Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

közéleti-tudományos-politikai-művészeti-fantázia platform

Idegbaj.blog.hu

Idegbaj.blog.hu

Vitaminok hálójában

2021. május 29. - Diorella Queen

Ez a poszt azért született meg, hogy felhívja a figyelmet a manapság oly divatos vitaminőrületre, és annak veszélyeire.

Nem csak én vagyok olyan bolond, hogy egy maréknyi vitamint szedek napi szinten, szigorúan betartva a fél/ egy óra különbséget két bogyó között. A két gyógyszer között egy órás különbségre, soha egyetlen orvos sem hívja fel a beteg figyelmét. De tudni kell, hogy hogy ha egyszerre veszed be a marék gyógyszeredet, akkor az erősebb kutya baszik elven, csak a legerősebb fog felszívódni sejtszinten a többi pedig elraktározódik a zsírszövetekben és mellékhatásokat fog okozni. Ugyan ez igaz a vitaminokra is, mivel hatóanyagról van szó! Na ezért kell betartani az egy órás különbséget, hogy a hatóanyagnak legyen ideje felszívódni ott, ahol éppen szükséges. Visszatérve arra, hogy nem csak én vagyok ám ennyire bolond, miszerint egy marék vitamint szedek napi szinten, hanem láttam nővért is olyat, aki egy halom vitaminnal jött dolgozni, és szigorúan szedegette be őket a műszak alatt. Hozzá kell tenni, az illető legalább 130 kilós volt, és egy igazi vitamingolyó. De ha ő ettől jobban érzi magát mentálisan, akkor ugye miért is ne? Mert hogy van az a súlyos tévhit, miszerint a vitaminok nem árthatnak.

DE!

Nagyon is árthatnak, ha nem megfelelően szedik be őket!

Saját magam vagyok erre élő példa. A D vitamin nagy figyelmet kapott manapság a járvány időszakában. Én magam is szedegettem sűrűn, soha egy napot ki nem hagyva. Ám de, azt tudni kell, hogy a D vitamin zabálja rólunk a kalciumot. Görcsölt is időnként a talpam, pedig a magnéziumot is toltam rendesen. Magnézium hiánytól tehát nem görcsölhetett. Ezután következett az interneten való keresgélés az adott problémára. Ám de az internetes cikkek is sok fontos dolgot kifelejtenek ám és bizton állíthatom, némelyik nem hasznos, hanem kifejezetten ártalmas. Nagyrészt csak félinformációkat közölnek, kihagyva fontos apróságokat. Vigyázni kell tehát az interneten fellelhető információkkal is! ( ugyan ez érvényes e blogra, de itt a blogger fel szokta hívni a nagyérdemű figyelmét arra a tényre, miszerint adott poszt nem a teljes hozzáértés szüleménye).  Tehát szedtem a D vitamint szorgalmasan, a talpaim viszont görcsöltek. Egy fórumon leltem rá a problémára, miszerint a D vitamin eszi rólunk a kalciumot, ezért azt is pótolni kell. Na ezen ne múljon, vettem egy kg kalciumtablettát és sűrűn szedegettem azt is. A görcs elmúlt ugyan, ám de a combom izmaiban izomláz szerű fájdalom kezdett kialakulni, meg úgy testszerte, valami rejtélyes oknál fogva. Hiába tornáztam becsülettel, hiába nyújtottam, jógáztam, a tünet nem múlt.

Mit tesz ilyenkor az ember lánya? Hát újra csak az internetet hívja segítségül. Olyan ez mint egy online kórház már lassan, csak bepötyögöd, hogy itt fáj, meg ott fáj és kiköpi neked a lehetséges megoldásokat. Ha egyszer lesz mesterségesen intelligens betegellátás, azt pont így tudom elképzelni, csak nem kell hozzá majd klaviatúra. Elég lesz majd utasítást adni neki ( Oxigén c film )- és egy hullámzó térbeli ablakon keresztül megmutat mindent amire szükségünk van. Bár az Oxigén című filmben előbukkant a semmiből az eutanáziát gyorsan végrehajtó automata és böszme nagy injekciós tű is, ami le akarta döfni a főszereplőt és amit végül ki kellett tépni a helyéből ( ennyit MI-ről) , de ha el akarjuk képzelni a jövő egészségügyi ellátását, akkor valami ilyesmit kell elképzelni majd. De most visszakanyarodnék inkább a poszt lényegéhez.

