebb autók miatt még több acélt kell beépíteni. Miközben azt várnánk hogy a fejlődéssel egyre kevesebb anyagból egyre jobb autókat készítenek. De nem. Igazából extenzív a növekedés, csak egyre több erőforrás beépítésével érhető el a fejlődés.

kunzoo 2021.11.18. 13:07:43

@midnight coder:
Ez van. attól még hogy nem itt vannak azok az emberek, nem cáfolja mazon állításomat hogy a fejlődéssel nem kerül kevesebb munkaerőbe a termék előállítása, csak a kieső termelőmunkás helyébe belépnek a háttreret biztosító munkások.

aefzuj 2021.11.18. 14:05:05

Gúgli transzlét nem fordítni jól originált ámerikai cikket madzsar nyelvezet felé.

aefzuj 2021.11.18. 14:29:30

@midnight coder: Félreértetted. Arra kívantam rávilágítani, hogy agyzsibbasztóan rosszul sikerült az eredeti angol nyelvű cikk magyarra átültetése. A ragozási és központozási hibákból jól látható és érzékelhető, hogy egy valódi nyelvtudással nem rendelkező személy lektorált egy olyan fordítást, amit egy másik - angolul szintén nem tudó - egyén csak szimplán bebaszott a gúglitranszlét programba és a kimenő oldal "magyar" szövegét próbalta meg a saját nyelvi korlátai között magyarosabbá tenni majd azt az opust adta be lektorálasra.

Eklatáns példája a munkaerőhiány és a büfé szakos diploma találkozásából eredő problematikának. LOL

Visceroid 2021.11.18. 15:29:19

Egyébként nem értem hogy miért megy még mindig a diplomásgyűlölő prolifétis. Orbán már minden magyart elüldözött az egyetemekről, tanulni már csak külföldiek járnak oda, lassan oktatni is, a magyar meg pucolja a WC-t. Ezt akartátok, nem?

Diorella Queen 2021.11.18. 15:52:30

@aefzuj: @aefzuj: Ez most nekem szólt, vagy félreértek valamit?
Még soha nem vádoltak plagizálással, továbbá nekem még büfé szakom sincs. Ettől függetlenül, általában a saját kútfőből kipattant és megírt posztjaimat,témáimat, elég nagy számban szoktam látni pár nap elteltével, a különböző híroldalakon, kissé cizelláltabb változatban.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 15:56:23

@Visceroid: Diploma és diploma között bizony komoly különbség van. A gond épp az, hogy a rendszerváltás után mesterségesen felduzzasztott felsőoktatásba olyanok is bekerülhettek, akik nem lennének oda valók. Sok proli hülye gyerekkel elhitették, hogy ő bizony most már értelmiségi lett. Ezzel párhuzamosan a kétkezi szakmunka értéke csökkent.
-Tibikém édesem, nem kell neked szakmát tanulnod. Nem baj ha csak közepes tanuló vagy, majd valahol leérettségizel, aztán majd a Hunyadi János főiskola könyvár-ruhatár szakán kapsz diplomát is, mert ott mindenki kap.

Visceroid 2021.11.18. 16:03:22

@a nemzet fogatlan provokátora: Ok, de most már nem megy. Prolifétis van, Orbán elhintette, elhitette. A probléma csak az, hogy egy gyárat kicsit nehezebb felhúzni mint mondjuk valami adatközpontot és többe is kerül. Szóval perkálja a lóvét Orbán a külföldi nehézipari multiknak, hogy jöjjenek ide a gyáraikkal, a forint pedig esik és ki tudja hol áll meg.

Szakmához pedig szerszám és felszerelés is kell, esetleg műhely. Azt ki fogja kifizetni? Az iskolapadból kiesett 20 éves szakmunkástanuló? Adót, áfát, járulékokat ki fogja fizetni? Megoldjuk okosba'? Meg home office van, megint hazaküldik a népet. Egy fizikai munkás mit dolgozik otthon? Haza viszi az esztergapadot? Otthon fogja fogyasztani az ipari áramot? Sok probléma van a prolifétissel, a kommunizmus sem jött össze, és ha 89 előtt nem ment, akkor most pláne nem fog!

Diorella Queen 2021.11.18. 16:09:23

@Visceroid: Én pl ékszereket reszelgetek az íróasztal sarkánál. A többieket nem tudom. Az esztergálás kicsit neccesebb lenne panelban. A szomszédasszony műkörmöket gyárt, zugműkörmös műhelye van a nappaliban, pont 1 nm az egész terület.

csakférfi 2021.11.18. 17:08:43

@Diorella Queen:
:)
Tetszik a poszt.
Tavaly olyan helyen dolgoztam ahoj jó fzu volt a meló meg "lájtos". 54 vagyok.
3 műszakban cnc-ztem előtte..... fele pénzért. Elnéztem a z és y generáció vergődését a jó munkahelyen. Jót okultam belőle. Addig azt hittem azért nyafognak mert sok a meló kevés a fizu.
Itt kevés volt a meló sok a fizu.... vergődtek, telót nyomkodtak... szenvedtek.
Szóval... okultam. A hülyeség kortalan.
A poszthoz annyit fűznék
"nagyon gyorsan kell futnunk hogy egy helyben maradjunk"..... Alice csodaországban c. könyv Nyúl uraság kijelentése.
:)

Motorogre 2021.11.18. 17:10:28

Pár szösszenet (tőlem):
a) nem kötelező ócska melót végezni. Aki értelmes és szorgos, az megtalálja a helyét és a jövedelmét is, minden hátszél stb nélkül, önállóan.
b) a diploma fétisét engedjük el: az énekszakos tanítónéni és az IT-mérnök diplomáját sem érezzük egyenrangúnak. A készség számít, pl. aki megérti (hajlandó megérteni) a megbízója igényeit, ismeri a szakmáját, az nyugati jövedelemre tesz szert itthon is mint vállalkozó, szakmunkás stb.
c) a nyugat-európai jóléti intézményekért "köszönet" Vlagyimír Iljicsnek és Dzsugasvilinek együttesen - a Tőke félt hogy a szovjet modell teret nyert nyugaton, ezért vezették ezeket be. Az USA-nak nem volt NDK-ja ...
d) az igények indokolatlanul az égit nőttek: a gyarmatok és/vagy harmadik világ kizsákmányolásából jól élt szülők-nagyszülők életmódja sose tér vissza. El kell kezdeni dolgozni ahogy a kommentek írják: globális versenyben más lehetőség békésen nincs.

pragmatika 2021.11.18. 17:14:12

@Diorella Queen:

"Mert robotizálva lesz minden hamarosan!"

Abban egyetérthetünk, hogy egy palackozó gépsort, vagy egy autó összeszerelő sort lehet robotizálni. De pl. egy gépjármű hibafeltárást, autószerelést már bajosan.

Visceroid 2021.11.18. 17:16:21

@Motorogre: "El kell kezdeni dolgozni "

És mégis mi lesz ez a munka? Üsd a vasat és a fémet? Építs düledező ingatlant? Gyárts kocsit a nyugati multinak, aki egyébként gépekkel vagy csóró ember-robotokkal végeztetné a munkát? Vagy dolgozz a helyi maffiózó "kis- és középvállalkozónak", aki be sem jelent? Mi legyen a munka? Mert úgy nézem megint arról van szó, hogy vannak ideológia által kedvelt és ideológia-ellenes munkakörök. Vannak "jó" és "rossz" szakmák. Az értelmiséget, a rendőröket, az ügyvédeket, közgazdászokat, orvosokat utáljuk. A jómunkásembert szeressük. Kár, hogy az utóbbiból van kevesebb, mert a kommunizmus véget ért több mint 30 éve, hiába szeretné Orbán visszahozni.

csakférfi 2021.11.18. 17:23:59

@pragmatika:
Muskak sem és az adidasnak is voltak teljes robotizációs kisérletei. Visszaálltak emberi és részbeni robotizációra. Talán a ma születettek öregkorukra megérik a robotok térnyerését teljesen. De addig még sok minden fog történni. Csak találgatunk a jövőt illetőleg. Trendek vannak.... víziók. A valóság meg hogy nincs elég gázszerelő... ács... kőműves... szobafestő... stb.
Szóval a realitás és a vízió.... nem ugyanaz.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:26:06

@csakférfi: Megcsinálok én bármilyen munkát, lehet felőlem szar meló is ( mondjuk csak azok vannak és csak azok hirdetnek ). De nem bírom már két ,három ember munkáját elvégezni.
Amit igazán szeretnék, arra nincs pénz, autó, stb. úgy sem. Azaz lehetőség.
Vennem kéne még is egy lottót.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:29:21

@csakférfi: Csak találgatunk a jövőt illetően....

