Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

közéleti-tudományos-politikai-művészeti-fantázia platform

Idegbaj.blog.hu

Idegbaj.blog.hu

A halál a bélben kezdődik!

2021. április 03. - Diorella Queen

   Amióta ezen a helyen dolgozom, kidobtam az összes füstölt szalonnát, kolbászt és szalámit a hűtőmből. Mellőzöm a kínai étkezdét ha csak lehet, mert túl sok chilit használ a Devil' s Tongue, pedig szétmarja a hasnyálmirigyet, úgy alapból. Szoktam kérdezgetni a nővéreket, hogy ők miket esznek, amit én viszont igen. De a hallottakkal kapcsolatban sok kétely és dilemma merül fel bennem. Az egyik ilyen táplálék a tehén tej, amire az egyik munkatárs rögtön rávágta hogy hát a kisborjú azért issza, hogy szép nagy tehén legyen belőle. És az állatvilágból egyetlen felnőtt állat sem fogyasztja a tejet, a főemlősök körében pedig a keleti népek táplálkozásából teljesen hiányzik a tej, még sincs kalciumhiányuk. Na ebben van némi igazság, ezért elképzelhetőnek tartom, hogy a füstölt szalonna és kolbász után megy a sajt, a tej, a tejföl és joghurtok is a hűtőből. Viszont felmerülnek előtte azért még kérdések, vajon tényleg káros, avagy hasznos a tej és a belőlük készült termékcsalád az ember számára? Továbbá pedig az is felmerül, hogy akkor mi marad, ami még nyugodtan ehető és nem nyírja ki a beleket és engem , illetve nem lesz tőle béldaganat, polip,  szarhányás , bélcsavar vagy egyéb gond és probléma? Aztán amikor megtudtam, hogy a magvak sem mindenkinek ajánlott, lévén ha szarul lett összerakva a bélrendszere az illetőnek, akkor fennakadhatnak itt-ott még őrölt formában is és kilyukadhatnak a belek tőle.

És azt hiszem, mint ha ennél a pontnál valami elszakadhatott volna bennem és már láttam magam, ahogy én is ott fekszem a kórházi ágyon , gyomromban a nasogasztricus szondával, amin keresztül egy zacskóba folyamatosan ürül a székletes gyomortartalom.

Hozzá kell tennem a történethez, még soha semmivel nem műtöttek, tehát eddig egy nagyon szerencsés embernek mondhatom magam. Kórházba sem kellett befeküdnöm soha semmiért, még kivizsgálás céljából sem. Eddig mázlim volt, pedig nem is nagyon vigyáztam arra, hogy mit zabálok össze. Jött minden, amit éppen megkívántam, mert úgy voltam / vagyok vele, hogy ha a szervezetem megkíván egy ételt, például banánt, akkor valószínűleg káliumra van szüksége és be kell tolnom egy banánt az arcomba. Vagy ha a sütőben sült fokhagymás csülköt kívánom meg, akkor valószínűleg abban van valami olyan tápanyag, amiről a szervezetem tud, és küldi a jelet nekem, hogy azt kell ennem.

Ez amúgy valóban így van, nem csak nálam, de mindenkinél.

Az agy elraktározza az életünk során elfogyasztott ételekben lévő összetevők listáját és ha valamire szüksége van a szervezetnek, akkor az illető menthetetlen vágyat és sóvárgást  fog érezni, egy bizonyos étel után.

Tehát akkor a gyökerekhez visszamászva, már ott elbasztuk csecsemő korunkban, hogy tejet ittunk és ezzel megismertettük a szervezetünket a tejben lévő tápanyagok és vitaminok zömével. A probléma mellé társul még egy olyan gond, hogy a csokoládék és sütemények nagy része, szintén tartalmazza a tejet. A kisgyerekek szeretik az édességet, a cukor szükséges a megfelelő agyműködéshez. Az édesség iránti vágy a folyamatos fejlődésből és tanulásból fakadhat, mint ahogy tanulás során valóban a felnőtt is jobban kívánja az édességet. Ez így összerakva logikusnak is tűnhet, még az ősember is szembeszállt a vad méhekkel, egy kis lépes mézért. Olyan mértékben kívánta és vágyta a cukrot. A cukorra nem csak az agynak van szüksége, hanem a beleknek is. Persze nem napi egy tonna mennyiségben.