A lényeg pedig az, hogy ha valaki D vitamint tol magába minden áldott nap, akkor mellette szednie kell a kalciumot ÉS a k2 vitamint is. Ugyan is ha nem szedi a k2 vitamint, akkor a kalcium a lágy szövetekben fog elraktározódni, az izmokat pedig  elkezdi csontosítani. Apró kalciumgömbök, tüskék fejlődnek az izomzat között, a csontokon, amik elég nagy fájdalmat tudnak okozni. A fentiekből jól látszik, hogy követi egymás a sok esemény, ha csak a legkisebb mértékben avatkozunk bele a természetbe, vagy a saját testünk működésébe. Mérgemben kidobtam az összes D vitamint kalciumot és jelenleg csak a C vitamint vagyok hajlandó szedni. Meg a halkollagént és ezen kívül semmi mást. Mert a fészkes jó fene sem tudja már, hogy a k2 vitamin mellett, még mi mindent kellene szedni, nehogy valami mellékhatást okozzon.

Addig is marad a napfény, és a mákos rétes, jó sok mákkal.

A bejegyzés trackback címe:

https://idegbaj.blog.hu/api/trackback/id/tr8516575302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diorella Queen 2021.05.29. 22:03:17

Úg ylátom, erre a témára nem izgult rá a nagyérdemű.
Oké, ti akartátok! Kaptok tőlem olyan posztot, hogy betojtok mind!

Diorella Queen 2021.05.29. 23:35:38

@Lorrh: Aztán aranyered lesz.
Szedjél inkább levegőt, amíg még ingyen van. :D

Mia and Me 2021.06.09. 18:11:54

D-t kár volt kidobni, évekig eláll :) és lesz kovid zárás meg négyfalközé szorítás szeptember októberben megint (sanszos)

mI szedtünk minden szart, a k-t valahogy valahol olvastam, meg mi viszont e-t is ettünk hozzá mert valahol azt mondták írták, az is jótékonyan hat. Plusz a sok baszakodást úgy védtük ki hogy heti egyszer néztünk tévét, hogy egyáltalán lehet-e még utcára menni, v agy alapból már lelőnek, és szedtünk B komplexet is.
lekopogom, nem volt mégcsak náthánk se ebben a kurvaveszélyes járványban (úgyhogy megúsztuk a telefonos távrendeléses horror sztorikat minden szinten)- ezt nézve jobb vitamint szedni, mint nem szedni , mert az azért már a középkor kategóra- sőt alábbi - hogy telefonászt majd egy hét múlva hogy majd akkor lehet hohg tudnak időpontot adni hogy megnézzék azt amibe ma délután beledöglesz.... (sajnos sok ismerősöm szenvedett, vagy lett szarul/rosszabb, csak azért mert kb gyógyíthatta magát a netről..)

Diorella Queen 2021.06.10. 16:02:11

@Mia and Me: Szerintem bőven elég egy lóbaszás méretű leszarom tabletta, az megvéd mindentől. Egy bácsi is most halt meg szegénykém 80 éves volt, az összes gyógyszerezése 1 db Frontin volt.

Diorella Queen 2021.06.10. 16:04:16

@Mia and Me: Tökéletes a vérképem. Az én nagy bajom ,lelki eredetű. Éspedig az, hogy öntudatomra ébredtem, ami súlyos hiba volt. Mert ez azzal jár együtt, hogy az ember rádöbben, nem több mint egy ócska szerves robot, egy elbaszott mókuskerékben. Gályarab és ebből nagyon, de nagyon nehéz kiszakadni.
süti beállítások módosítása