Nostradamus onnan jósolt annyira pontosan, hogy ismerte a múltat és tudta jó, hogy a múlt ismétli önmagát. _Tehát ugyan az fog történni nagy vonalakban, ami az előző ipari forradalmak idegén. A munkások szétverik a robotokat. Ez lesz a kezdet, aztán majd szépen elfogadja mindenki a robotokat, ha már lesz alapjövedelem.

pragmatika 2021.11.18. 17:31:00

@a nemzet fogatlan provokátora:

"Sok proli hülye gyerekkel elhitették, hogy ő bizony most már értelmiségi lett. Ezzel párhuzamosan a kétkezi szakmunka értéke csökkent."

De csak míg iskolába járnak, addig nézik le a kétkezi munkát. Aztán rájönnek, hogy arra is szükség van, ha éppen nem tudnak könyvtárosként elhelyezkedni.
Aztán rájönnek, hogy ha elvégeznek egy tanfolyamot, ami persze nem azért fontos, hogy megtanuljanak egy szakmát, hanem hogy papírjuk legyen arról, amit addig is csináltak, (a könyvtár már fényévekre van) folytatják vállalkozóként. Persze, ha érzik, és tudják, hogy képesek jól csinálni.
Ilyen is van, és lesz is.
Meg olyan is lesz, aki a nyugdíjáig csapódik alkalmazottként ide, oda. És ez utóbbi csoport a veszélyeztetettebb. Mert ők sokkal jobban ki vannak téve, a behatásoknak.

Motorogre 2021.11.18. 17:31:48

@Visceroid: elnézést ha nem voltam 1értemü. Sok látszat-munka van, ők a legelégedetlenebbek, ráértnek ideológiát gyártani "munka"idejüben, és az ilyen lógósok hamar megtalálják egymást. Biztos Te is ismersz olyanokat, akik mindig fáradtak, mindig segítséget kérnek de képtelenek hogy jegyzeteljenek stb - igazi élősködők.
Sokszor a rendszer hozza létre Őket, pl. az audiológián egy néni adja ki a frekvenciát, a páciens meg kézjelekkel reagál - a hölgy kézzel tesz jelet a diagramra !! És ezért a páciensek néhány hetet várnak, majd vissza a dokihoz !! Egy frászt: computer és nyomógomb: a rendelőben 2 perc alatt az orvos monitorján lenne az audiogramm. A nővérre meg máshol nagyobb szükség lenne - "elkezdhetne dolgozni "
A protekciósokra (de sokan is vannak...) nem térek ki, ez rendszerszintű gond, elsősorban önkormányzati és állami cégeknél.

Hogy mi legyen a munka: amihez ért a T. Dolgozó !! Igény szinte mindenre van már, akkora az emberhiány és a jólét: kutyakozmetikustól kéményseprőig.
Ha képtelen volt bármit is megtanulni ??!! magára vessen, de a gyermekei okuljanak belőle. Ma már nem elég hogy a függőón mindenkinek egyformán lóg.

csakférfi 2021.11.18. 17:32:21

@Visceroid:
Ne vedd zokon....
"Az értelmiséget, a rendőröket, az ügyvédeket, közgazdászokat, orvosokat utáljuk. A jómunkásembert szeressük."
Az exem vitatta a gyerekláthatási jogomat anno... 3 ügyvédje volt a két év alatt amíg a keresztrefeszítésem zajlott.
A nevelt gyerekemet egy "pedagógus" osztály előtt bíróságosdit játszva kikiáltoota rossznak. Újjal mutogattak rá azután.
Apósom tavaly halt meg kórházban előtte 11 évig ápolta az anyósom mert agyvérzés miatt béna volt fél oldalára. Pelenkázta etette mosdatta... stb.
Bekerült a kórházba ahol kikötözték a kezeit az ágyhoz mert "zavartan viselkedett"... 1 hét mulva meghalt.
Szóval "hátrébb az agarakkal"
Van alapja az utálatnak.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:34:10

Különben nekem 8,mert az összes munkahelyemet ki nem állhattam.Az egyetlen munka amit szívből szeretek, az a hobbim. Minden más egy rakás szar és kínlódás, szenvedés, időpocsékolás.

csakférfi 2021.11.18. 17:36:38

@Diorella Queen:
"a legnagyobb ostobaság ha ujra és ujra ugyanazt tesszük és várjuk hogy az eredmény más legyen" Einstein.
Sk felújítom a házunkat.
Melóhely meg..... egyszer ugyis nyugdíjas leszek.... kb 10 év.
Ez van ezt kell szeretni..... mongta volt apám.... talán.
:)

Diorella Queen 2021.11.18. 17:38:37

@csakférfi: "a legnagyobb ostobaság ha ujra és ujra ugyanazt tesszük és várjuk hogy az eredmény más legyen" Einstein.

Oké, ezt megfogadom. Tehát ha éhen halok, akkor sem fogok mostantól olyan munkát végezni, amit egyrészt nem bírok már fizikailag, másrészt kiéget három nap alatt. Ha nem írok több posztot, éhen haltam.

pragmatika 2021.11.18. 17:38:45

@csakférfi:

"Talán a ma születettek öregkorukra megérik a robotok térnyerését teljesen."

Lehetséges. Ahhoz azonban sokkal fejlettebb robotokra lesz szükség.
Én úgy gondolom, hogy ahhoz, hogy az embereket teljesen ki lehessen váltani a munkából, ahhoz olyan robotokra lesz szükség, amelyeknek a vezérlése, már eléri az emberi agy képességeit. Ez azonban már szerintem veszélyes is lehet, ránk nézve.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:40:54

@pragmatika: Ezek olyan finom kis műszerek lesznek, hogy elég lesz ha egy légy bele repül a vezérpaneljébe és már be is döglött.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:42:12

És akkor legfeljebb leáll a Tesco és a Meki a vasútközlekedéssel együtt.
Jön a homokvihar a Szaharából és bedöglik az összes mikrobi.

Diorella Queen 2021.11.18. 17:45:20

Az ember persze nem döglik be és nem áll le attól, ha belerepül egy légy a szájába és lenyeli.
Már is előnyben vagyunk, a robotokkal szemben.

csakférfi 2021.11.18. 17:48:23

@Diorella Queen:
Annál azért talpraesettebb vagy hogy éhen halj.... talán megfagysz!
Na jó csak vicceltem. Igazad van. Remélhetőleg jól kijőssz ebből a mentális zavarból.
A nejem pénztáros a mávnál.
"30 éve itt dolgozó öreg kiégett munkaerőnek" titulálta a főnöke az új ugyfélközpont kapcsán.
Nem vagy egyedül ezekkel a gondolatokkal.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.11.18. 17:49:39

A poszt sok igazságot ír le és a kommentek is rendkívül érdekesek. Az egészet elolvasva viszont a szemem előtt egy paradoxon rajzolódik ki.

Többen írták, hogy sok a munka, egy ember három másik ember munkáját végzi. De volt itt alapjövedelem is és gépesítés is. Hogy fér meg ez együtt a világban? Sokat dolgozunk de a gépek elveszik a munkánkat? Nem lehetne ismét visszatérni a 40 órás munkahetekhez közel 100%-os foglalkoztatottság mellett? Ha pedig a gépek tényleg önállóan dolgoznak, nem lehetne heti 30, esetleg 20 órás munka?