Akkor most elérkeztünk oda, hogy valaki cukorbeteg lesz,mondjuk a terhessége során. A kalóriát zsiradékkal pótolja nagyrészt, mivel a magzatnak fejlődnie kell. Ennek következményeként az epe köveket termel, a vége pedig úgy is az lesz, hogy meg kell műteni az illetőt. Jobb mielőbb, mint később, amikor már sziklákat kell kiszedni az illetőből. A fenti példa valóban megtörtént esemény, ami jól jelzi, hogy egy folyamat ,hogyan befolyásolja az utána következő problémákat.

Jó, jó, de akkor mit ehetünk nyugodt szívvel, ami nem káros és nem lyukad ki tőle a belünk, nem maródik le a hasnyálmirigyünk, nem lesz tőle epe és vesekövünk, aranyerünk, székletdugónk és polipunk neaggyisten vastagbélrákunk ?

Nekem olybá tűnik, hogy ezen az éghajlati övön ahol mi élünk, nincs és nem terem olyan táplálék, amit nyugodt szívvel lehetne fogyasztani. Ezért esszük a disznózsírt ( és nem bálnazsírt), ezért esszük a tejet és a belőle készült termékeket, itt nem szüretelünk oliva bogyót, alig van választék ami a húsokat és főleg a D vitaminban gazdag húsokat illeti ( halak). Az éghajlat tehát felelőssé tehető részben azért, mert túl sok a vese és epebeteg, továbbá mindenféle bélbetegség.

A világ más tájait megfigyelve a helyzet ugyan sokkal kedvezőbb ( PL Afrika), lehet hogy kevesebben halnak meg vastagbélrákban, de cserébe ott van nekik az ebola és társai, ami miatt az átlagéletkor, ott sem túl rózsás. Az eszkimók átlagéletkorát még nem derítettem ki, de erős a gyanúm arra, hogy a bálnazsír és a túl sok higannyal terhelt tengeri hal sem garancia a magas életkorra. Ezt figyelembe véve újra csak felmerül a kérdés, hogy :

-Akkor mit ehetünk nyugodt szívvel, amitől nem leszünk betegek egyhamar és kellő energiát és tápanyagot ad nekünk a mindennapokhoz?

Én úgy látom, hogy alig maradt a listán élelem.

A bejegyzés trackback címe:

https://idegbaj.blog.hu/api/trackback/id/tr616489190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neytiri1 2021.04.03. 16:27:55

"-Akkor mit ehetünk nyugodt szívvel, amitől nem leszünk betegek egyhamar és kellő energiát és tápanyagot ad nekünk a mindennapokhoz?"
Semmit, ha nagyon komolyan vesszük, hogy egészséges legyen és ne ártson.
A hal sem mindegy, hogy melyik tenger, vagy óceán volt az otthona, sőt még az sem, hogy annak melyik tájéka. Lassan egyik sem, egyébként...egy-két atommeghajtású elsüllyedt tengeralattjáró, felrobbant atomerőmű a környéken, olajszennyezés, műanyag szennyezés, ezeket mindet meg lehet velük együtt enni.
Én azt gondolom, hogy egyáltalán nem mindegy a mennyiség. Ha sok füstölt húst, zsírosat, sósat, feldolgozott, műkaját eszik az ember, akkor nagyjából a szép lassú öngyilkosságot választja. De a zöldségeket is permetezik, szóval... :(

Diorella Queen 2021.04.03. 18:24:45

@Neytiri1: Verébláb leves, 3 szem mogyoró/nap, natúr sült kígyóhús saját bőrében, 1-2 sárgarépa, fél zeller, gyümölcsök.
Ezzel ki is merült a biztonságos táplálékok listája.

