Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

közéleti-tudományos-politikai-művészeti-fantázia platform

Idegbaj.blog.hu

Idegbaj.blog.hu

Mindenki szarul mos kezet

2020. március 17. - Diorella Queen

Az előzőekben írtam a mocskos mancsok és a koronavírus kapcsolatáról, most úgy érzem szükséges írnom arról, hogy én hogy védekezek a vírus ellen. Ettől függetlenül persze még simán elkaphatom én is a vírust, de sokkal kisebb az esélye, ha tudom hogy kell megfelelően kezet mosni.

Talán mindenki látott már a filmekben orvosokat a műtétek előtt bemosakodni és nyilván feltünt pár embernek, hogy hosszú ideig vakargatják körömkefével a körmeiket és a kezeiket. Hogy egy átlagos ember mennyire hatékonyan mossa meg a kezeit, tökéletsen jól letesztelheti maga is, egy kis erőspaprikával, vagy vöröshagymával. Tehát javaskom a kísérlet előtt, hogy mindenki markolásszon vöröshagymát és erőspaprikát, majd mossa meg a szokásos módon a kezeit. Ezután pedig nyúljon bele a szemébe, vagy kezdje el dörzsölgetni az ujjaival a szemgolyóit. Ha csíp valami és ki akarnak ugrani a szemgolyók a helyükről, akkor az azt jelenti, hogy az illető úgy mosott kezet, hogy a vírusok és a hagyma illóolajai, illetve a paprikában lévő kapszaicin, bőszen a kezén maradt. Tömören mondva szarul csinálta a hatékony kézmosást. 

A vírus csak két féle módon távolítható el a kezekről. Ha cidet ( ölőt) használunk, illetve ha olyan síkossá tesszük a kezeinket a szappannal, hogy körömkefével lecsusszantjuk a kéz bőréről. Ezért tehát ne féljünk használni a körömkefét és akár tetszik, akár nem, rá kell szánni azt a jó fél perc sikamikálást, amennyiben sima szappant használunk. A cidek esetében is nagyvolakban ugyan ennyi idő kell ahhoz, hogy a szappan kinyírja a vírust a kezünkön. 

A gumikesztyű valójában a lakosság szempontjából annyiban jó ha van, hogy állandóan figyelmezteti az embert, hogy ne kotorásszon az orrában, szemében,szájában. Ezek kesztyűben valamiért kevésbé esnek jól az embernek. Hovatovább valamennyivel kevesebb vírus jut a kézre,így ha nem a megfelelő módon mossa kezeit valaki, akkor talán az a pár vírus lecsusszan a lefolyón a kézről. 

Én úgy jövök haza a bevásárlás után, hogy miután kinyitottam az ajtót, a cipőmet azonnal levetettem ( van,akinél ez sem egyértelmű ), a bevásárlószatyrot, illetve táskám azonnal ott az előszobában ledobom egy székre. Leveszem a gumikesztyűt ( megpróbálva nem hozzáérni a külső részéhez ), leveszem a sapkám, a kabátom, a könyökömmel felkapcsolom a villanyokat és szintén a könyökömmel megnyitva a csapot a fürdőben, azonnal megmosom alaposan körömkefével a kezeimet. Ezután egy saját készítésú cides nedves törlőkendővel mindent ( táskát, villanykapcsolókat, kilincseket, a megvásárolt cuccot , a banánt, az almát a tejes dobozt a cigis dobozt a műzli vagy csoki szeletet és mindent, áttörölgetek. Nem öblítem le, megvárom míg megszárad és úgy pakolom el. Közben a kezeim is folyamatosan úsznak a virucides szappanban. A szájmaszkom már az előszobában felakasztom a legfelső fogasra, a belső része saját készítésű,sűrű krémmel és ricinusolajjal bekent sminklemosó vattával bélelt, ami cserélhető. Kívülről még nem ártana lefújni egy kis hajlakkal és WD40-el, ugyan is víztaszító és impregnáló hatása van. Amíg nem kapok rendes vírusmaszkot, addig ez lesz, más megoldás nem lévén a védekezésre. 