Hogy lesz ebből alapjövedelem?

csakférfi 2021.11.18. 17:53:07

@pragmatika:
Veszélyt sohasem az eszközök jelentenek.... hanem a használójuk.
Vagyis az emberek.
Szeretem a "kütyüket" egyet épp most is masszírozok a nagyújjammal. Tetszik neki..... villog és karakterek jelennek meg rajta.
Mátrix?
Messze van.... a gépen mindig van "off" gomb.
Ezután is lesz. Nem hülyék a tervezők.
Ők is látták a filmeposzt.
:)

pragmatika 2021.11.18. 17:53:14

@csakférfi:

"Itt kevés volt a meló sok a fizu.... vergődtek, telót nyomkodtak... szenvedtek.
Szóval... okultam. A hülyeség kortalan."

Ha nincs kényszer, akkor mitől lennének motiválva ? Az emberiség fejlődését egy dolog motiválta mindig. A pénz, és a hatalom. Akinek a zsebében van a pénz, van hatalma emberek fölött, akiket munkára kényszeríthet, és akiknek szintén muszáj dolgozni, hogy legyen pénzük. Az a hely, amit te említettél, lefogadom, (ha a piaci verseny résztvevője,) nem sokáig fog fennmaradni. Mert nincsenek az emberek a teljesítményre presszionálva.

Ebben a világban mindennek megvan az ára. Másképpen. Hatás, ellenhatás. És a körülmények folyamatos változása.

csakférfi 2021.11.18. 17:57:59

@Balogh Zsolt:
Alapjövedelem sehogy sem lesz.
Tele van ellentmondással az egész rendszer.
Majd az "élet" megoldja.... járványok, klímaváltozás,..... stb.
Mi emberek csak...... ártani tudtunk eddig. Egymásnak és a természetnek.
Majd megoldja..... csak nem úgy ahogy mi hisszük.

csakférfi 2021.11.18. 18:03:03

@pragmatika:
Nos.... igen.
Patt helyzet.... engem nem csak a pénz motivál.
Amíg cnc. - ztem szerettem a melót,a munkatársakat, a helyet..... a vezér meg a menedzser slepje sík hülye volt müszakilag... mégis okoskodtak 20-30éve ott dolgozó szakikkal. Ostobaságokat állítva.
de hagyjuk.... nincs kedvem vitázni.

pragmatika 2021.11.18. 18:04:58

@csakférfi:

Én a kvantumszámítógépekre gondoltam. Egyenlőre csak bizonyos részfeladatokra használják őket, de eljöhet az az idő, amikor már bonyolultabb feladatokat is elvégeztetnek velük. A gond az, hogy azt, hogy ezek pontosan miért is működhetnek, és hogyan, azt még nem tudják. Kicsit úgy vagyunk velük, használunk valamit, de nem tudjuk, hogyan működik, milyen mechanizmus áll mögötte.
A kvantumpárok viselkedésére alapozzák a működésüket. Több billiárdszor gyorsabbak, a jelenlegi számítógépeknél.

csakférfi 2021.11.18. 18:15:56

@pragmatika:
Megbocsáss..... ha ilyen okosak hogy nem értjük a fotoszintézist..... méhlepény funkcióját.... az élet létrejöttét.... stb.?
Megmondom...... mert csak szabályokat tanulnak és algoritmus szerint tanulnak.
Ez egy korlát.
A gép nem képzeleg és érez.
Ezért nem tud újat kitalálni.
Ha meg majd igen.... akkor A 200 éves ember c. film Robin Williemsel a főszerepben.

pragmatika 2021.11.18. 18:19:57

@csakférfi:

"Amíg cnc. - ztem szerettem a melót,a munkatársakat, a helyet..... a vezér meg a menedzser slepje sík hülye volt müszakilag... mégis okoskodtak 20-30éve ott dolgozó szakikkal. Ostobaságokat állítva."

Pontosan tudom mire gondolsz, én is műszaki vonalon nyomulok.
A diploma pl. arra jó szerintem, hogy bizonyos alap tudást elsajátítson valaki. Ez azonban még messze nem teszi alkalmassá arra, hogy egy termelési láncot (gépészeti szinten) átlásson, pláne, pl. hogy hibát, és annak kiváltó okát feltárjon.
A legtöbb ügyfelemnél, az operatív felügyeletet, valamelyik idős melós szaki látja el. (Ha egyáltalán van ilyen szakijuk.) Ez alól csak egy kivételt tudok, itt a gyár tulajával akkor találkoztam először, mikor ő derékig benn volt egy kazánban, mert éppen azt javtekolta. :)))
Szóval csak egy ilyen helyet ismerek. A többi helyen, a cég felső vezetésének fingja nem volt a műszaki részletekkel kapcsolatban, de ahogy mondod, meg akarták játszani, az ellenkezőjét.

De ! Ez semmit nem von le abból, amit mondtam. Esetünkben, itt keleteurópában pl. pártkapcsolati úton örököltek meg sok céget a rendszerváltással összefüggésben, volt párttitkárok szakszervezeti akárkik, mittom én. Na, az ő oldalukról, nyilván nem lehet műszaki zsenikről beszélni.
De az itt befészkelő multiknál se hemzsegnek a szakmai zsenik szerintem.

csakférfi 2021.11.18. 18:22:47

@pragmatika:
Dolgozta bosch... samsung... nidec... gyáraiban.
...... no comment
"kiégtem"

Diorella Queen 2021.11.18. 18:27:58

@Balogh Zsolt: Hogy lesz ebből alapjövedelem?

Nagyon egyszerűen. A gépek kitermelik a hasznot, ami után a multi adózik, és abból kifizetik az emberek alapjövedelmét. Mert ha nem, akkor ki fog fogyasztani és hogy lesz a robotokból világgazdaság ?

pragmatika 2021.11.18. 18:28:48

@csakférfi:

"hogy nem értjük a fotoszintézist"

Na, pont jó példát hoztál fel. Talán egy éve volt, hogy olvastam róla, hogy az energiaátvitel egy fázisa olyan gyors a fotoszintézis alatt, hogy azt csak kvantumpárokkal tudják magyarázni.

pragmatika 2021.11.18. 18:30:02

@csakférfi:

"Dolgozta bosch... samsung... nidec... gyáraiban.
...... no comment
"kiégtem"

Meg tudom érteni :)

Diorella Queen 2021.11.18. 18:30:40

@pragmatika: Én a kvantumszámítógépekre gondoltam

És ezek bírják a csótányokat? Vagy leállnak és lepotyognak a műholdak az égből?

csakférfi 2021.11.18. 18:35:43

@pragmatika:
"Noha a kutatók szerint módszerük hatékonysága távolról sem egyforma a növények fotoszintézisével, de ezen további fejlesztésekkel még javítani szeretnének. Ehhez a katalizátort szükséges behangolni, ha ezt sikerül megoldani, akkor már csak a tömegtermelés folyamatát kell kidolgozniuk"

raketa.hu/olyan-eszkozt-keszitettek-ami-kepes-a-mesterseges-fotoszintezisre

Kicsit értjük..... már jobb.
:)
Nos..... jót diskuráltunk!
Minden jót Nektek!!
Offolok.

csakférfi 2021.11.18. 18:38:35

@Diorella Queen:
Jó éjt Neked is!
Remélem kidühöngöd magad valahol.
Nekem mindig bejön!Segít túllendülni.
:) :) :)

Diorella Queen 2021.11.18. 18:41:35

@csakférfi: Köszi. :)
Nem dühöngök kicsit sem. :)

pragmatika 2021.11.18. 18:43:43

@Diorella Queen:

"Mert ha nem, akkor ki fog fogyasztani és hogy lesz a robotokból világgazdaság ? "

:)))

Rém egyszerű, gyártani kell fogyasztó robotokat is. (Hadd pörögjön a piac.)
Meg persze olyan robotokat is, akik hiteleket vesznek fel, és a dupláját fizetik vissza.
Ja, és elkötelezett LMBTQ-s robotokra is szükség lesz nyilván.

pragmatika 2021.11.18. 18:45:33

@csakférfi:

"Minden jót Nektek!!"