Untermensch4 2021.04.03. 18:45:40

"Akkor mit ehetünk nyugodt szívvel, amitől nem leszünk betegek egyhamar és kellő energiát és tápanyagot ad nekünk a mindennapokhoz?"

Mindent, változatosan.

( - mondta az udvari bolond... )

Lorrh 2021.04.04. 09:31:17

@Neytiri1: az egész élet egy szép lassú út a halál felé. Teljesen felesleges ez a szorongás keltés amivel tele ez a poszt.

Untermensch4 2021.04.04. 09:40:44

@Lorrh: EÜ-szakterületeken mindenkinek van hipochonder-korszaka. Vagy vmi más módon kihat rá a közeg. Egyik ismerősöm a sok beteg és haldokló között vegetáriánus lett.

Neytiri1 2021.04.04. 10:54:30

@Lorrh: az élet veszélyes. Ezzel mindenki tisztában van. Vannak hullámok is - szerintem -, amikor valamilyen történés miatt újra gondolja az ember, hogy hogyan él.
Diónak egy olyan munkája van, ahol naponta találkozik a még mindig életnek nevezett kínlódásnak, amikor emberek már csak vegetálnak, és ha még csak fekve, szépen nyugodtan tv-t, plafont, ablakon bekukucskáló fákat nézegetve... De nem! Kurva szar állapotban.
Én csodálom, hogy még nem zakkant ebbe bele.
A kérdés, hogy mit lehet enni egy olyan kérdés, amit azért jó, ha időnként végiggondol az ember. A kérdésére, hogy mit lehet enni, szerintem mindenki tudja a választ, ha nagyon boncolgatjuk a kérdést, akkor szinte semmit. Ez nem szorongás kérdése, hanem tény.
Nem kell vele folyton foglalkozni, de jó, ha szem előtt tartjuk és legalább időnként kíméljük a kis testünket. Már csak azért is, hogy ne olyan kegyetlen állapotban várakozzon az ember a halálra, amikkel Dió naponta találkozik.

s 2021.04.05. 02:07:04

Egészségesen meghalni ritka nagy luxus. A legtöbbünk ezt nem engedheti meg magának. A helyes életvitelen való tépelődés néha többet árt az egészségnek, mint választani egy nem tökéletes, de azért elég jó megoldást. A végén úgyis mind meghalunk.

Diorella Queen 2021.04.06. 07:44:29

@Neytiri1: Én csodálom, hogy még nem zakkant ebbe bele.

Kezdek.
Ahol jelenleg vagyok, ott túl sok a bélprobléma. Ha a pulmonológián dolgoznék, akkor már leszoktam volna a dohányzásról és írnám a tiszta levegőt mindenkinek című posztokat. De ezek a bélgondok nagyon durvák, ennyi szart, gennyet stb-t még az életemben nem láttam slagként fröcsögni. Felmerül a kérdést hogy mitől vannak ezek a betegségek ? Csak a sok füstölt szalonna, sonkácska lehet az oka, meg az egyéb, amiket megeszünk nap mint nap.

s 2021.04.08. 10:56:22

@Diorella Queen: "és írnám a tiszta levegőt"
Attila már írta.

"Számon tarthatják, mit telefonoztam
s mikor, miért, kinek.
Aktákba irják, miről álmodoztam
s azt is, ki érti meg."