Érdemes a külső ruházatot sűrűn mosni , mert bárhol ráköhöghetik  a vírust, vagy csak úgy rászállingózik valahonnan. A porszemcséken és szerintem a pollenen is frankón utazgatnak ezek, és azt várják, kire ugorjanak rá. Szóval nem árt és nagyon hangsúlyossá vált az otthoni takarítás is, még abban az esetben is, ha az ember úgy tervezi ,hogy a következő évig már minimum otthon marad és ki sem dugja az orrát. Történjen bármi. 

Mindezek a fenti dolgok ,kicsit sem túlzások, és a vírusok nagyon aprók. Sajnos hogy nem tud úgy mutálódni ez a kis aljas dög, hogy láthatóvá váljék, akár szabad szemmel is. Mondjuk citromsárgán fluoreszkáljon, vagy ilyesmi. És akkor lehet mindenki meglepődne és a bolygó megállna egy pillanatra a forgásában. 

De addig is, próbáljunk meg mindent megtenni ami módunkban áll. Tudom nem túl sok ez, de ha nagyon akarjuk, akkor akár le is győzhetjük a láthatatlan ellenséget. Ha felhagyunk eddigi szokásainkkal, mint pl a gyors kézmosás.

A bejegyzés trackback címe:

https://idegbaj.blog.hu/api/trackback/id/tr3415531078

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Diorella Queen 2020.03.17. 19:18:47

A buziskodók miatt, ELSŐ!

Diorella Queen 2020.03.17. 20:59:25

@hturul: Felesleges, a járvány elmúltával ez is elmúlik és akkor már csak évente egyszer veszünk szappant. :) ( gyk csak vicceltem)

Untermensch4 2020.03.19. 21:26:42

@Diorella Queen: "Leveszem a gumikesztyűt ( megpróbálva nem hozzáérni a külső részéhez ), leveszem a sapkám, a kabátom, a könyökömmel felkapcsolom a villanyokat és szintén a könyökömmel megnyitva a csapot a fürdőben, azonnal megmosom alaposan körömkefével a kezeimet. Ezután egy saját készítésú cides nedves törlőkendővel mindent ( táskát, villanykapcsolókat, kilincseket, a megvásárolt cuccot , a banánt, az almát a tejes dobozt a cigis dobozt a műzli vagy csoki szeletet és mindent, áttörölgetek"

A dohányosok koronavírustól is korábban halnak.

Mi lenne ha, esetleg... a cides kendővel a gumikesztyűs kezeidet (tképp a gumikesztyű külsejét) megtörölnéd mielőtt leveszed? :)
A liftben a gombok és a lakáson kívüli kilincsek nyalogatása nem ajánlott!

( - mondta az udvari bolond... )

Diorella Queen 2020.03.21. 07:06:23

@Untermensch4: Már bőrkesztyűm van.
Hasmensésem van két napja, amitől annyira bepánikoltam, hogy tegnap rendesen rosszil lettem . Mert hogy a hasmenés is tünet állítólag és kevesebben élik túl akik így kerülnek be a kórházba, de lehet hogy csak aszokásos médiafaszságokat sikerült összeolvasni. Alig várom hogy hétfőn kezdjek dolgozni, remélem nem én viszem be az idősotthon konyhájába a cuccost. A beléptetéás is két hét volt, viszont legalább fix állás, ami üzemel akkor is ha ledobják az atomot. Túl sokat vagyok itthon egyedül, a gyerekkel már nem lehet koronás dolgokról beszélni, aztán csak kattogok minden szaron, így biztosított volt a pánik felé araszolás. Mától nem vagyok hajlandó híreket olvasni amik erről a szarról szólnak. A médiában már egy ideje nem az objektív tájékoztatás a cél, hanem a szó szerinti beszaratás .
Amúgy teljesen jól vagyok, ha tescos pénztáros nem kapta még el lent, akkor én ugyan honnan kapnám el, amikor már napok óta ki sem mozdulok, ha még is, akkor legfeljebb szkafanderben?

Untermensch4 2020.03.21. 15:51:13

@Diorella Queen: " Mától nem vagyok hajlandó híreket olvasni amik erről a szarról szólnak. A médiában már egy ideje nem az objektív tájékoztatás a cél, hanem a szó szerinti beszaratás ."

"Ne félj, csak higgy!"

Máté: 3 , 14.