Nektek is, én is offolok.

Veszéjben a lyogállamiság ! 2021.11.18. 19:35:32

@Diorella Queen: “Tiszteltetem az elektronikát, de a művirág nem igazi virág.” :D

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 19:53:54

@Diorella Queen: Ha egy robot megcsinálja azt a melót amit a vizvezetékszerelőm csinált amikor az uj kéróban átfurtam a bejövő csőnél az osztót akkor megemelem a kalapom a robotika előtt.

Diorella Queen 2021.11.18. 19:56:28

@eßemfaßom meg áll: A strangot?
Átfúrja hidd el, ha arra van programozva.

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 20:03:41

@Diorella Queen: Ja belenyomtatja a nyomtatód a falba a szabványos szigetelt rézvezetékeket meg a padlóba az 5rétegű vízcsővet, felnyomtatod a falra a kerámiabetétes fém csapokat, a csempékket, a falra a konnektorokat kapcsolókat a plafonra a ledeket....

Diorella Queen 2021.11.18. 20:05:31

@eßemfaßom meg áll: Most komolyan ennyire silány a fantáziád, hogy nem vagy képes elképzelni, hogy mindezt a robotok megcsinálják, miközben nyomatják a házat?

Diorella Queen 2021.11.18. 20:06:49

@eßemfaßom meg áll: Nem azt mondtam, hogy a kábelköteget is kinyomtatják, hanem nyomtatás közben a robot belebassza a ház falába amit kell!Csöveket, kábeleket, ablakokat apámfaszát. :D

Diorella Queen 2021.11.18. 20:07:54

@eßemfaßom meg áll: Amúgy a fém csapokat igen,azt lehet 3D-ben megtervezni dizájnosan. Hány fejű csapot szeretnél ? Hétfejű sárkány jó lesz?

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 20:07:57

@Diorella Queen: nem átfúrja, azt én csináltam, kibontja a falból a réztömböt, kicseréli megoldja a visszakötést az eredetinél rövidebb csövekhez, visszaköti, elsétál ráengedni a vizet a hálózatra, ellenőrzi, hogy szivárgásmenresre sikerült-e aztán beül az autójába és megy a következő helyszínre

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 20:11:09

@Diorella Queen: Megtervezni bármit lehet az nem volt kérdés, légyszi nyomtass már nekem negyedfordulatos kerámiabetétet. Ja hogy mégse oldasz meg mindent nyomtatással. Ez volt az eredetid amire reagáltam:" Megtervezem cinema4D- ben az egész tetves lakóparkot, csövestől villanyvezetékestől mindenestől és 3-4-5 nyomtatóra szerelt darus gyurmacsináló maszlaggép megcsinálja holnaputánra az egészet!"

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 20:16:00

@Diorella Queen: Tul sok sci-fit nézel. A star wars nem dokumentumfilm, R2D2 igazából egy fémhenger benne egy emberrel.

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 20:25:40

@Diorella Queen: A fantáziám lenyűgözö, viszont van mellette realitásérzékem is. Meg mondjuk láttam már közelről építkezést.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:26:35

@eßemfaßom meg áll: Meg mondjuk láttam már közelről építkezést.

Én meg 3D nyomatót.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:29:06

@eßemfaßom meg áll: nyomtass már nekem negyedfordulatos kerámiabetétet.

Szerintem meg lehet csinálni 3D-ben. Pont ez a lényege a 3D-nek, hogy oylan formákat is meg lehet vele csinálni, amit amúgy kézzel nem. Forrasztás nélküli üreges testek. mondjuk képzelj el egy hengert, amiben van belül egy csigalépcső. Ezt meg lehet csinálni 3D-vel.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:34:12

@eßemfaßom meg áll: Te meg túl kevés sci-fit nézel. Lehet kicsit bele kéne húznod, hogy csiszold a fantáziádat. A filmipar csak egy kicsit előzi be a valóságot.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:35:18

Egy problémája van mindössze. A program képes forgatni a térben a tárgyat. A nyomtató tudomásom szerint ( amit én láttam ) az nem.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:37:30

A hurkák, amiket a házak falán látsz, az pedig kicsiben is látszik a tárgyak felületén. Tehát utólag a prototípust meg kell dolgozni, öntés előtt. A prototípus egy műanyag. Nem túl egészséges általában és van többféle műanyag,amivel tárgyat lehet nyomtatni. Bár létezik valamiféle szintén nem túl egészséges és csak kicsiben kivitelezhető megoldás a felület elsimítására, de már elfelejtettem mi volt az. Talán valami oldószeres gőzölés vagy ilyesmi.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:42:27

A nyomtató ugyan az ,mint a program . Csak az offline változata. Hatalmas találmány, meg kell hagyni. Bár engem piszkosul frusztrál, ha valami szart kell csinálni 3D -ben,mert annyira nem megy jól a dolog azért.

Diorella Queen 2021.11.18. 20:46:15

@eßemfaßom meg áll: A forrasztás ( vagy hegesztés ) nélküli tárgy pedig sokkal biztonságosabb,mint egy oldhatatlan kötéssel ( forrasztással ,vagy hegesztéssel készült) bármi. Legyen az cső, repülő, vagy vízvezeték. Nehezebben fog tönkremenni. Továbbá az üreges testek szakítószilárdsága jóval nagyobb,mint a nem üreges testeké. De most inkább elpilledek a fenébe.

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 21:22:37

@Diorella Queen: Nagyszerű.

Ok mutass nekem egy nyomtatót ami nyomtat egy krómozott fém külsőt, a belsejébe kerámiabetéttel és pár gumitömítést. Meg persze a csavarokat is nyomtassa bele rézből, hogy azért szerelhető legyen.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.18. 21:24:30

@Diorella Queen:

Az megvan, hogy a 3D nyomtató által kinyomtatott falban hiába van kihagyva a vízvezeték, és a villanyvezetékek helye, azt valakinek be kell szerelni. Ha meghibásodik, valakinek meg kell javítania. De most komolyan hogy képzeled? Kijön drónnal a mikrobi vagy 3PU, leszáll és bekopog, hogy jött szerelni? :))

eßemfaßom meg áll 2021.11.18. 21:24:45

@Diorella Queen: Látom imádsz sok olyan dologra válaszolni amit senki nem kérdezett. Ott tartunk, hogy nyomtass nekem egy működő vízcsapot.

s 2021.11.18. 21:33:06

@Örömhernyó: Az amerikai kormánynak szemközt kellene hugyoznia a tőkéseit. De kurvára nem meri megtenni, mert a kormányzatot a tőkések segítik hatalomra. Ez egy dolog A másik pedig az, hogy a kormányzatot a népek buktatják meg. Mindig így volt, és ezután is így lesz. Kár lenne elmenni a falig. Amerika túl szép ahhoz, hogy lángba és vérbe borítsák.

s 2021.11.18. 21:49:36

@midnight coder: "a zokni 100 forint vagy 80. És a 80-ast fogod megvenni, miközben ennek az az ára, hogy a kicsi zoknit nem amcsi hanem kínai melós fogja gyártani"

Van itt még valami. Akkor veszed meg a zoknit (bármelyiket), ha van pénzed. Azonban ha mindennek a gyártását kiviszik olcsóbb helyekre, akkor a hazai piaci kereslet összeomlik, mert nem az ottani melósnak fizetik a munkabért. Ez kutyabaszó, kis országoknál talán mindegy is, de Amerika túl nagy ehhez. Nem véletlen, hogy mostanában próbálják visszatelepíteni a gyártást, persze jelentős ráfizetéssel. Ennek oka még az amerikai - kínai viszony megromlása is. Tehát amit a hetvenes évektől nyertek a cégek, azt most szépen kénytelenek lesznek visszafizetni.
Ingyen ebéd nincsen - ahogy a mondás tartja.

s 2021.11.18. 21:55:40

@nemecsekerno_007: Mennyit basznak el stadionra? Én erről is szívesen társalognék.

s 2021.11.18. 21:59:37

@Diorella Queen: "Majd nyomtatnak még több forintot azt szevasz."