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2021.04.12. 12:38:55

@Diorella Queen:
Ha abból indulunk ki Unter mennyi csilisbabot és kakaót pakolt be az arcába, akkor már 30 éve megkellett volna murdelnie.
Ne egyél nagyon zsírosat, nagyon fűszerest, nagyon édest, fehér kenyér helyett kovászoltat, ennyi a titok.
Olaszoknál se olivaolajjal szoptatták a kölköket, sztem ha egy gyerek fejlődéséhez létfontosságú az anyatej, akkor a felnőttkorban sem okoz különösebb gondot.
Te döntésed mit eszel reggelire, tehéntúrót piritóssal, vagy beversz 2 ampulla calcimuscot :)

Untermensch4 2021.04.12. 15:17:25

@szociál: Kóla és kakaó a két alapüzemanyagom, valóban. A csilisbab és egyebek időnként ilyen kúraszerű jelleggel kerülnek elő mint a fura fogyókúrás diéták (csak én a súlyomat nem mérem...), mostanában joghurt és tejberizs a két kedvencem. Ettől még szombaton megettem majdnem egy kiló sült oldalast két étkezésre... de tény hogy a dohányzással együtt kb minden fittnesztálib szerint már régen sokkal rosszabbul kéne lennem.
Akinek nincs meg a laktóz-toleranciája annak azért ne erőltesd a tehéntej ivását/evését.

( mondta az udvari bolond miközben csípős kolbászt evett kiflivel és gyöngyhagymával... )

szociál · szociesatjukol.blog.hu 2021.04.12. 15:41:52

@Untermensch4:
Eleg lenne csak a kola hogy megpusztulj, erre meg tetezed voros husokkal :)
Laktozmentes riska tejet szlapalom,kvba is azt teszem.

Diorella Queen 2021.04.15. 21:01:52

@Untermensch4: Nekem tavaly 75 ezrembe került ,hogy megtudjam ,nincs tejallergiám.
Ahogy megjött emailban a vizsgálat eredménye, elmúlt minden bajom.

Diorella Queen 2021.04.15. 21:05:52

Nincs rám túl jó hatással mentálisan a sebészeti osztály, sőt az egész kórház kimondottan szar hatással van rá.
Túl sok itt a kifordult bél és szarfröcsögés, genny és vér, meg minden egyéb baci,vírus stb, már a minap itt is hasmenésem volt, azt hittem clostidium aurélius minimum , de aztán rájöttem, csak túl sok raffaellot tömtem magamba, mert hogy amióta nincs hálapénz, kurva sok csokit meg sütit kapnak a nővérek, akik így garantáltan a poszttraumás stressz szindróma mellett tömegével lesznek cukorbetegek is.

Diorella Queen 2021.04.15. 21:08:47

Ráadásul orvosfóbiám is van.

De hát ha kikezelődök belőle. Arra gondoltam, kutyaharapást szőrével, vagy mi.
De eddig nem nagyon hat a terápia.
Sőt, egyre rosszabb.
Az egyetlen vidám pofa itt a takarító csaj, mindenki más vérkomoly szigorúság.

Diorella Queen 2021.04.15. 21:16:44

De egyébként kurva szerencsétlen vagyok, most nem azért. Hosszú hosszú idő óta az első olyan munkahelyem a jelenlegi, ahol nem úgy jövök haza, mint akin átment a Tokai expressz. Végre egy tök normális főnővér és kicsit értelmesebb munkatársak. Egy fél fokkal magasabb egzisztencia mint a takarítás. Erre bazzeg ,alig bírom mentálisan a horror látványt meg a sok fájdalmat elviselni.
Pedig nem kell sokat emelgetni, csak szaladgálni kell sokat ( ez pont ideális nekem) egész nap futok, napi 20 km van a lábamban. Erre idegileg totál kikészít a hely.

Untermensch4 2021.04.29. 11:02:08

Rájöttem hogy egy poszt címéből szóviccet varázsolhat egy halott arisztokrata!

qubit.hu/2021/04/28/ma-lenne-73-eves-sir-terry-pratchett-akinel-senki-nem-erdemelte-meg-jobban-a-varazskardot

( - mondta az udvari bolond... )
süti beállítások módosítása