( . mondta az udvari bolond... )

Diorella Queen 2020.03.22. 17:25:52

Hurrá!Holnap kezdek dolgozni, megfőzök 800 főre azt végre emberek közt leszek és nem kattog az agyam semmin! Ha nem jön be a konyha,már szóltak, hogy ápolónak is fölvennének nagyon szívesen. :D Ráadásul a lóvé is több, na de a vírusveszély is nagyobb gondolom. Faszom! Jó nekem a konyhás néni image. Elsütögetem én ott a rántott husikat, állandó délelőttben. No itt tartok, még munkának sosem örültem ennyire.
Az iskola kurvára hiányzik, ez a disco/disqró megoldás egy halál szar, fos. Remélem egy hónap és kinyitja orbáneszku az összes sulit!
Nem értem, miért nem kötelezik a szájmaszkok és akármilyen kesztyűk használatát mindenhol, BKV, iskolák stb. És akkor be sem kellett volna zárni a sulikat. Ráadásul azt sem értem, hogy ha a kínai piac nyitva lehet , akkor pl a vásárok miért is nem, főleg ha szabad ég alatt van az egész? No mindegy, az operatív törzs fej nélküli operációján, meg sem szabad már lepődni!

Diorella Queen 2020.03.22. 17:29:05

www.halljad.hu/cikkek/a-vilagkorszak-vege-vi.-kihalasi-hullam/miert-ved-a-legrosszabb-maszk-jobban--mint-a-legjobb-.html

Ezt pedig a nagyarcú WR-nek, aki váltig állította nagy arccal, hogy a maszkok szart sem érnek. Remélem azóta már leszakadt az arca a helyéről!

Diorella Queen 2020.03.22. 17:33:51

@Untermensch4: Nem olvasok híreket , azóta tök jól vagyok, hasmenés elmúlt!
Bőrkesztyűt hordunk mellesleg, a gyereknek is vettem ma egyet ( nem volt egyszerű, mert hogy mindenütt visszaküldték már a téli cuccokat). Az előszobában mindent leveszünk magunkról, kesztyűt, sapkát, maszkot, bevásárolt cuccot stb és azonnal kéz és arcmosás. Majd további fertőtlenítés. A cigit a fogammal szoktam kibányászni a steril dobozából, mindenféle egyéb érintés nélkül. Mást nem tehetünk, várjuk a csodát és a végét ennek a szarbaszásnak. Bár ostobaság lenne azt hinni, hogy ha majd lecseng ez a vírus, akkor majd nem jön másik helyette. Majd jönnek utána a trópusi fajok, mint nyugat nílus láz,malária és társai. :DDD

Diorella Queen 2020.03.22. 17:36:58

@hturul: Azt olvastam az amcsiknál a WC papír nem menő, helyette pisztolyokkal törölnek segget. Igaz ez? :)

Untermensch4 2020.03.25. 08:04:20

@Diorella Queen: Dacára annak h nagyon ezógagyi oldalnak látszik, nagyon profin tájékoztat a doktorbácsi.
Miből gondolod h a cigisdoboz steril? Jártál te már papírgyárban v cigigyárban ? :)

www.youtube.com/watch?v=8N63K0VzsNk
www.youtube.com/watch?v=2hGEMFeLFFs
www.youtube.com/watch?v=acBqko-Vk1E

Diorella Queen 2020.03.25. 16:30:07

@Untermensch4: Én a cigis dobozt is fertőtlenítem,( öngyújtót is) és a fogam végével ( hozzá nem érve a doboz egyetlen részéhez sem) megtanultam kiszedni a dobozból a cigit. :):D

bankvezér 2020.04.03. 21:55:37

Állásinterjú 2025-ben:
HR asszisztens : Átnéztem a szakmai életrajzát, és úgy látom, hogy 2020-ban nem dolgozott.
Álláskereső : Nem értem rá dolgozni.
HR asszisztens : Miért nem?
Álláskereső : Mert a kezemet mostam...

Diorella Queen 2020.04.04. 08:32:31

Hát szerintem én, szerintem átestem a fertőzésen szerintem észrevétlenül szerintem...

Diorella Queen 2020.04.04. 08:34:08

Apám 77 éves, 3 hete kétoldali tüdőgyuszival orvos felírt neki antibitikumot azt beszedett két levéllel,azóta szerencsére jól van. Mosanában kezdett rajta gondolkodni, hogy talán még is a covid volt és nem egy sima megfázás, mint ahogy hitte. :)
süti beállítások módosítása