Erre maguktól is rájöttek. Te pedig veszed 150 forintért a karfiolt. Azt szevasz.

s 2021.11.18. 22:02:06

@Diorella Queen: 1500 forintért. Csak egy pillanatra visszamentem a kádár - korba.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.18. 22:07:41

@Diorella Queen:
Te, figyelj már.
2014.05.29. 16:24:38
Kapitalizmus ősállapota? Az ilyen?
És sokáig tart még a kapitalizmus evolúiója?
Csak mert én már rendesen kivagyok ettől az egész folyamattól."
Ezt írtad.
Gyakorlatilag 8 éve bele akarsz halni a munkába, neked ez túl sok, ezt te nem csinálod tovább stb. Nem lehet, hogy nem a világgal van a baj, hanem te vagy egy lusta tehén?

s 2021.11.18. 22:11:16

@a nemzet fogatlan provokátora: "Nem lenne jobb, ha többen akarnának például vízvezeték szerelőnek, villanyszerelőnek tanulni?"

Nem. Mert azok alacsonyabb bérekért dolgoznak, annak kisebb a járuléka és az adója. Az állam így sosem fog kilábalni az adósságából, mert nem lesz bevétele. El kell felejteni, hogy kis hazánknak kell X autószerelő és Y szövőnő. Nemzetgazdaságilag. Globalizált világban élünk, ide jöhet az összes IT, vegyész, és orvos kutatói munka. Gyémánt áron. Ehhez viszont sok, és magas szinten képzett diplomás kell.

s 2021.11.18. 22:13:39

@Diorella Queen: Ha a stricik is azok lesznek, akkor rájuk küldjük a robotzsarut. :-)

s 2021.11.18. 22:26:43

@Diorella Queen: Nyomtass tangóharmonikát! Abból a hullámos a jó. :-)

s 2021.11.18. 22:29:51

@Almandin: "gázszerelőnek komplex ismeretekkel kell rendelkeznie és úgy megoldania a problémát"

Én ismerek egy ilyet. Szerintem te is. Ha érted, hogyan gondolom. A megfejtést 'andika' jeligére várjuk a kiadóba.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.18. 22:30:21

@s: "El kell felejteni, hogy kis hazánknak kell X autószerelő és Y szövőnő. Nemzetgazdaságilag. Globalizált világban élünk, ide jöhet az összes IT, vegyész, és orvos kutatói munka. Gyémánt áron. Ehhez viszont sok, és magas szinten képzett diplomás kell."

Értettük főnök! Ez kell.
Akkor két dolgot mondjon már meg.
1. Mi van azokkal, akiknek nincs agyuk ahhoz, hogy vegyészek meg kutatóorvosok legyenek?
2. A sok vegyész meg kutatóorvosnál ki fogja bekötni a gázt meg a vizet, vagy ki cserél féket az autóikon?

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2021.11.18. 22:42:56

@Diorella Queen: "Nagyon egyszerűen. A gépek kitermelik a hasznot, ami után a multi adózik, és abból kifizetik az emberek alapjövedelmét. Mert ha nem, akkor ki fog fogyasztani és hogy lesz a robotokból világgazdaság ? " Ezt már hallottam én is. De átugrottad az igazi kérdésemet. Te arról írsz, hogy egyre többet és többet dolgozunk, na ebből hogy vezeted le ezt a mindent a gépek csinálnak majd helyettünk világot? Lesz egy pont, amikor hopp, nem kell dolgozni menni? Én ebben nem hiszek...

s 2021.11.18. 22:44:44

@Diorella Queen: Pedig egyszerű lenne. Kell egy kurva nagy lepárló a tengerbe, ami a Nap energiájával édesvizet csinál. Egy nagy áttetsző fólia az egész, aminek a felületén lecsapódik a víz. Ezt elvezetik a sivatagba csővezetéken, és simán kiöntik. Ebből előbb - utóbb valami gyom lesz, vagy lehet gyepet telepíteni oda, abból szerves trágya lesz és idővel termő talaj. Ha lesz természetes növénytakaró, az megtartja a talajréteget és a kigőzölgése révén gondoskodik a felhőképződésről. Megváltozik a földi légkörzés, a sivatagos terület csapadékossá válik. Szerintem 500 - 1000 év alatt lehetne végezni ezzel a munkával. Csak el kellene kezdeni.

s 2021.11.18. 22:50:25

@midnight coder: "kivéve talán a sebészt"

Az agyműtéteket robot végzi. A sebész már nem is vállalja, mert nem annyira pontos a célterület megközelítésében.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.18. 22:55:04

@s: Te vagy a tudomány Uhrin Benedekje...

s 2021.11.18. 22:57:56

@midnight coder: Robotok pontosabban és korábban diagnosztizálnak tüdőrákot röntgenfelvételek alapján, mint a negyven éves gyakorlattal rendelkező specialista orvosok. Az ok az, hogy az emberi látókéreg kb. 14 szintű neurális hálózat, a robotot pedig húsz felettivel építik, egy brutális számítástechnikai kapacitással párosítva. Meglátja a képen azt is, amit az ember nem. Egy öntanuló algoritmussal tréningezik, a világ sok millió felvételét felhasználva. Beszarás, hogy mennyire hatékony.

s 2021.11.18. 23:04:54

@Visceroid: "tanulni már csak külföldiek járnak oda"

Itt a diplomások ekézése találkozik az idegengyűlölettel. orbán kiverte a faszát a földre, és a mag termékeny talajra hullott.

s 2021.11.18. 23:06:22

@Diorella Queen: "kissé cizelláltabb változatban"

Csak rontanak rajta. Ha valakinek, nekem elhiheted.

s 2021.11.18. 23:21:25

@eßemfaßom meg áll: "megemelem a kalapom a robotika előtt"

Én akkor teszek hasonlóképpen, ha a magyar vendéglátásban kifejlesztik a túlszámlázós lehúzó robotot. Vannak szép törekvések, ez vitán felül áll, mert amikor a pincér faarccal kihozza a számlát, akkor a Turing-teszt sem képes eldönteni, hogy ez az utolsó ember volt, vagy már az első robot.

s 2021.11.18. 23:33:06

@eßemfaßom meg áll: Szerveket nyomtatnak, amiket be lehet ültetni betegekbe. Nem kell donor. Úgy csinálják, hogy valami szerves szarral kinyomnak mondjuk egy vese térhálót. Arra ráteszik a jóember saját őssejtjeit, ami elszaporodva benövi ezt az egészet. A váz elbomlik, a sejtek specifikálódnak pusztán a térbeli elrendeződésük alapján, mint az embrió fejlődése során. A vége egy kilökődés mentes, működő vese lesz.

s 2021.11.18. 23:38:11

@tiltsál ki te gyökér: Akinek nincsen annyi esze, az maradjon nyugodtan autószerelő. Mivel kevesebben lesznek, felmegy az áruk, és ők is jobban fognak élni. Nem kell a tízmillió szobafestő országának lennünk.

s 2021.11.18. 23:40:33

@tiltsál ki te gyökér: Ez kedves tőled. Valami más megoldásod lenne esetleg . . . ?

tiltsál ki te gyökér 2021.11.18. 23:56:21

@s: A sivatag termővé tételére? Hát a Jóistennek meg a természetnek nem sikerült évmilióak alatt, te megoldottad öt sorban. Bravó.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.18. 23:57:51

@Diorella Queen: talán tájékozódhatnál, mi az a kapitalizmus. Te a kommunizmus alapeszméit kéred számon. Az USA-n.

tiltsál ki te gyökér 2021.11.19. 00:02:02

@s: "Akinek nincsen annyi esze, az maradjon nyugodtan autószerelő. "
Ugye te akkor biólógus kutató vagy?

"Mivel kevesebben lesznek, felmegy az áruk, és ők is jobban fognak élni."
Jelenleg éppen ez van, nem látod?

"Nem kell a tízmillió szobafestő országának lennünk."Miért, jelenleg csak szobafestó-képzés van az országban?Szerintem vannak helyek ahol informatikusokat meg biológusokat képeznek. Mondjuk ott tanulni kell, meg némi ész is kell, ezért mennek a főiskolások büfé-szakokra. Tedd fel úgy a kérdést, hogy melyik a hasznosabb: egy szobafestő vagy egy gender szakon végzett diplomás.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 00:06:35

@midnight coder: "nyugat-európai melós vagy az amcsi melós többet kapjon ugyanazért a melóért mint a kínai"

Dehogynem. Kína elemi érdeke. Meg is tesz mindent, hogy így legyen.
Ha nő a kínai munkás bére, akkor zárul az olló, egy vonzerő eltűnik a nyugati befektetők előtt.
A kínai infláció nô, miközben az export csökken( a magasabb bér magasabb árat jelent, ami csökkenti a kínai szar versenyképességét).
A belsô vásárlóerő nô, ami növeli az importot, így romlik a külker egyensúly. A kiáramló vásárlóerô az infláció miatt csökkenti a megtakarítási kedvet, növeli a fogyasztást, ami tovább erôsíti az inflációt....

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 00:10:31

@nemecsekerno_007: "járulékot fizet, neki kinek a járulékából fizetünk nyugdíjat és EÜ ellátást"

Az én manyup megtakarításomból? Ja, nem, abból MOL-t vettek, amit most odaajándékoznak a káderképzőknek.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 00:19:17

@Diorella Queen: érdekes lehet, ahogy a műanyag ház falában a műanyag vezeték műanyag kismegszakítón keresztül árammal tátja el a konyhát, ahol a műanyag mikro-ban a műanyag magnetron megmelegíti a műanyag levest, amit a műanyag háziasszony tálal fel, mert 3D -ben mindent kinyomtattak. Csak azt nem értem, ki tervezte és ki üzemelteti a nyomtatót?

tiltsál ki te gyökér 2021.11.19. 00:36:15

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"Az én manyup megtakarításomból?"
Meséld el, hogy hogyan is takarítottál te meg manyupot. Befizettél havonta? Biztos érdekes lesz az is, mint a GDP-s elméleteid...

Ekrü 2021.11.19. 01:04:48

@Igazamvanvagyigazamvan?:
Komolyan mondom én visszaadnám nektek azt a befizetett magánnyugdíj összeget,azt éljetek meg belőle majd ha nyugdíjasok lesztek. Összevissza 8 %-ot fizetett mindenki,ha esetleg kiegészítette akkor még +2-t. Én az NN-nél voltam,minden évben küldte a kimutatást,hogy mennyi a megtakarítás. Őszintén,ha abból kellett volna nekem nyugdíjas éveimben 20-35 évig megélni felkopott volna az állam,pedig nem tartoztam a minimálbéres bejelentettek közé.
Ahhoz,hogy legalább egy havi 100ezer forintot kapj, legalább majdnem ugyanennyit be kellett volna fizetned havonta. Ehhez pedig havi 1 millát kellett volna keressél legalább...

Pesti 2021.11.19. 05:50:37

Az otthoni munkat nagyon meglehet szokni, sot tobbet dolgoznak akik otthon vannak. Ezt mondjak a fiaim. Vege a vacsoranak, a gyerekek lefekudtek, nincs jo musor a tv-ben, vissza szamitogephez. Masokat meg kiboritott az otthoni munka, de sokan le is szoktak arrol, hogy munkahelyen dolgozzanak. Ja, es errefele kaptak eleg penzt, hogy megeljenek belole.

Lorrh 2021.11.19. 07:48:49

@Ekrü: hamis számokkal dolgozol. A manyup kb 10-15 éve nem gyűjthet megtakaritásokat csak befekteti a maradék pénzt. Az én akkori befizetéseim már lassan elérik a tíz milliót - minden évben küldik az elszámolást. Ha ezt a manyupot azóta is fezetnénk akkor bizony lenne normális nyugdíj belőle.
Csak orbán leállíttatta és sok birka meg beadta neki a manyupját.
És azóta sem állította vissza mert csak a saját tolvajlása érdekli, a jövő nem.

Lorrh 2021.11.19. 07:52:47

@s: a gyűlölet egy teljesen valid érzés. ne legyél szélsőbalos, aki le akar tagadni mindet a világból ami a kis hópihe safespace-én kivül esik.

Diorella Queen 2021.11.19. 09:07:39

@eßemfaßom meg áll: Látom imádsz sok olyan dologra válaszolni amit senki nem kérdezett.

Nem vagyok gyógypedagógus, hogy hülyéknek szájbarágósan magyarázzam, hogyan működik a 3D nyomtatás.

Diorella Queen 2021.11.19. 09:08:59

@tiltsál ki te gyökér: Nem lehet, hogy nem a világgal van a baj, hanem te vagy egy lusta tehén?

Nem, nem lehet. Sem lusta, sem tehén nem voltam soha. Te viszont simán csak egy prosztó gyökér vagy, ahogy a neved is jól mutatja.

Diorella Queen 2021.11.19. 09:11:21

@Igazamvanvagyigazamvan?: Nem érdekel, hogy ki milyen tetves eszméket lát bele a dolgokba! Akkor sem tudja egy ember, három munkáját megcsinálni, ha a feje tetejére áll a tőkés kapitalista! Az emberek vagy lelépnek a faszba, vagy összebasszák a melót. Nincs több variáció a problémára egyenlőre!

Diorella Queen 2021.11.19. 09:14:17

@tiltsál ki te gyökér: Tedd fel úgy a kérdést, hogy melyik a hasznosabb: egy szobafestő vagy egy gender szakon végzett diplomás.

A diplomás szobafestő lenne a legjobb megoldás, mert akkor nem tudnák ilyen mértékben kihasználni a melósokat!

Diorella Queen 2021.11.19. 09:15:44

@s: Egy nagy áttetsző fólia az egész, aminek a felületén lecsapódik a víz.

Nincs még elég műanyag az Óceánokban?
Inkább egyen minden indiai homokot!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 09:55:32

@Diorella Queen: bocs, te jöttél azzal, hogy a kapitalizmus szétesik. Mert egy ember végzi három munkáját. Nem, nem kell elvégezni három munkáját. Ott kell hagyni a céget. Akkor tönkremegy, mert ez a kapitalizmus.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 09:56:42

@Diorella Queen: "m vagyok gyógypedagógus, hogy hülyéknek szájbarágósan magyarázzam, hogyan működik a 3D nyomtatás"

Mert fogalmad sincs róla...

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 09:58:57

@tiltsál ki te gyökér: a manyupnak volt egy rendszere. Neked nem magyarázom el, mert szellemileg nem vagy azon a szinten. Fölösleges.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 10:00:35

@Ekrü: bocs, de ez nem tartozik a témához. Mellébeszélsz, jó fideszes szokás szerint el akarod vinni a beszélgetést mellékvágányra.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 10:02:40

@tiltsál ki te gyökér: "Mi van azokkal, akiknek nincs agyuk ahhoz, hogy vegyészek meg kutatóorvosok legyenek"

Fidesz szavazó lesz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 10:05:49

@eßemfaßom meg áll: tudod ez úgy van, hogy 3D nyomtatóval lehet villanyszerelőt is nyomtatni(-;

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:21:42

@s: "Mert azok alacsonyabb bérekért dolgoznak" Mármint a vizvezetékszerelő alacsony bérét dolgozik? Ugye ez valami furcsa humor?

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:30:27

@Lorrh: "Ha ezt a manyupot azóta is fezetnénk akkor bizony lenne normális nyugdíj belőle." Meg lenne ugyanakkora hiány a nyugdijkasszában mert ugye amit te a manyupba "befizettél" azt nem külön befizetted hanem ennyivel kevesebb ment az államiba viszont az államinak ugyanúgy fizetne kell a nyugdijakat.

Mondjuk itt ez azért eléggé OFF

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:32:57

@Diorella Queen: "Nem vagyok gyógypedagógus," funkcionáls analfabétaként nem is lenne könnyű gyógypedagógussá válnod. Te tényleg nem érted amit irnak neked.

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:37:37

@Diorella Queen: "A diplomás szobafestő lenne a legjobb megoldás," Miért is lenne jó 8 évig tanítani azt amit egyébként egy háromhetes OKJ tanfolyamon is el lehet sajátítani?
"mert akkor nem tudnák ilyen mértékben kihasználni a melósokat!" Kihasználni a szobafestőt? A diplomások nagy része szeretne olyan "kihasznált" lenni mint egy szobafestő. Egyhetes munkára akkora összeget bemond amiért a diplomás entellektüelled egy hónapig hegyezi a zabot és igazából nem is nagyon akarja megkapni a melót mert csak egy kis ház, nem éri meg odapakolnia annyiért.

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:43:00

@Diorella Queen: "kkor sem tudja egy ember, három munkáját megcsinálni, ha a feje tetejére áll a tőkés kapitalista!" Akkor az a cég tönkremegy a kapitalizmus elvégezte az önszabályzást. Ha nem megy tönkre a cég akkor nincs igazad, hiszen működik a dolog.

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 10:48:22

@s: "Arra ráteszik a jóember saját őssejtjeit, ami elszaporodva benövi ezt az egészet. " akkor ez a megoldás, kell nyomtani egy elbomló csaptelepvázat, arra rátenni réz, gumi meg kerámia őssejteket és szépen rászaporodik a cucc a vázra ami a végén elbomlik és kész a csaptelep. Mondjuk ez meg igazából nem nyomtatás hanem csapnövesztés lenne.

a nemzet fogatlan provokátora 2021.11.19. 11:09:27

@s:

Viszont rendesen meg lesz csinálva a vízrendszered meg az áramod. Tudom ez csekély előny a GDP növekedésével szemben.:(

Diorella Queen 2021.11.19. 12:00:05

@eßemfaßom meg áll: A nyugdíjaddal is csinálhatnád ugyan ezt.

Diorella Queen 2021.11.19. 12:03:00

@Igazamvanvagyigazamvan?: @eßemfaßom meg áll: Neked nem magyarázom el, mert szellemileg nem vagy azon a szinten. Fölösleges.

Szerintem mindketten, ugyan azon a nagyon alacsony intelligenciaszinten álltok. Véletlen nem politikusok vagytok? Mert akkor megértem.

Diorella Queen 2021.11.19. 12:43:49

@eßemfaßom meg áll: Én sosem hiszem és nem is hittem soha azt, hogy okos lennék. De teljesen hülye sem. Ha teljesen hülye lennék, akkor hagynám magam beledögleni orbán , málenkij robotába.
Te viszont nem csak buta ember vagy, de erőszakos is. Lehet, hogy a Hősök tere volt anyád és a Hős utca apád. A babakocsidat pedig az egyes villamos tologatta. Eddig legalább is ez jött le, a szobafestő - mázoló stílusodból. El is húzhatnál falat festeni a híd alá, addig sem rontod itt a levegőt. Továbbiakban pedig személyeskedjél a buzi kurva anyáddal.
Köszike!

Diorella Queen 2021.11.19. 12:46:11

@eßemfaßom meg áll: Magyarul, hogy te is értsd!
Vagy beilleszkedsz és befejezed a személyeskedés, továbbá Diorella KÍn piszkálását, vagy kibaszlak a tetves picsába! Az sem érdekel, ha te vagy Bidé, az USA elnöke!

Diorella Queen 2021.11.19. 12:55:36

Felőlem nyugodtan seggbe és szájba erőszakolhatjátok egymást, a fenét sem érdekli !( pláne engem nem) ! Ehhez én biztosítom nektek a felületet, de az a minimum elvárás, hogy a bloggert, aki ezt a "remek" és debil szórakozást biztosítja számotokra, azt nem basztatjátok!
Nem szem szemétkedtek vele! Nem köttök belé! Nem személyeskedtek vele! Nem ekézitek!
Ez az alaptörvény ezen a blogon!
Off!

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 12:56:17

@Diorella Queen: cica, amire hivatkozol, azokon a videókon falat "nyomtatnak", vagy inkább húznak, miközben emberek irányítják a gépeket. A darut is. Nyomtass magadnak IQ-t is, de 3D -ben.
Aztán magyarázd el, hogy lehet üveget nyomtatni....ha nem teszed, akkor azt kell feltételeznem, hogy buta vagy, mint a s.gg.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 12:58:15

@Diorella Queen: " Neked nem magyarázom el, mert szellemileg nem vagy azon a szinten. Fölösleges"

Az a minimum, hogy aki cikket ír, az elmagyarázza, mire gondolt. Ha megteszed, leborulok tudásod előtt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 12:59:25

@Diorella Queen: a videóban arról van szó, hogy betonból öntenek falat. Ebben nincs rézvezeték...

Lorrh 2021.11.19. 13:17:06

@eßemfaßom meg áll: egyszer el kell kezdeni a saját lábra állást mert a kirovó felosztó rendszer fenntarthatatlan ugyebár.
Persze amig a nyugdijasok f**szát szopkodja a politika hogy őket válasszák meg, addig elkerülhetetlen a csőd.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:28:39

@Igazamvanvagyigazamvan?: Álljál már le!
Ha értenél egy kicsit is a 3D nyomtatáshoz, akkor nem kérdeznél olyan hülyeséget, hogyan nyomtatnak üveget. Hogyan nyomtatnak arany pecsétgyűrűt? Hogyan nyomtatnak sárkányfejű krómozott csaptelepet? Nem, nem a nyomtatóból jön ki az üveg, sem az arany ,sem a krómozott csaptelep. Mindent műanyagból nyomtatnak, a nyomtatóba való műanyag huzalból nyomtatja ki a nyomtató azt, amit a programmal megtervezel. A programmal bármit megtervezhetünk, bármit! A leglehetetlenebb formákat is ! Aztán a nyomtató kinyomtatja nekünk műanyagból készen a formát. Aztán fogjuk a műanyag formánkat és elvisszük az öntödébe és ott kiöntik nekünk. Az építkezéskor használt nyomtatót is program üzemelteti. Persze, a programot emberek írják. De bármennyire furcsa ez neked, vannak programok, amiket már programok írnak. Program ellenőrzi a gépeket. A másik programot úgyszintén. Az üvegtáblákat, amin pedig annyira rugózol, fogja egy robot és bebassza a megfelelő helyre, ahova kell! Kb ennyi az üvegezés, amin te annyira fennakadtál. A kábeleket menet közben, amikor falaznak, már teszik bele a falba szintén gépek. Nem kell fúrni és vésni semmit. ez számodra annyira elképzelhetetlen ? Mert nekem nem. De én túl sok Sci-fit nézek nyilván!

Diorella Queen 2021.11.19. 13:30:40

@Igazamvanvagyigazamvan?: A darut a 3D nyomtató irányítja, amit pedig a számítógépen megírt és megtervezett program irányít.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:33:03

@Igazamvanvagyigazamvan?: Egyébként az sem biztos hogy beton az a fal. De majd megkérdem a tanárt, ma úgy is cinema 4D órám lesz, és meg kell csinálni rajta az utolsó ronda gyűrűt. A férfi sportgyűrűt.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:37:16

@Igazamvanvagyigazamvan?: És nem írtam cikket 3D nyomtatásból. Ez csak kommentelés közben merült fel. Ne keverd a szezont a faszoddal. Már teljesen bele vagy zavarodva ebbe a nyomtatott lakópark témába.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 13:50:01

@Diorella Queen: én nem mondtam, hogy vésni kell bármit. Azt mondtam, hogy nem lehet nyomtatni. Bebaszna, ha egy 80×100-as üvegtáblát ki kéne nyomtatni először műanyagból, de amit láttam a videjóban, az az volt, hogy emberek irányították a gépet. A softwaret meg ne kevetd ide, a program nem nyomtatás.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:52:32

@Igazamvanvagyigazamvan?: A kommentekben arról volt szó, hogy a program kinyomtatja a lakóépületeket és majd a robotok beszerelnek minden egyebet. A robotokról volt nagyban szó, amit te mostanra kissé összekevertél a nyomtatással. Olvass vissza nyugodtan. A robotok fogják kiváltani az emberi munkaerőt.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 13:52:53

@Diorella Queen: a videoban cement alapú falról beszél, homok és műanyag keverékkel. Ez pedig můbeton. A keveréket egy csövön keresztül nyomják rá az előző szintre. Ez a "nyomtatás 3D-ben".

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 13:54:36

@Diorella Queen: Valószínűbb, hogy készre szerelve viszik ki a falakat.
De akkor a cikked veszti értelmét. Ha mindent automatizálunk, akkor nem kell három ember munkáját elvégezned.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:54:43

Egy texasi egyetemen azonban máris kifejlesztettek egy olyan eljárást, amivel ez elkerülhető: a nyomtatás nyersanyaga bármilyen, az építkezés közelében fellelhető agyag- és kőzettörmelék.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:56:49

@Igazamvanvagyigazamvan?: Olvasd el a cikkben írja, mennyi munkaerőt spórolnak meg.

Igazamvanvagyigazamvan? 2021.11.19. 13:57:04

@Diorella Queen: Köszönöm, hogy belinkelted.
"Tartóformák nélkül nyomtatnak például falakat, ereszeket és mennyezeteket. Ezeket az építőmunkásuk a helyszínen helyezik az alapokra, és rakják össze"

írja a cikk. Te valamit félreértettél.

Diorella Queen 2021.11.19. 13:57:44

@Igazamvanvagyigazamvan?: Készre szerelve? !?!?!
Te most hülyéskedsz velem?

s 2021.11.19. 17:57:58

@tiltsál ki te gyökér: Buta vagy. Az egy növényekkel borított terület volt. Szavanna szerű. Később sivatagosodott el.

s 2021.11.19. 18:13:00

@tiltsál ki te gyökér: "Ugye te akkor biólógus kutató vagy?"
Nem. :-) Más vagyok, de azért geci jól élek.

"Jelenleg éppen ez van, nem látod?"
Látom. Viszont én az okot is tudom. A tanult ember kimegy, mert itt a gazdaság nem áll azon a szinten, hogy értékesítse a tudását. A jó szakember is kimegy, mert kint több pénzt szed össze, mint itthon. Tehát itt megmarad néhány jó, és egy raklap szar szakember, te pedig kifizeted horror áron a mekkeleket. Beszopod a bucifaszt, nagyrészt orbán miatt.

"Miért, jelenleg csak szobafestó-képzés van"
Csak példa volt. Szakmunkás kell, de csak velük nem lehet megnyerni a játszmát. Sokan azért pampognak, hogy itt kiképezzük a hozzáértő diplomást, aztán az kivándorol nyugatra. Igen, de erre nem az a megoldás, hogy akkor ne is képezzük, hanem az, hogy csináljunk olyan gazdaságot, hogy ne kelljen kimennie.

"Tedd fel úgy a kérdést, hogy melyik a hasznosabb: egy szobafestő vagy egy gender szakon végzett diplomás."
Az attól függ, hogy milyen a gazdaság. Láttam már szobafestőt éhen halni.

s 2021.11.19. 18:19:48

@Ekrü: Nem csak abból kellett volna megélned, jóember. Mert fizettél az államiba is. Mondd, te annyira hülye vagy, hogy simán beszoptad, amiről matolcsy bá' énekelt?

s 2021.11.19. 18:22:58

@Lorrh: "ne legyél szélsőbalos"
Határozottan konzervatív vagyok. :-) Csodálkozom, hogy ennyire nem látszódik.

s 2021.11.19. 18:27:17

@Diorella Queen: "Nincs még elég műanyag az Óceánokban?"
De. Éppen ezért nem értem, mi olyan nehéz ebben. Összeszedik a belebaszott műanyagot, csinálnak belőle egy kurva nagy lepárlót, és a kinyert édesvizet öntözésre használják.

s 2021.11.19. 18:41:20

@eßemfaßom meg áll: Nem. Ez a valóság, csak te nem látsz ki a fejedből, és már az sok pénznek számít neked, amit itt alig bírsz kifizetni. Elárulom, az itt túlértékelt melós keresete APRÓPÉNZ ahhoz képest, amit egy diplomás összeszed egy működő gazdaságban.

s 2021.11.19. 20:16:21

@eßemfaßom meg áll: Te simán hülye vagy. Mondjuk ez eddig sem volt államtitok, de ezzel így előjönni önszántadból . . . hát . . . nem is tudom. Egy példát mondtam, seggarc. Azt, hogy olyasmit lehet nyomtatással elérni, amire kb. a kutya fasza sem gondolt. Az a ti kurva nagy szerencsétek, hogy van, aki kipróbálja azt, amire ti gondolni sem mertek. Ezért halad a világ egyáltalán.
Nálatok a jelszó a következő lehet: "Álljon le az evolúció, van már minden!"
Szánalom.

s 2021.11.19. 20:19:31

@a nemzet fogatlan provokátora: Értékelem a jól elvégzett munkát. Én, mint magánember. Ettől viszont a nemzetgazdaság nem lesz feltétlenül beljebb. Nem azt mondom, hogy ne legyen szakmunkás. Azt mondom, hogy ne csak az legyen.

s 2021.11.19. 21:23:45

@Diorella Queen: "személyeskedjél a buzi kurva anyáddal"
Az már igen . . . odabasz ez is.

Diorella Queen 2021.11.19. 21:28:11

@s: Ez már a covid stressz!

eßemfaßom meg áll 2021.11.19. 21:35:36

@Diorella Queen: "A kommentekben arról volt szó, hogy a program kinyomtatja a lakóépületeket és majd a robotok beszerelnek minden egyebet.

Ezt a párbeszédet meg nem olvastuk :)

Diorella Queen2021.11.18. 10:15:46
@pizo: Akkor, amikor komplett lakóparkok épülnek nyomtatással, minden ehhez kapcsolódó problémát meg fognak tudni oldani hamarosan.

pizo2021.11.18. 10:22:11
@Diorella Queen: Azért még odébb van a komplett lakőpark nyomtatással történő felépítése. És magát az épületvázat lehet nyomtatni, de a gépészetet ember fogja beszerelni még igen sokáig.

Zoli
VÁLASZ ERRE

Diorella Queen2021.11.18. 10:25:48
@pizo: Tudod te egyáltalán, hogyan működik? Megtervezem cinema4D- ben az egész tetves lakóparkot, csövestől villanyvezetékestől mindenestől és 3-4-5 nyomtatóra szerelt darus gyurmacsináló maszlaggép megcsinálja holnaputánra az egészet!

s 2021.11.19. 21:36:31

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Tartóformák nélkül nyomtatnak például falakat, ereszeket"
Ezt a szájernek el ne mondjátok, baszod! Egyből odamegy letesztelni, és egy szál faszban, a vállán hanyagul átvetett és roskadásig koksszal telepakolt tarisznyával leméri a súrlódási együtthatót.
süti beállítások módosítása